OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Jednodílné » Každý sen jednou skončí



Vždycky toužila po tom, splnit si svůj sen. Podařilo se jí to. Žila svým snem, proplouvala životem - hladce, bez problému. Neporušovala pravidla, se všemi vycházela. Tak co se pokazilo?

Příjemné čtení přeje MarryAnn :-)

Měla sen. Nebo také plán, podle toho, jak se to vezme. Snila o tom, že si pořídí dům, který by byl jen několik desítek metrů od kraje útesu. Blízko, aby viděla na moře, ale zase ne tak blízko, aby se při případném zemětřesení nebo sesuvu půdy dům nezřítil dolů.

Její snový dům by se nacházel v nějakém tom slunném prostředí, kde byste se nemuseli bát, že když vyjdete ven ve svých oblíbených šatech, zmoknete. Kde si nemusíte brát tašku, ve které byste měli deštník. Ano. Milovala slunce, milovala přírodu, milovala moře. Nesnášela bouřky, nesnášela deštivé dny, nesnášela blátivé cesty.

Poblíž menší vily by měla ovocný sad, kde by pěstovala vinnou révu a jabloně. Na jaře by obdivovala krásu květů - právě vykvetlých. Naslouchala bzučení pilných včel a pozorovala jejich práci. Vdechovala by opojnou vůni květů a užívala si jarního sluníčka.

V letních dnech by se mohla po sadu procházet a sem tam uloupit pro sebe pár hroznů a jablek. Během dne zajet do města pro pár věcí a v noci sledovat hvězdy na nebi bez mráčku. Pozorovat právě vycházející měsíc a přemýšlet o tom, jaké má štěstí.

Za chladných a větrných podzimních dní by byla schovaná ve vilce a sledovala, jak si vítr pohrává s vlnami moře a listím v korunách stromů. Popíjela by při tom jablečný mošt a byla zavrtaná v dece na gauči kousek od obrovského okna a verandy. Na stolečku před ní by měla položenou svou oblíbenou knihu, kterou právě četla, ale vynechala okamžik pro sledování východního živlu. Studování jeho tance v již vyšší trávě jejího trávníku a jeho hry s už spadaným listím.

V zimě by se procházela v té troše sněhu, co se dokázala udržet. Na nohou by měla nějaké ty "chlupaté" kotníčkové boty a na sobě svůj oblíbený kabát...

Kdyby jen tušila, že si svůj sen bude pár let žít a pak se jí jen jediným výletem do města vše sesype jako domeček z karet.

Zrovna se procházela modní sekcí obchodu, když ji někdo popadl za ruku, strhl ji k sobě a omráčil ji. Po probuzení si přála, aby to byla jen noční můra. Ale hned po prvním pocítění ostrosti nože na své kůži si byla stoprocentně jistá, že se jí to nezdá. Několik dní byla připoutaná k operačnímu stolu, než ji někdo odtáhl do prostorné bílé cely. Teprve potom jí rozvázali oči. Byla tam postel, kulatá stolička a na ní tác s jídlem. Tedy, pokud se tomu vůbec dalo říkat jídlo. Nějaká žlutá břečka a suchý chleba. Naštěstí žízeň neměla, napít jí dali. Ruce měla obvázané a v břiše jí kručelo. Opatrně se doplazila k židličce a přivoněla. Při té vůni se jí zvedl žaludek a při bližším pohledu snad ještě víc. Ale... musela něco sníst. Žaludek se jí na prázdno svíral, a to ji vytáčelo. A tak se proti tomu pokusila něco dělat. Vzala chléb a skousla. Tvrdý, ale to jí nevadilo. Bylo to jídlo. A o mnoho lákavější, než obsah misky vedle něho.

Když dojedla, lehla si do postele s dekou a jedním menším polštářem. Nic moc, ale aspoň něco. Ulehla a její myšlenky se zatoulaly k jejímu domovu. Stýskalo se jí po něm. Srdce ji pukalo při myšlence, že teď je prázdný a nikdo se o něj nestará. Že se nikdo nestará o její malou zahrádku s květinami a o sad. Přála si jít domů. Sedět u televize a koukat na své oblíbené filmy, jíst hrozny a jablka v řádu dní, spát ve své posteli a po nocích bloudit po pláži pár kilometrů od vilky. Sledovat moře, poslouchat nárazy vln o skálu a užívat si východu slunce. Teď to bylo pryč. A ona nevěděla, jestli se vůbec někdy vrátí.

A proto se celou svou myslí soustředila pouze na jednu věc: Že někoho napadne se po ní shánět a ona se dostane z tohohle pekla.

Soutěžní povídka na jednom blogu :-) Tak jsem se rozhodla to vložit i sem. Doufám, že se líbilo.


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Každý sen jednou skončí:

1. .:,
01.10.2014 [19:00]

Líbilo, líbilo moc a moc. Opis jej životnej túžby bol prekrásny, lákavý a nádherne napísaný. Čítal sa sám. Následná pohroma s únosom a bezvedomím a divnou celou bola priam šokom, napínavá a naozaj nepríjemná. Ale práve v tej časti mi niečo chýba. Niečo bližšie o jej úvahách čo a prečo sa jej stalo, nejaká záverečná myšlienka, ktorá by to uzatvárala v zmysle nadväzujúcom na názov a perex (niečo s prvkami ako - to muselo stať, že to bola len otázka času, že život nikdy nejde podľa plánu...). Že zúfalo dúfa, že po nej nikto bude pátrať je pekné, ale aj tak mi to pripadá otvorené a nevysvetľujúce prečo každý sen raz skončí. Inak je to fantastická a čtivá prácička. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!