OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Jednodílné » Město v plamenech



Město v plamenechJak to asi může dopadnout, když se jen na pouhou chvíli o něčem zasníte...

Je brzké šedavé odpoledne. Sedím ve třídě staré budovy střední školy, zírajíc do prázdného sešitu a poslouchajíc profesorčin monotónní výklad látky, kterou vůbec nechápu. Náhlé ticho mě přinutí zvednout hlavu a má pozornost se upoutá k dívce, dožadující se odchodu ze třídy. Když se vše vrátí zase zpět do normálu, obrátím svůj mimoňský pohled z okna a nechávám se odnést daleko od monotónnosti profesorčina hlasu.

Najednou mě v nose zaštípe zápach kouře. Rozhlédnu se po třídě, ale všichni vypadají normálně jako dřív. Vzápětí se budovou rozlehne nepříjemně drnčivý zvonek a všichni jakoby lusknutím prstu začnou vyskakovat ze židlí a hrnout se ke dveřím, nechávajíc za sebou zmatenou a lehce šokovanou profesorku. Než si stačím uvědomit, co se děje, jsem unášena masou těl, která se řítí ven před budovu, ignorujíc příkazy kantorů. Jakmile se dostanu ven a dav se trochu rozptýlí, podívám se zpátky na hořící školu. Stojím tam jako ve snách, nechápajíc, co se stalo, a pozorujíc okolní zmatek.

Najednou zaslechnu slabý dívčí výkřik z budovy. Aniž bych si uvědomila, co dělám, se najednou rozeběhnu do nitra budovy a hledám původce onoho křiku. Nacházím ho na záchodcích ve druhém patře a rozeznávám v něm onu dívku, která se uvolnila o hodině. Chytnu ji za zápěstí a táhnu ke dveřím. Postupujeme spolu hořící budovou a snažíme se dostat ke vchodu. Najednou se před námi zřítí kus stropu a zablokuje nám cestu. Začíná mi být pekelné horko a bojuji s náhlým pocitem bezmoci. Pak mi dívka zaklepe na rameno a s nadějí ukazuje na mezeru mezi stěnou a zříceným stropem. Je sice malá, ale my se skrz ni dostáváme a běžíme dál dolů po kamenných schodech, které díkybohu nehoří. S úlevou vyběhneme ven a nadechneme se o něco lepšího vzduchu.

Naše radost však trvá jen chvíli, než do nás někdo vrazí a ožehne nás plamen z hořící louče. Rozhlédnu se kolem a všude vidím špinavé lidi s maskami, kteří s loučemi zapalují vše, co jim přijde do cesty a ničí budovy okolo. S narůstajícím strachem se přimíchám do panikařícího davu s dívkou stále po boku. Zanese nás až do další ulice, kde už je vše v plamenech. Ve vzduchu je cítit strach a smrt. Moje čisté uvažování zmizí hned, jakmile uvidím z budovy před námi vybíhat hořící a křičící ženu. Podvědomě chytnu dívku za předloktí a utíkáme ulicí pryč. Po cestě se snažím nedívat do okolních budov a nevnímat okolní chaos. Jediné, co se mi nepovede ignorovat, je štiplavý zápach smísený se spáleným masem.

Dělá se mi z toho špatně, ale pokračuji neúprosně dál. Náhle za námi zaslechnu dusot těžkých bot. Otočím se a uvidím asi tři postavy v maskách. Jsou to dokonalé příklady lidí zcela zbavených lidských citů, pociťujících jen zvířecí pudy, kteří z toho zešíleli a zapomněli racionálně uvažovat. Z úvah mě probudí prudké trhnutí v rameni, a když se otočím, tak vidím, jak se mě ta dívka snaží popohnat.

Znovu se dáváme do běhu, abychom se dostaly z dosahu těch šílenců. Nohy už mám celé jako z gumy, když se mnou ta dívka znovu trhne a změní směr k úzké tmavé uličce. Mám co dělat, abych zůstala na nohách a nesložila se na zem, ale i tak se ji snažím zastavit a vymluvit jí to. Pak se na ni ale zaměřím, zjistím, že má strachem rozšířené zorničky a chřípí nosu. Je poháněna strachem, a to jediné ji ještě drželo na nohách stejně jako mě. Rychle kývnu a znovu se rozeběhneme k oné uličce. Asi v půlce cesty nás smete k zemi tlaková vlna z nedalekého výbuchu budovy.

Cítím se, jako bych měla tělo v jednom ohni a nedokážu se hnout. Na tváři cítím stékající teplou krev z toho, jak jsem tvrdě narazila hlavou o asfaltovou silnici. Silou vůle zvednu hlavu a natáhnu ruku k dívce, která nevypadá zrovna nejlíp. Moje obavy jsou smeteny, jakmile mi silně stiskne ruku a pomalu se začíná zvedat. I já posbírám své zbývající síly, zvednu se a vzájemně se podpírajíc se dobelháme k nedalekému převrženému kontejneru. Normálně bych tam nevlezla, ale teď to byl vítaný úkryt. Vím, že takhle dlouho naživu nevydržíme vzhledem k tomu, že naši pronásledovatelé již jsou také na nohou a vědí o našem úkrytu. Ty ale, na rozdíl od nás, jejich zranění nezpomaluje.

V naprostém tichu se k sobě tiskneme v temném a zapáchajícím prostoru. Slyším i náš zrychlený dech a každý úder mého srdce. Mám obrovský strach. Nesnáším tohle čekání na smrt. I kdybychom odtud vylezly a utíkaly dál, tak se vzhledem k našemu stavu daleko nedostaneme. Všechny moje úvahy jsou najednou vymazány náhlým zvukem zbraně tažené po zemi a těžkými a šouravými kroky. Zatajím dech a drtím dívce ruku. Nechci umřít takovou potupnou smrtí. Zvuky se stále přibližují a my se snažíme co nejvíce vmáčknout do stěny kontejneru. Pak se kroky zastaví těsně vedle nás a kovový třesk kovu o kov otřese celým prostorem. Vyděšeně sleduji otvor, kde bývalo víko, když se tam najednou objeví popálená a ohyzdná hlava s šíleným šklebem. Víc už nevydržím a ztrácím kontrolu. Zavřu oči a zakřičím z plných plic.

Když je znovu otevřu, tak je všude nečekané ticho a já sedím zpátky ve třídě. Upírají se na mě všechny posměšné tváře spolužáků a neúprosný pohled profesorky. Když do třídy vstoupí dívka, která mě provázela celou mou představou, uvědomím si, že jsem se nechala znovu unést fantasií. Vrátím se zpátky k sešitu a snažím se doplnit si alespoň část zápisu. 



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Město v plamenech:

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!