OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Jednodílné » 23. 12. 2010



23. 12. 2010Tak moc jsem se těšil! Neměl jsem nejmenší ponětí, že by se to mohlo stát. Dal bych cokoliv za to, abych mohl vrátit čas zpět a zabránit mu v tom.
Jednodílný příběh napsaný podle skutečné události.

Byl den před Vánocemi. Nesněžilo, jen mrzlo a foukal studený vítr. Chodil jsem po obchodech, prohraboval se kupami oblečení, prohlížel si různé maličkosti, když mě upoutal roztomilý přívěšek na klíče ve tvaru srdce. Ihned mi to připomnělo Toma. Samovolně jsem se usmál a koupil ho. Věděl jsem, že bude mít radost.

Všude byly spousty lidí, dokonce i na místech, kde bych je nečekal. Tak například v jedné zapadlé pizzerii, kde dělali tu nejlepší pizzu na světě – když nepočítám Itálii. Objednal jsem si šunkovou s ananasem, rajčaty a bez hub, posadil se na vyvýšenou stoličku u barového pultu a sledoval, jak milá malá paní připravuje Tomovo nejoblíbenější jídlo. Trvalo to asi půl hodiny, ale já jsem si rád počkal, načež jsem zaplatil, vzal si velkou krabici a radostně odcházel.

Těšil jsem se. Už jenom pár minut a budu se svým klukem. Dáme si dárky, sníme pizzu, připijeme si colou a... no, kdo ví, co bude potom, skousl jsem si rozpačitě a natěšeně spodní ret. Fantazii jsem nedokázal umlčet ani vypnout, a proto jsem, když jsem stanul před vchodovými dveřmi a jal se lovit klíče z batohu, měl pocit, že až ho uvidím, okamžitě ho svalím na postel a minimálně do dalšího dne ho z ní prostě nepustím.

Ruce se mi trochu chvěly potlačovaným vzrušením, ale přesto jsem zvládl odemknout. Čekal mě už jen výstup po schodech do čtvrtého patra. Zasténal jsem. Občas jsem svou... hm... potřebu fyzické lásky nedokázal  příliš krotit.

Přede dveřmi do jeho bytu jsem se zastavil, abych se vydýchal, protože přijít dovnitř schvácený a lapající po dechu jsem nechtěl, přestože jemu by to nevadilo. Mně ovšem ano.

Zhluboka jsem se nadechl, vytáhl mobil a zkontroloval, jestli nemám rozmazanou tužku kolem očí. Pak jsem si prohrábl vlasy, pečlivě je všechny narovnal na své místo a vešel dovnitř.

S úsměvem plným očekávání jsem si zul boty a nakoukl do obývacího pokoje – nikdo. Zmateně jsem povytáhl obočí. V jeho pokoji svítila lampička, notebook na stole byl zapnutý. Koupelna byla prázdná. Ložnice rodičů taky. Ani na záchodě nebyl. Zamračil jsem se. Radost mě pomalu opouštěla. Tohle se mi nelíbilo. Vždyť věděl, že přijdu! A říkal, že se moc těší!

Znovu jsem proběhl celý byt. Nenašel jsem ho. Ani ve skříních, ani v šatně. Díval jsem se všude.

A pak mě začala zaplavovat panika. Zkontroloval jsem nože – bylo jich sedm, takže tu žádný nechyběl. Částečně se mi ulevilo, ale co když... zavrtěl jsem hlavou. Vešel jsem do jeho pokoje a sedl si na židli. Třeba jen šel ven něco... koupit? napadlo mě. Zadíval jsem se  na monitor a zalapal po dechu. Uprostřed naprosto prázdné černé plochy byl soubor s názvem Pro Nata.

Ne. Ne, ne, ne! Okamžitě mě napadlo snad tisíc variant toho, co mohlo být v poznámkovém bloku napsáno. Ale na to, co jsem tam našel, jsem připravený nebyl.

Už to... nevydržím. Nedokážu to dál snášet. Prostě to nejde. Je toho moc. Příliš. Promiň mi to, Nate. Miluju tě a pořád budu. Přes to všechno, co se stane, jsem tě vždycky miloval. Když už ale nemůžu žít já, žij alespoň ty. Prosím, Nate... Veřím, že si najdeš někoho, kdo tě bude milovat víc než já, někoho lepšího, kdo ti dá všechno, co k životu potřebuješ, kdo ti pomůže zvládat problémy s rodinou.

Vytřeštěně jsem zíral na malá písmenka. Po tvářích mi tekly proudy slz. Ne, ne, ty pitomče, Tome, prosím! Tohle... nemůže být pravda, prolétlo mi hlavou. Ale dopis pokračoval.

Chtěl bych ti toho tolik říct – jak moc pro mě znamenáš –, ale nedokážu to. Jsi pro mě mnohem víc než kamarád nebo můj kluk, mnohem, mnohem víc.

Netrap se kvůli mě už, prosím tě. Doufám, že ti to tímhle alespoň trochu ulehčím. Už delší dobu si všímám, že zvládáš hůř a  hůř, a vím, že je to kvůli mně a mým problémům, které tě trápí. A to už taky nedokážu dál snášet. Nechtěl jsem ti ublížit Nikdy jsem ti nechtěl ublížit, lásko moje.

Já vím, že to zvládneš. Jsi mnohem silnější a vytrvalejší než já jsem kdy byl. Najdi si kamarády, nového kluka. Pomůže ti zapomenout.

Miluju tě.

Tom.

Plopukl jsem v hysterický pláč, svezl se na zem, nedokázal vnímat nic jiného než tu bolest – bolest, která mě sžírala zevnitř, to vědomí, že Tom je pryč a já jsem sám.

A pak jsem to uslyšel. K mým uším dolehly sirény. Policie? Sanitka?

Mátožně jsem vstal a doklopýtal k oknu. Až teď jsem si všiml, že bylo celou tu dobu otevřené. Vyklonil jsem se. A znovu se mi podlomila kolena. Ležel přímo pode mnou, na chodníku, obklopen lidmi, v kaluži krve. Bezpochyby mrtvý.

Zachytil jsem se parapetu. Dokázal jsem vnímat jen jeho nehybné tělo. Vyklonil jsem se víc. Začal jsem přepadávat. Bylo mi to jedno. Byl mrtvý. Neměl jsem už pro co žít.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek 23. 12. 2010:

50. jenny přispěvatel
24.07.2012 [11:03]

jennyJistě, ty sám víš nejlíp. Jen já bych byla na tvém místě dost zvědavá a zeptala se ostatních, co se stalo.
No, stalo se to tobě, ne mně. A jak jsem již zmínila, nemůžu kritizovat události. O psaní také nemůžu moc poučovat, neboť sama v něm nevynikám, ale vše, co jsem chtěla říct, je to, že to ve mně holt moc nezanechalo a možná by ses mohl přestat schovávat za to, že jsi chudáček a téměř jediný kluk na ourku, tudíž jsou z tebe všechny slečny paf Emoticon

49.
Smazat | Upravit | 13.07.2012 [21:34]

jenny: Upřímně, všechno předtím si pamatuju. Až potom moc ne.

48. jenny přispěvatel
13.07.2012 [18:41]

jennyAha, já myslela, že jsi vypadl, což jsi napsal, a pak by tě asi někdo těžko chytal z okna. No, nevadí, asi si to fakt už nepamatuješ, což se nedivím. Na druhou stranu se divím, že to ostatní si pamatuješ tak skvěle, že je z toho povídka. Emoticon

47.
Smazat | Upravit | 13.07.2012 [14:28]

jenny: Jo, byli pryč. Na návštěvě jeho babičky. Nevím, jak. Prostě... padal jsem a pak mě někdo stáhl zpátky. Asi. Ty vzpomínky jsou dost zmatené, co se tohohle týče. Promiň.

Gracewhite: Děkuju za moc milý komentář. Vážím si toho.

46. Gracewhite přispěvatel
13.07.2012 [12:52]

GracewhiteHmm... Už půl hodiny sedím před tvojí povídkou a přemýšlím, jakej koment k ní napsat. I když moc chci, nwm co.
Chtěla bych ti ju moc pochválit, ale to je blbost. Blbost chválit to, co si napsal, když si něco takového hrozného prožil.
Pořád tomu nějak moc nedokážu uvěřit, i když si to dokážu dost živě představit. Ty tvoje pocity, chaos ve tvé hlavě z toho všeho.
Ehm... mluvím zase složitě... xD

Je to prostě pěkná povídka, ale hrozná skutečnost.
Upřímnou soustrast...

45. jenny přispěvatel
13.07.2012 [11:09]

jennyTak to mi přijde kruté, že mu bylo teprve patnáct. Chudáci jeho rodiče. Ti byli zrovna někde pryč, že jste měli byt pro sebe?
A ten policista tě chytil jak prosimtě? Emoticon Jsem trochu zmatená Emoticon.

44. Ronnie přispěvatel
12.07.2012 [22:05]

RonnieV obchodě s elektronikou? Asi tam začnu chodit, třeba se tam s mým štěstím taky srazíme Emoticon. Pak mi dej určitě vědět jak to dopadlo. Jsem napnutá jak guma v trenkách Emoticon Emoticon Emoticon. A těším se na podrobné vyprávění Emoticon.

43.
Smazat | Upravit | 11.07.2012 [12:55]

Ronnie: Děkuju moc. Ono se to štěstí už možná blíží, narazil jsem na něj v obchodě s elektronikou, a myslím to doslova. :D Jsi moc milá holka, Veru. A já jsem ti moc vděčný. :)

Auroel: Děkuju. :3

42. Auroel přispěvatel
10.07.2012 [22:21]

AuroelNathe, prostě užasně popsaná bolest, bylo to emotivní a velice smutné, smekám před tvým umem... Emoticon Emoticon Emoticon

41. Ronnie přispěvatel
10.07.2012 [11:53]

RonnieNathe, není to klišé (možná to tak vypadá, ale není). Posílám pevné imaginární objetí. Věřím, že tak bezvadného kluka, jako jsi ty, jednou zase potká štěstí. A až se to stane, vzpomeň si na mě, že ti to strašně moc a moc přeju. Emoticon

 1 2 3 4 5   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!