OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » S+L - první kapitola



S+L - první kapitolaTakže jedná se o HP FF. Je to moje první fanfiction, která vznikla někdy před necelým rokem. Hlavní postavy: Severus Snape a vlastní postava. Jedná se o tuctovou romanci, která je nepříliš kvalitně napsaná:-) Ocením pochvaly, ale i kritiku:-) Tak nechte komentíky:-)

Lilian seděla v učebně lektvarů a četla si mudlovský román. Ačkoli hodina lektvarů měla začít až za patnáct minut, ona už byla připravená. Vlastně vždy chodila všude dřív než ostatní, aby si mohla před hodinou ještě číst. Lily byla dívka z kouzelnické rodiny, ale přitahovali ji věci týkající se mudlů. Už odmalička si ráda četla a když nastoupila do Bradavic oblíbila si červenou knihovnu. Byla zvláštní typ člověka. Nikdy nepatřila mezi nejkrásnější děvčata na škole, ale nebyla ani ošklivá. A také neměla mnoho kamarádů. I těch pár ji k životu ovšem stačilo. Do nedávna byla vlastně šťastná, ale pak se to stalo. Uvědomila si, že se za ty roky asi zamilovala do profesora Snapea.
Začínal se ozývat hluk způsobený pětadvaceti studenty proudícími do učebny. Ještě se nestačili ani zasunout všechny židle, když dovnitř vstoupil Snape. Kráčel přes třídu svým výhružným krokem. Postavil se za katedru a zavrčel: ,,Nepočítám s velkým úspěchem, když vám dnes dávám umíchat tak složitý nápoj jakým je lektvar moudrosti. Ale... protože ho máte v osnovách pro pátý ročník, nezbývá mi než vystavit se tomuto riziku. Nuže... instrukce máte na tabuli." Rozmáchl se hůlkou a posadil se.

Sledoval jak studenti s otrávenými obličeji začínají připravovat kotlíky. Očima se zastavil u Lliany Steverdové. Všiml si, že vedle ní leží otevřený románek. Tyhle mudlovské slátaniny. Kdyby alespoň četla něco užitečného. Ještě teď si pamatoval, jak hned na první snídani v Bradavicích vytáhla knihu a začala číst. Tenkrát si pomyslel že se na škole objevila nová Grangerová. Jen vypadala jinak. Byla to mrňavá malá oplácaná holka. A své oči schovávala za brýlemi. A jeho myšlenka se potvrdila při jejich první hodině lektvarů. I když jí bylo teprve jedenáct, dokázala hned na poprvé uvařit nejlepší lektvar na bolení hlavy, jaký kdy u prváka viděl. Nesnášel ty malé šprtky, které vystrčili nos z knihy jen když chtěli někoho poučovat. Sám knihy miloval a neustále četl, ale alespoň se nesnažil vypadat jako nejchytřejší kluk na škole.
Jednou se mu podařilo přistihnout ji při čtení pod lavicí. Bylo to na jaře v jejím prvním roce na škole. Se zlomyslným úšklebkem jí knihu sebral. Jen letmo se podíval na vazbu, aby věděl na který předmět že se to připravuje při jeho hodinách. Překvapením však doslova zkoprněl. Držel v ruce mudlovský dívčí román. Nenapadlo by ho, že čte něco jiného než učebnice. Udělil jí tenkrát školní trest, ale nejspíše jí to nedělalo problémy. Poprosila ho pouze zda by ji knížku vrátil. Přeptal se tehdy profesorů jak si vede v ostatních předmětech. Znovu nestačil žasnout. Zdálo se, že dosahuje průměrných výsledků. Pouze pro lektvary a obranu proti černé magii měla značné nadání. Nevěděl co se sním tenkrát stalo, ale objevil v sobě jakousi shovívavost co se její osoby týkalo. Nikdy to nedal na jevo a spíše se k ní choval krutěji než k ostatním.
Lily přidala i poslední přísadu a odstavila kotlík z prudkého ohně. Nyní se měl nechat půl hodiny dovařit. Bylo by škoda ten čas nevyužít účelněji. Rychle se podívala na profesora. Vypadalo to, že opravuje jakési písemky a o světě kolem ani neví. A tak popadla knihu a začala jí číst pod lavicí.
,,Slečno Steverdová, myslím, že by jste se měla věnovat spíše obsahu svého kotlíku než romantickým žvástům." Strašně se lekla. Nechápala jak je možné, že ho neslyšela přicházet. Zatvářila se provinle a zvedla hlavu.
,,Nuže nespatřuji jinou možnost než že vám na poslední hodině udělit trest. Odpykáte si ho dnes večer v osm hodin u mě v kabinetě." ,,Ano prosím." Vlastně jsi s tím mohla počítat už když jsi tu knihu začala číst, ty hloupá." ozval se škodolibý hlásek v její hlavě. No možná jsem o to tak trochu usilovala. Strávit celý večer s ním, hm, lákavé.
Když se přiblížila osmá, sešla Lily dolů do sklepení. Dnes si dala záležet na tom jak vypadá. Oblékla si černé tričko s hlubokým výstřihem. Jestliže totiž měla její tloušťka nějaká pozitiva byl to vyvynutý hrudník. Přede dveřmi jeho kabinetu se zhluboka nadechla a zaklepala.  
,,Dále!" ozvalo se. Lilan se postavila před stůl a čekala na pokyny. ,,No, slečno, zjistil jsem dnes, že lahvičky na lektvary jsou špinavé a potřebovali by vyčistit. Tohoto úkolu se ujmete vy. A žádná kouzla!" upozornil ji. ,, Támhle máte svůj pracovní stůl." To už se Lilan přesunula do kouta a začala s dlouhou a únavnou prací.

Když byla konečně i poslední lahvička čistá, málem neudržela oči otevřené. Uklidila po sobě a měla se k odchodu. ,, Moment slečno..." To bylo poprvé za celý večer co na ní promluvil.,, ...mám tu pro vás ještě pokračování vašeho školního trestu.I když..." dodal se zlomyslným úšklebkem ,, pro vás to nejspíše ani trest nebude. Vím jak máte ráda literaturu a tak jsem vám v knihovně vypůjčil tohle." S těmi slovy postavil na stůl tu nejsilnější knížku, jakou kdy viděla. ,, měla by to pro vás být doplňková četba. V září očekávám na stole patřičně zpracované údaje z této knihy. Nakonec, musíme si být jistí, že jste obsah správně pochopila. Můžete jít. Nashledanou v září."
Lilian vysoptila ze dveří. Co si ten parchant o sobě myslí? Ani si mně pořádně nevšimne a ještě mi dá na prázdniny přečíst knihu, která má...nakoukla do kniy, 2638 stran? Proč mě nemá rád? Co jsem mu kdy udělala? V tom se znovu ozval její vnitřní hlásek: A divíš se? Kdo by měl zájem o tlustou, brejlatou holku??? Rozhodla se, že to tak nenechá.

---------------------------------------------------------------------------------------

Severus Snape vešel do učebny lektvarů a studenti ihned zmlkly. Postavil se do čela třídy. ,, Na první hodinu v tomto roce jsem si pro ty, kteří se po NKÚ rozhodli studovat dále lektvary připravil malý opakovací test. Zde jsou zadání." s těmi slovy se z jeho stolu zvedl štůsek papírů a rozlétl se po třídě. Severus se posadil a rozhlédl se. Nikde neviděl Steverdovou. Přitom věděl, že se na jeho hodiny zapsala. Hm, první den a pozdní příchod? To vypadá na další školní trest. Ta kniha ji nestačila? Byla to ta nejnudnější kniha jakou ve škole našel. On sám ji nikdy nedokázal přečíst, ačkoli se týkala lektvarů.
Hodina končila a žádný student či studentka se už neobjevili.Když se učebna začala vyprázdňovat, všiml si, že se k němu blíží jedna ze studentek. Přelétl ji pohledem. Byla menší, štíhlá a příjemně hezká. Přišla mu povědomá, ale jméno si nevybavil. Se zájmem čekal co mu chce. ,, Přinesla jsem vám ten úkol, který jste mi zadal na prázdniny." S těmi slovy vytáhla z tašky TU knihu a objemný svitek pergamenu.
,,Slečno Steverdová. Jsem rád, že jste nezapomněla. Vaší práci zkontroluji. Můžete jít."
Ještě dlouho po tom co odešla, koukal do dveří. Panebože to nemůže být ona. Byla to taková ošklivka. Co všechno se může stát za dva měsíce?
Rozhodl se, že z ní nespustí oči. Chce se dozvědět co za tím vězí.
Lilian měla právě hodinu přeměňování. Dříve to pro ní byla noční můra, ale přes prázdniny na sobě hodně zapracovala. Měli se zkusit přeměnit ve své oblíbené zvíře. Lily pronesla zaklínadlo...a najednou z ní byla vydra. Panebože, já jsem to zvládla. ,, Podívejte se všichni. Slečna Steverdová to dokázala jako první. Slečno, proměňte se prosím zpět." Právě v tu chvíli však vešel do třídy Snape. Lily se proměnila a zůstala klečet na lavici. Ve třídě zazněl potlesk a on se k němu přidal. Lily věděla, že při slézání musí odhalit nohu - školní sukně totiž nejsou uzpůsobeny na lezení - a snažila se, aby bylo vidět co nejvíc. Dostanu tě!
,,Paní profesorko, mohu si na chvíli půjčit Steverdovou? ,, Jistě profesore." Snape na ní kývl a odešel z učebny. Lily ho následovala. ,,Pane, kam to jdeme?" ,, K řediteli, jde o věc týkající se Řádu." Lilian to potěšilo. Její rodiče se už roky zúčastňovali boje proti vy-víte-komu, ale ji jako členku neuznávali. Byla sice už plnoletá - do školy nastoupila později- ale stále školou povinná. Zajímalo ji, co se děje, že řád potřebuje její pomoc...




Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek S+L - první kapitola:

3. Lirka :D
31.03.2009 [21:26]

Jo, je to trošinku malinilko úchylné, ale jinak mě zajímá, co bude dál Emoticon
P.S.: Držte mi na zítřek VŠICHNI PROSÍM NA PÍSEMKU (ČTVTLETKU) Z MATIY Emoticon pátou a šestou hodinu Emoticon děkuji a jen-tak-dál(e) Emoticon

2. KikaV
30.03.2009 [17:01]

No ano, Snapeovi už je přes čtyřicet:-) Povídka vznikala když jsem ještě patřila k jeho velkým obdivovatelkám. Teď už mě to tolik nebere, ale přeci to tam ještě je:-)Ale předně, vůbec nemám na mysli toho mastňáka jak je popisován v knize, ale Severuse Snapa v podání Alana Rickmana. Ten se mi totiž jako chlap líbí i když je už starý:-)

1. RosalieHale přispěvatel
30.03.2009 [15:58]

RosalieHaleNo trochu úchylné.. Snape je tak tisíc let starý a tý holce může být tak 18? :D Ale tak když tě to baví psát.. Jako jinak je to hezký no :)

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!