OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Jednodílné » Iná



InáTrochu platonickej lásky na iný spôsob, s ktorou len málokto súhlasí, ale ktorá skončí inak, ako by si mnohí mysleli :)

Iná

 

Každý deň som okolo nej chodila v škole. Nenapadlo mi sa s ňou zblížiť. Bála som sa toho. Obdivovala som jej ebenovo čierne vlasy, jej krásne zelené oči, v ktorých poskakovali šibalské plamienky. Bola som celkom mimo z jej pekne krojených ružových pier. Postavu mala neskutočne dobrú. Vždy, keď som ju stretla, srdce mi mierne podskočilo, no potom sa opäť vrátilo na svoje miesto, pretože vedelo, že môj sen sa nikdy nesplní. Nepripadalo to do úvahy. Ona... nebola ako ja. Vedela som, že mala niekoľko chalanov, s ktorými chodila, no po určitom čase to aj tak skončila. Pripadalo mi to, ako keby niečo hľadala. A keď to našla, zistila, že je to úplne niečo iné ako to, čo potrebuje. Kamarátka mi povedala, že je už na čase, aby som si našla nejakého priateľa, pretože potom ma už nikto nebude chcieť. Ja som však nevedela, ako jej to vysvetliť. Nevedela som, ako jej vysvetliť, že na opačnom pohlaví ma nič nepriťahuje. Preto som radšej mlčky pozorovala tú vílu, ktorá sa pri chôdzi priam vznášala. Moja dokonalá matka k nám každý večer doviedla nejakého chalana. Moje námietky, že sa s nikým nechcem zoznámiť nebrala na vedomie. Bola som pre ňu ako vzduch. Vraj mi chcela zaistiť tú najlepšiu partiu, kým je voľná. Neustále a neustále som jej opakovala, že takto sa zoznamovať je nenormálne.

„Prečo? My s otcom sme sa takto tiež zoznámili a zosobášili,“ odvetila mi. Áno, pomyslela som si, ale vôbec medzi vami nie je láska. Ani kúsok citu. Spájajú ich len peniaze a ja. Obaja majú vlastný život, keby sa mali čas na rozvod a delenie majetku, asi by už dávno neboli spolu. Boli to škrobení ľudia. Vždy vyžadovali, aby boli veci odvedené dokonale. Ak niečo malo len menšiu chybičku, bola pohroma. To platilo aj pre mňa. Moje známky museli byť geniálne presne tak ako moje oblečenie a správanie. Niekedy som proste potrebovala vypadnúť z toho ich dokonalého sveta a zájsť na úplne odľahlé miesto. Niekam, kde to je úplne odlišné ako doma. Preto som väčšinou chodila s babami do krčmy. Boli tam aj chalani, no namiesto toho, aby som na nich zvodne klipkala mihalnicami a špúlila na nich pery, bola som tak trochu jednou z nich. Tieto večery väčšinou končili peknou opicou. Keď matka doviedla k nám domov syna svojej kolegyne, už asi dvadsiateho, rupli mi nervy. Musela som im vysvetliť, že nie som ako ostatné dievčatá. Zhlboka som sa nadýchla a vošla do miestnosti, kde sedeli všetci. Po mojej ľavej strane matka s otcom a po druhej ruke ten chalan- zhodou okolností to bol môj spolužiak - a mamina kolegyňa. Boli zabratí do rozhovoru, no ako náhle som vstúpila do miestnosti ja, všetci stíchli. Akoby vytušili, že im chcem niečo povedať.

„Alexandra, sadni si k Timovi,“ zašveholila matka.

„Nie, ďakujem. Chcela by som ti niečo povedať. A tebe otec tiež. Chcem, aby ste vedeli, že tieto dohadzovania sú nanič. Som na dievčatá.“

Na ich reakciu nikdy nezabudnem. Mojej matke vypadol hrnček s kávou, ktorá sa následne rozliala na krémový koberec. Tatkovi spadla sánka a civel na mňa, akoby som spadla z neba. Milý Tim sa sa začal rehotať a jeho matka sa začala dusiť. Vedela som, že som to nemala hovoriť pred ním. Teraz to bude vedieť celá škola. Ale bolo mi to jedno. Bolo mi jedno, čo si bude o mne myslieť moja víla. Aj tak by som u nej nemala šancu.

„Alexandra, veľmi si nás sklamala. Ako si to mohla povedať pred návštevou? Ako to, že si... že si... lesba,“ kričal na mňa otec. Prevalcovalo ma to ako obrnený tank. Bola som náchylná na akúkoľvek malú urážku a táto zabolela ako rana nožom. Myslela som, že budú mať aspoň trochu pochopenia, ale nie.

Na druhý deň sa mi do školy nechcelo. Bála som sa. Keď som prišla pred dvere našej triedy a otvorila ich, nastalo hrobové ticho. Upieralo sa na mňa veľké množstvo očí. Spolužiaci si nenápadne šepkali, ukazovali na mňa, no mne to bolo jedno. Sadla som si do svojej lavice vedľa svojej najlepšej kamarátky. Myslela som si, že aspoň tá to bude chápať, no naopak. Presadla si.

„Nebudem predsa pri lesbe, ešte sa ma bude snažiť obchytkávať,“ povedala a ostatné baby sa rozrehotali. Bolelo to. Tak strašne to pálilo pri srdci. Správa o mojej orientácii sa rozšírila po celej škole rýchlosťou blesku. Baby na mňa ukazovali a škerili sa, chalani, hoci mali perverzné návrhy ma prijali medzi seba. Bola som jedna z nich. Najviac som sa bála reakcie od mojej víly. Vedela som, že od nej to bude bolieť najviac. Čakala som, kedy ta rana príde, ale nič sa nestalo. Až jedného dňa- bol to asi týždeň po tom, ako sa všetci dozvedeli, že som na baby- si ku mne prisadla na obede. Bola som značne prekvapená, no myslela som si, že ma prišla len ponížiť.

„Ty si Alexandra, že?“ spýtala sa melodickým hlasom.

Nervózne som prikývla.

„Jane,“ povedala a podala mi ruku, ktorú som ochotne prijala. „Vieš, nie si sama.“

„Nerozumiem?“

„Nie si jediná, kto je inej orientácie. Doteraz som o tom nevedela, no žiadny chalan nemal to, čo som hľadala, a keď vypukla tá správa o tebe, začala som o tom premýšľať. Zdalo sa mi to nepravdepodobné, no keď som ťa uvidela... neviem to popísať,“ usmiala sa a jemne sa zapýrila. „Viem, že ma možno odmietneš, no chcela som, aby si vedela, že nie si sama.“

„Už dávno sa mi páčiš,“ prezradila som jej. Zelené oči okamžite zaihrali šťastím. Našli sme sa. Spolu sme čelili celej našej škole. Bolo nám jedno, čo si o tom myslia. Boli sme len my dve.


 

Dúfam, že sa vám poviedka páčila, aj keď neznázorňuje klasickú lásku. :) Ak pridáte nejaký ten komentár budem vďačná :)



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Iná:

5. Tortie přispěvatel
16.10.2011 [19:29]

TortieVelmi pěkná povídka, a z vlastní... eh, zkušenosti... můžu říct, že pravdivá... Stává se to dnes a denně, že lidi osduzují, co neznají... Ale to je život... Výborná povídka Emoticon Emoticon Emoticon

14.10.2011 [20:26]

LabilisTo je veľmi pekne napísané. Aj keď proti lesbám nič nemám trochu mi vadia. Ale toto bolo napísané krásne. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

3. Killy přispěvatel
14.10.2011 [19:05]

KillyMne sa páčila, a to veľmi. Vieš, nemám rada poviedky o inak orientovaných ľudoch. Nič proti nim nemám, dokonca by som sa v pohode dokázala s nimi spriateliť či porozprávať, ale nerada čítam také poviedky. Ja radšej ani nechcem vedieť, čo si o tom pohlaví myslia. Príde mi to nechutné. No pri tejto poviedke mi to totálne nevadilo. Prišlo mi to po prvý krát v živote prirodzené a to je len vďaka tebe, pretože si to napísala vážne veľmi pekne a... Akoby som to... decentne, bez úchylných narážiek, ktoré teda pri "gayoch" a "lesbách" fakt nemusím. Tak, ja som nadmieru spokojná. Píšeš vážne celkom obstojne, nie sú tam žiadne štylistivké chyby, aspoň ja som nič také do očí bijúce nezbadala. Teším sa na Ďalšiu tvoju tvorbu.
P.S. Námet to bol fakt zaujímavý. Emoticon Emoticon Emoticon

2. SaDiablo přispěvatel
13.10.2011 [21:00]

SaDiabloJá jsem si chtěla nějakou jednorázovku přečíst už dávno, ale nějak se mi nenastolila ta příležitost. A osobně mám ráda takovéto netradiční povídky, i když být homosexuálně orientovaný v dnešní společnosti nic netradičního není.
Lákalo mě to, protože toto téma mi přijde zajímavé. A když jsem tvůj článek otevřela, zjistila jsem, že není ani nijak dlouhý, tak jsem se dala do čtení i přesto, že z comicsans mě bolí oči (což je můj problém, ale poslední dobou se mi to nějak stává).
Um, do té doby, než "se přiznala" rodičům a návštěvě, se mi to jevilo jako slušná úvaha, bylo to dobře psané. Ale potom jsem z toho cítila takovéto: "Už ať to mám za sebou, rychle problém s rodiči a školou, pak nalezení spřízněné duše a utnu to, protože se s tím jednoduše nechci vypisovat." A možná šlo i určitý chvilkový nápad, který se dál nerozvinul? Nevím, to můžu jen hádat, ale v druhé části mi to přišlo takové nemastné, neslané, až moc teatrální.
Otec na ni začal křičet - fajn, to možné je, protože když jí matka cpala tolik kluků/mužů, asi byla zaslepená touhou a vizí po zeťi a plno vnoučatech, a otec, jakožto nějaký morální magnát, to neuměl přijmout. Ale zase, chybělo mi v povídce vysvětlení, jak si ji tedy rodiče představují? Nebyl tam žádný popis charakterů... Spolužák musel být svině, když už druhý den, hned ten den ráno, to věděla celá škola, absolutně celá? To bych nevěřila, jak se to dá rozšířit. Na naší škole je 900 žáků, dobrá polovina, ne-li většina mě ani nezná, a právě ta polovina se o mé chování, přátelé, orientaci ani nemá snahu zajímat.
Nejvíce mě zklamalo, jak jsi sepsala reakci "nejlepší kamarádky". Taky jsem se zklamala v lidech, taky právě v nejlepší přítelkyni, ale nejlepší kamarádky byly asi proto, že spolu trávily moře času, znaly se... A ona neví, že je taková mrcha, že chová takový přemrštěný názor a je tak netolerantní? Tomu se mi z tohoto celého textu chce věřit nejméně.
Konec moc nepředčil má očekávání, to se přiznám. Bylo mi jasné, že "víle" už od začátku chybí dívka, ne přítel, a na konci to dopadne tak, že se dají dohromady, jako nějakým zázrakem láska spadne z nebe a bum, i přes nepřátelství celé třídy a školy vůči homosexualitě k sobě najdou cestu v obědové přestávce, odstrčeni přes nechuť ostatních lidí.
I když mě tyto věci výše zmíněné mírně zklamaly, vnímala jsem povídku jako oddechovou, tudíž jsem celkem spokojená, že jsem docílila svého přání něco si přečíst. Ráda si přečtu příště něco dalšího z tvé tvorby. Emoticon

1. MirrorGirl454
12.10.2011 [20:01]

Naozaj pekná poviedka a pekný námet. Podarila sa ti. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!