OurStories.cz ~ naše povídky - Básničky » Fénix



FénixFénix, vznešený vták a jediný na celom svete. Keď sa blíži jeho smrť, vznieti sa, aby sa znovu narodil zo svojho popola.

Nový deň sa hrdo brieždi,

za domami, nad obzorom.

Budík zvoní, sen sa triešti,

nevedomiu dávam zbohom.


Oblečiem si niečo svetlé,

vraj je to odtieň veselý.

Nech je zo mňa pekné dievča,

inak by ste ma nechceli.


Usmejem sa na susedu

aj tú pani v obchode,

zvolám pár slov v rýchlom behu,

aj tak som na odchode.


Brána domu pod prístreškom

slúži ako opona,

na javisko zvané dneškom,

môj výstup sa začína.


Nikto nevie, že pod maskou šťastia smútok nosím,

že za smiechom, vtipom, bozkom,

o pomoc Vás snažne prosím.


Na konci dňa bez aplauzu,

mám pre seba krátku pauzu,

kedy kričím, plačem, horím,

iba tiché slzy roním.


A keď ráno začne všetko odznova,

tak zas ako fénix vstávam z popola.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Fénix:

9.
Smazat | Upravit | 13.09.2014 [22:37]

Jednu věc pro tebe mám. Teď mě budeš mít za hlupáka a bozi vědí co ještě.
Jsi příliš nezkušená a pokoušíš se o slova silnější než dokážeš obhájit. Třeba jednou příjde i den kdy budeš chápat poezii, prozatím tomu tak není. A i když to třeba mě nikdy neřekneš jednou to pochopíš, jako jsem to pochopil já a jako to pochopilo miliony lidí před námi... :)

8. Henley přispěvatel
13.09.2014 [21:28]

HenleyKaždý má svůj názor, Endersone. Každý může fénixe (nebo cokoliv jiného) pojmout milionem různých způsobů, a nikdo, ani ty, nemá právo říkat, že je to špatně, neboť jde jen o věc názoru. Nikdo ti nevnucuje ničí názor, a ty nikomu nevnucuj ten svůj. Jak se dá jakékoliv dílo "špatně" pojmenovat? Nedá. Pokud nese takové jméno, jaké si autor přeje, pak se jmenuje přesně tak, jak má...

7.
Smazat | Upravit | 13.09.2014 [19:00]

Název básně je co čtenáře upoutá, je to základní kámen celé básně a pokud se báseň nějak jmenuje, předpokládám, že obraz názvu bude v panovat celou atmosférou básně. Fénix se v básni objevil až na poslední chvíli a vlastně naprosto zbytečně, neboť celý smysl "básně" se ubírá naprosto jiným směrem a prostě nevidím jediný důvod proč báseň pojmenovat tak či onak, přičemž dílo samotné je o něčem jiném... Je to jako pojmenovat báseň "Láska života" a psát o lese, procházkách, sluníčku a v posledním verši napsat, "láska života" a tím je konec. Bavím se o špatně zvoleném názvu básně a někteří se mi tu snaží vnutit názor že obraz fénixe nemusí být nutně to co si představuji já.

6. Henley přispěvatel
13.09.2014 [18:52]

HenleyTheSinna: Souhlasím...
Snad už to někdo pochopí!

5.
Smazat | Upravit | 13.09.2014 [18:35]

U této básně, mi to nedá a musím se zapojit. Teď nehledím na to, že by se báseň dala trochu upravit. Začátky jsou pro každého jiné a je pravda, že kritikou se člověk posouvá dál a tato báseň patří mezi ty slabší.

Musím se ale zastat toho nápadu s fénixem. Ano mystický fénix je symbolem nesmrtelnosti ale také znovuzrození. Ano, je sice pravda, že každodenní cyklus toho oživení je blbost. Ale v tomto případě se jedná spíše o takové přirovnání. Je možné, aby se báseň pojmenovala jinak. Ale v dnešní době si po předčtení této básně většina lidí představí fénixe z prvního dílu Harryho Pottera nikoliv mystického fénixe. I když se jedná o to samé. Představa zůstává stejná. Malé ptáče vstávající z popela a začátek nového života, nové šance.
Endersone neshazuji tvůj názor. Po většině s tebou souhlasím. Jenom tady se mi zdálo, že se moc nevžíváš do pohledu spisovatelky. Že ten konec a přirovnání k Fénixovi je spíše opravdu jenom metaforické a báseň se tak jmenuje kvůli tomu. Emoticon

4.
Smazat | Upravit | 13.09.2014 [16:52]

Pro autorku: V žádném případě si neech nalhat že je to povedené nebo pěkné. Protože není.
Henley: Myslím že ve svém komentáři jsem jasně vyjádřil že název nebyl zrovna vhodně vybrán. Zajímalo by mne co si představíš pod pojmem fénix a jaký má mystický význam.
Dále, když báseň není o fénixovi tak proč se tak báseň jmenuje? To co říkáš nedává smysl...

3. Henley přispěvatel
13.09.2014 [8:04]

HenleyPěkné. Emoticon
Enderson: Toto v podstatě ani není tak úplně o Fénixovi, a nikdo neřekl, že má být. Každý může představu fénixe pojmout trochu jinak.

2.
Smazat | Upravit | 12.09.2014 [15:26]

Fénix, je majestátní zvíře plné síly a života, kdy nikdy nestrádá. Fénix je především symbolem nesmrtelnosti, nikoli každodeního cyklu. Musím se přiznat že jsem si před přečtením tohoto kousku přečetl i předchozí dvě publikace. Říkám ne, tohle je nepvedené, už jsen vlastní myšlenkou. Fénix není o sobeckosti a sebestřednosti. Je to vznešenost, mravní síla, nesmrtelnost a život. Tohle je báseň o sebelítosti, nemůžu si pomoci.
Toť obsahová stránka.
Veršování je podprůměrné a rýmy jsou slabé, celkově to čenáři nemůže dát to co slibuje název. Myslím že tohle si zaslouží tak maximálně jiný název a místo v pořadníku básní jež jsou třeba upravit a dodělat... Tohle spíš vypadá jako nástin budoucí básně, ne jako báseň samotná. Trénovat trénovat a zase trénovat. Tohle bych si schoval do šuplíku hned vedle tvých dalších publikací a později se na to znovu podíval a opravi, upravil a povýšil na další úroveň. Tohle je slabé... jednoznačně.

1. TheCyanWolf přispěvatel
05.09.2014 [23:17]

TheCyanWolfPovedené! Emoticon Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!