OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Another Hunger games 9. kapitola



Another Hunger games 9. kapitolaKonečně se dostávám k pohledu Maybelline. :) A podle názvu kapitoly jistě poznáte, že na scénu přichází Cinna.


9. kapitola: Vizážista


Určitě mě zabijí, pomyslela si Maybelline a začala nervózně přecházet po místnosti.

Byla malá, vystlaná bavlněným kobercem, obsahovala jen krb a křeslo.

Byly to už… kolik? Asi dvě hodiny, co ji pustili z nemocnice a sestřička ji odvedla sem.

V krátké bílé košili si připadala jako nahá.

Začala si nevyrovnaně proplétat prsty.

Hlavou jí vířily tisíce myšlenek a ona se je marně snažila nějak utřídit.

Myšlenky na to, co vlastně chtěla dokázat, když se přihlásila do Hunger games.

Na to, jak se všechno vyvrbilo docela jinak, než si představovala.

Na budoucnost, na to, co ji čeká, a co mohlo být, kdyby neupustila od svých plánů.

A samozřejmě na Hurikána. Především na něj.

Jak snadno se tomuhle všemu mohla vyhnout.

Prostě by se za ním tehdy nevydala, pronásledovala by někoho jiného a on by zemřel v boji s někým jiným. Nikdy by ho nepoznala, nikdy by nezaváhala, nikdy by se všechno nezměnilo.

Skutečnost, že kvůli němu byla ochotná vzdát se svých plánů a zemřít, ji ochromovala.

Nemohla tomu uvěřit… protože… Kdo vlastně je Hurikán Hawthorne? 

Neměla tušení.

Kluk z Dvanáctého kraje.

S tmavými vlasy a pronikavýma šedýma očima.

Další, který ji nezabil na svůj úkor.

Maybelline se rukama opřela o římsu krbu.

Kde je teď? Co s ním dělají? Je mrtvý?

Moc dobře věděla, že se finále Her vždycky vysílá živě, proto se na ten okamžik těšila.

Na tu chvíli, kdy ji nebudou moct vystřihnout.

Připravovala si proslov.

Slova, která by zarazila Kapitolu trn do oka a zažehla v už tak rozhýřených Krajích jiskru.

Neměla v plánu povstání přežít.

A silně pochybovala o tom, že se ho bude účastnit.

Ale chtěla být jeho součástí.

Chtěla být tou jiskrou, která tohle všechno začala.

Místo toho řekla jen pár vět, které se v Aréně říkat nemají, a to bylo všechno.

Na druhou stranu… potupila Kapitol.

To ona vytáhla rulík, který zajistil dva vítěze.

Nedodržela pravidla, ztrapnila je, jistě bude potrestána.

A bylo jí to jedno.

Přemýšlela jen nad tím, co udělají Hurikánovi.

Kdyby ho mohla vidět… kdyby s ním mohla mluvit…

Prosila by ho, aby tvrdil, že tak jednal proto, že byl šílený láskou.

Jistě by mu uvěřili, vždyť celý ten čas jednal naprosto iracionálně.

Ona by zmizela a jeho by si ponechali jako trofej.

Přežít může jen jeden.

Maybelline nepostřehla, že se dveře otevřely.

Koutkem oka ale najednou zahlédla pohyb a okamžitě se narovnala.

Už je čas? Jdou ji popravit? A jak přesně to udělají? Kdo…?

Ve dveřích stál světlovlasý mladík. To on bude její vrah?

Nevypadal na to. Vlastně nevypadal ani jako Kapitolan.

Jinými slovy – nevypadal jako idiot.

Neměl žádná viditelná chirurgická vylepšení a jeho vlasy měly svou přírodní hnědou barvu.

Měl na sobě obyčejnou černou košili a kalhoty. Jediné, co ho odlišovalo od normálních mužů v Krajích, byla tenká zlatá oční linka, která podtrhovala zlaté skvrnky v jeho zelených očích.

Maybelline instinktivně ucouvla dřív, než se stačila zastavit.

Zaznamenala, že si toho mladík všiml, a tak se pokusila rychle dát do pořádku.

Chvilku jí trvalo, než přestala opatrně těkat očima po jeho tváři a nasadit klidný, neproniknutelný výraz.

Když to dokázala, vešel dovnitř a zavřel za sebou dveře.

„Jsem Cinna, tvůj vizážista,“ řekl tichým hlasem.

Vizážista. Maybelline si to slovo v duchu několikrát zopakovala.

To znamená, že jí nepřišel ublížit. To znamená, že ji nechtějí zabít.

Zatím. Nejprve jí ukážou Kapitolu a pak až se jí zbaví.

Bude to samozřejmě vypadat jako nehoda…

Vizážista. Matně si vzpomínala na toho zelenovlasého exota, který ji oblékal před Hrami.

Proč tu nebyl on?

„Jistě přemýšlíš, proč tu není Glover,“ promluvil Cinna znovu. „Pravda je, že jsem ho požádal o to, abych si tě mohl pro tuhle příležitost vzít.“

Maybelline se neptala proč.

Jistým způsobem ji to fascinovalo, jistým způsobem jí to bylo jedno.

Už pár vteřin přemítala nad tím, jestli se hodí, aby ho prostě přerušila a položila otázku, která ji pálila na jazyku. Jeho jemný hlas měl uklidňující účinek – z nějakého nevysvětlitelného důvodu ji to děsilo. A pokud byl jen vizážista, jak tvrdil, taky nemusel znát odpověď.

Přesto…

„Můžu se na něco zeptat?“ zeptala se opatrně.

Cinna překvapeně mrkl.

„Ano.“

„Kde je Hurikán?“ Je v pořádku? Kdy ho uvidím? Uvidím ho vůbec?  

Jen klid, jedno po druhém.

„Je v pořádku,“ odpověděl Cinna měkce, jako by snad uměl číst z její tváře.

„Připravují ho. Chtějí, abyste se setkali až na závěrečném ceremoniálu.“

Úleva se jí rozlila po hrudi.

Zároveň si znovu přehrála vizážistova slova.

Chtějí. Oni, ne my. Nebylo divné, aby se takhle odručoval?

Po chvilce přestala přemítat nad smyslem Cinnových slov a vrátila se zpět k Hurikánovi.

Možná bude mít možnost vidět ho, třebas jen na vteřinku, před vysíláním.

Pokud mu stihne povědět, aby se držel zamilovaného blázna, možná se mu nic nestane.

Neuvědomila si, že se chvěje, dokud jí nepoložil ruku na rameno.

Polekaně sebou cukla dřív, než tomu stihla zabránit; přesto ruku nestáhl.

„Pardon,“ řekla tiše. Z nějakého důvodu se cítila provinile.

„To nic,“ chápavě se usmál a začal obcházet kolem ní, prohlížejíc si její tělo.

Volná košile mu nejspíš moc nepomáhala a Maybelline se začala obávat, že bude chtít, aby se svlékla. Stejně jako Glover. Ale Cinna neřekl nic, udělal kolem ní pár koleček s palcem položeným na spodním rtu a vypadal zamyšleně.

„Teď tvou hlavní starostí nejspíš určitě nejsou šaty pro ceremoniál,“ promluvil znovu. „Nicméně se tě musím zeptat. Máš nějakou představu?“

Je mi to fuk, chtěla by říct. Je mi to vážně ukradené, i kdybyste mě oblékl do pytle od brambor.

„Nejspíš to bude exotické a extravagantní,“ nedokázala si odpustit.

Cinna se jí díval upřeně do očí, z jeho tváře nešlo vyčíst, jestli byl dotčen nebo uražen.

„Špatně,“ řekl měkce. „Bude to jednoduché a padnoucí.“

Maybelline lehce pozdvihla obočí.

Nevypadá jako Kapitolan, nechová se jako Kapitolan, nedělá kapitolské šaty…

Kdo to sakra je?

„Šla bys teď se mnou, Maybelline?“ požádal ji.

Ani si nevšimla, že se přesunul ke dveřím.

Poslušně vyrazila za ním, nepředpokládajíc, že by vzal v potaz její nevhodné oblečení.

Šli chodbou a po každé straně míjeli desítky dveří. Maybelline si pečlivě prohlížela každé z nich. Je za některými Hurikán?

„Není tady,“ řekl Cinna, aniž by se na ni podíval.

Maybelline se zamračila na jeho záda.

Proč si myslí, že má odpověď na všechny mé myšlenky?
A proč je má?

Kosmetické centrum, do kterého ji přivedl, vypadalo podobně jako to, ve kterém se ocitla před Hrami. Okamžitě se seznámila se svým přípravným týmem.

Venií, baculatou ženou se zelenými vlasy a výrazným líčením.

Flaviusem, drobným mužem s oranžovými vlnkami.

A Octavií, mladou ženou s olivově zelenou pletí.

Ihned kolem ní začali tančit, rozplývajíc se nad jejími vlasy, barvou očí, tím, jak dobrou práci chirurgové odvedli s její jemnou bílou pletí.

Aha, tak tady jsou ti exoti, které jsem hledala…

Maybelline věnovala Cinnovi krátký pohled, přemýšlejíc nad tím, jak může někdo tak mladý a tak… normální vést skupinku takovýhle bláznů.

On ale týmu rozdal jednoduché pokyny a odešel.

Vrátil se až o hodinu později, to jí Venia zrovna nanášela na víčka jemné stíny.

Maybelline svlékání neunikla, ale alespoň ji oblékli do spodního prádla, než se Cinna vrátil.

Znovu kolem ní udělal kolečko, prohlédl si upravené nehty a nakonec se naklonil k jejímu obličeji.

„Říkal jsem jemně,“ podotkl, v hlase jasnou výtku.

Venia provinile sklopila pohled a raději nechala její oči být. Cinna si ještě půjčil černou tužku a tenkou čarou potrhl její oči. Pak své dílo shlédnul s profesionálním výrazem.

„Perfektní,“ řekl spokojeně.

Už zbývalo jen jediné. Účes.

Maybelline si připadala jako cirkusová atrakce, když všichni čtyři stáli za ní, brali do prstů prameny jejích vlasů a jeden po druhém nad nimi vzdychali a rozhodovali se.

Hlavní slovo měl naštěstí Cinna, takže Maybelline unikla všem hrůzostrašným nápadům, které slyšela. Rozhodl se pro slušivý spletený drdol, z něhož ležérně vyčnívalo pár pramínků zvlněných vlasů.  

Pak přípravný tým přinesl šaty a Maybelline musela uznat, že měl Cinna pravdu.
Bylo to jednoduché a padnoucí. A taky naprosto úžasné.

Byly to ty nejkrásnější šaty, které v životě viděla. Měly jasně červenou barvu, jednoduchý střih, ale už na pohled vypadaly velmi elegatně a draze.

Když se Maybelline prohlížela v zrcadle, nepoznávala se.

Vypadala půvabně. Nebyl to žádný hrozný kapitolský výstřelek, ale nejspíš sen všech normálních dívek. Rtěnka jí ladila s barvou šatů. Kulatý výstřih obepínal její křivky, stejně tak jako úzký pas. Dole se pak šaty vlnily a nabíraly, vypadala jako rudý květ růže.

„Dokonalé,“ zhodnotil svou práci Cinna. „Posaď se.“

Poslechla ho a on jí nazul lodičky na vysokém podpatku a následně ji nechal se projít.

„Myslím, že můžeme vyrazit,“ usmál se.

Zlehka přikývla.

Už je čas. 



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Another Hunger games 9. kapitola:

4. Nela
08.02.2015 [20:33]

Moc pěkné i když je to v některých chvílích fakt jen jinými slovy přepsaný originál. Jinak ale super a některé zmínky o kapitolanech jako o bláznech mě opravdu dostaly Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon
Emoticon

3. Randa
28.12.2012 [21:41]

Cinna je prostě nejlepší Emoticon Emoticon

2.
Smazat | Upravit | 21.12.2012 [19:09]

Nechci nic říkat, ale začíná se to až moc podobat originálu... Ale třeba nás v dalších kapitolách zase překvapíš. Emoticon Jinak super. Emoticon

1. LOLstories přispěvatel
20.12.2012 [19:07]

LOLstories Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!