OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » FanFiction The Vampire Diaries » Dvě strany téže mince - 19. kapitola - Osudová chyba



Dvě strany téže mince - 19. kapitola - Osudová chybaDamon ví, že je s Kate něco jinak. A rozhodne se jednat.
A Katherine udělá osudovou chybu. Podcení Katie.

Přeji Vám příjemné čtení. =)

19. kapitola – Osudová chyba

Bylo pozdní odpoledne.

Horko, dusno.

Seděla jsem v křesle s koleny pod bradou, stočená do klubíčka a zírala na zavřené dveře od svojí ložnice.

Neměla jsem na nic a nikoho náladu.

Elena se vrátila domů těsně potom, co Isobel odešla. Vyslechla jsem si všechno, co mi chtěla říct. A chápala, že se zlobí oprávněně. Chtěla mě jen chránit. Zamumlala jsem pouhé promiň a schovala se.

Před vším.

Už jsem nedokázala pokračovat. Zase zvednout hlavu a dělat, že se nic nestalo. Zatloukat, lhát a vymýšlet si. Poslouchat svoji matku a řídit se tím, co chtěla Katherine. Věděla jsem, že sem jednoho dne přijde. Zbaví se mě, ublíží znovu Damonovi a pak Eleně. Tím, že přinutí Stefana s ní odejít. A on moji sestru bude chtít zachránit. Poslechne ji. Splní jí to, po čem touží.

A já si najednou uvědomila, že to nesmím dopustit.

Za žádnou cenu.

***

Seděl ve stínu na protější straně ulice a dodával si odvahu jít za ní. Netušil, co jí řekne, až ji uvidí. Ale musel se o to pokusit. Znamenala pro něj příliš, než aby ji nechal jen tak jít. Byla to jeho jediná kamarádka, rozuměla mu a mrzelo ho, že se to takhle zvrtlo. Vždyť po ránu to všechno vypadalo jako předtím… Pomstychtivé veverky, prolítlo mu hlavou a zašklebil se.

V tu chvíli se otevřely vchodové dveře a z nich vyšla Katie. Měla na sobě obyčejné tílko a kraťasy, plátěné tenisky a na nos si právě nandávala sluneční brýle.

A Damon si uvědomil, že takhle se mu líbí mnohem víc. Tohle byla jeho Katie.

***

Spěchala jsem ulicemi za jediným cílem. Když jsem udýchaná klepala na dveře, vlastně jsem netušila, co povím… ale musela jsem něco zkusit.

„Bonnie,“ vyhrkla jsem.

„Kate?“ zeptala se překvapeně. „Co tu děláš?“

„Musím se tě na něco zeptat. Máš pár minut?“ vypálila jsem na ni.

„Jasně,“ pustila mě do domu, „stalo se něco?“

„Musíš mi říct všechno, co víš o Emily. A co ona věděla o Katherine. O hrobce se ani zmiňovat nemusím,“ začala jsem ze sebe sypat slova.

„Dobře,“ kývla. „Dáš si něco k pití?“

„Vodu, díky,“ pousmála jsem se.

Bonnie se nevyptávala, proč tu jsem. Možná si myslela, že mě poslala Elena nebo Stefan. Ale moje pohnutky byly o něco přímočařejší. Já chtěla najít způsob, kterým bych porazila Katherine. Jakýkoliv způsob.

***

Seděl tam pořád, když se o hodinu později vracela. Vstal a šel k ní. Tentokrát si ho všimla a nepřidala do kroku, jak se bál. Zastavili se.

 

„Damone,“ oslovila jsem ho jako první a omluvně se na něj usmála. „Omlouvám se.“

Zaraženě se na mě podíval. „Ty se omlouváš mně?“

„Vypadá to tak?“ pokrčila jsem rameny.

„To já mám být ten správňák, já se měl omlouvat tobě. Každý by to v knížce čekal,“ ušklíbl se.

„Ale tohle není knížka. Ani film. A já udělala chybu,“ namítla jsem. „Půjdeš dovnitř? Chci ti něco říct.“

Tak tiše, jak to jen šlo, jsme se proplížili ke mně do pokoje. Vyhoupla jsem se na parapet u okna a usmála se na něj. Byl to hraný úsměv. Nutila jsem se do něj.

Protože pořád v hloubi duše jsem se nechtěla omlouvat. Pořád jsem totiž někde chtěla cítit, že včera byl se mnou, protože chtěl. Se mnou. Ne s ní. Že jeho polibky a doteky patřily mně.

„Víš, jak jsi říkal, že láska zabijí?“ optala jsem se konverzačně. Kývl a obočí se mu stáhlo do přemýšlivého V. Netušil, kam tím mířím. „Láska nemusí zabíjet, Damone. Nemusí. Protože na to nevidí. Je slepá.“

„Slepá, říkáš?“ zopakoval to po mně.

„Copak to nechápeš? Nám dvěma není pomoci. Za hříchy se pyká. A až ji dostaneš zpátky, nic se nezmění. Minulost se vrací…“ šeptala jsem.

„Pořád nechápu-“

Skočila jsem mu do řeči: „Tím chci říct, že jsem tě dneska neměla odsuzovat. Že je tvoje chování pochopitelné. Pořád ji miluješ. A já se nechovám jako tvoje kamarádka. Je mi to líto. Už se to nebude opakovat, slibuju.“

Jenže on mě znal. Dokázal ve mně číst jako v otevřené knize a možná pochopil, že tahle slova jsou pravdivá, jenže uvnitř cítím něco jiného. Okamžitě byl u mě a přitáhl si mě do náruče. Pevně mě objal a políbil do vlasů. „Omlouvám se,“ šeptnul.

Zabořila jsem mu hlavu do hrudi a cítila, jak mě začínají pálit v očích slzy. Bezva. „Promiň mi to. Jsem ještě pořád malá holka,“ zavzlykala jsem.

„To jsi,“ pronesl smířlivě. „Ale já tě mám rád takovou, jaká jsi. Kate, nechci, aby sis cokoliv dávala za vinu. Jsem to já, se svojí posedlostí. Neumím s ní bojovat. Nikdo mě to nenaučil.“

„Víš, co nechápu?“ zamumlala jsem.

„Vsadím se, že spoustu věcí.“ V jeho hlase byl slyšet smích.

„Mimo jiné,“ odtušila jsem dobromyslně.

„No?“ vybídl mě.

„Když jsi ji tolik miloval, jak ses o ni mohl dělit se Stefanem,“ šeptla jsem a vymanila se z jeho objetí. „Já kdybych někoho milovala stejně jako ty, nebyla bych ochotná se o něj s nikým dělit. A už vůbec ne s vlastním bratrem.“

„Bylo to buď a nebo, Katie. Mohl jsem ji mít s podmínkami, nebo jsem ji nemusel mít vůbec,“ vysvětloval mi překvapivě trpělivě.

„Ale vždyť se na ni podívej,“ zahuhlala jsem. „Je to prospěchářská mrcha, která si s tebou celou dobu zahrává. A i přesto jsi jí podlehl. I přesto nenávidíš Stefana a nemůžeš mu to zapomenout.“

Viděla jsem, jak emoce v jeho očích explodovaly. Ovládl se na poslední chvíli, aby se po mně nevrhnul a nepotrestal mě za ta slova. „Nenávidím ho, protože mě donutil dotáhnout přeměnu do konce,“ zavrčel.

„Lžeš,“ osočila jsem se na něj. „Nenávidíš ho, protože si chtěl, aby Katherine proměnila jenom tebe. Ne jeho. On měl zemřít a tys měl žít. Sám. Celou věčnost. S ní.“

Pohrdlivě se usmál a já si byla jistá, že jsem se trefila. „Stejně to tak bude, až otevřu hrobku.“

„Čím ji přesvědčíš, pane Mrtvý?“ zajímala jsem se. „Jak víš, že nebude chtít zpátky Stefana?“

Ale on - místo toho, aby se se mnou hádal -, se smutně usmál a prosebně ke mně natáhnul ruce. Přijala jsem je a on mě znovu uvěznil u sebe. „To nevím,“ šeptnul zničeně. „A bojím se toho.“

Neměla jsem sílu mu říct pravdu. Místo toho jsem ho pohladila po tváři a začala šeptat konejšivá slova.

Byla jsem zbabělá.

Hrozně zbabělá.

A bála se, že ho ztratím, když jednou nebudu lhát. Že ztratím jediného přítele, který mi doopravdy rozuměl.

***

Damon od ní opatrně vstal, zůstal přes noc, jako tomu bývalo dřív. Jen nemohl přijít na jednu věc a ta ho trápila. Něco se změnilo.

Sledoval ji, jak spí, a rozhodl se, že zjistí příčinu dnešního Kateina chování. Že hned teď půjde a začne pátrat po tajemství, které jeho nejlepší kamarádka skrývá. Protože tušil, že se něco stalo a musel zjistit, co to je, aby jí mohl pomoci.

Otevřel okno a zmizel do srpnové noci.

Necitelně zahodil knihu přes svoje rameno a natáhl se po další. Pak si to rozmyslel a přešel k psacímu stolu. Prudce vytáhl šuplík a téměř okamžitě si přivlastnil všechny papíry, které tam našel.

Začal pročítat jeden za druhým.

A to nevěděl, že ho od pootevřeného okna někdo sleduje. Někdo, kdo se vypařil, jakmile Damon našel to, co hledal. Někdo, komu to tu kdysi všechno patřilo.

***

**

Isobel zvedla k ústům skleničku s vínem, když Katherine vešla do místnosti. „Byl u mě v kanceláři,“ oznámila jí předtím, než se napila.

„Co tam chtěl?“ zamračila se.

„Zřejmě doufal, že najde něco o Kate,“ pousmála se.

„Něco, co by ho mohlo zavést k nám?“ rozzlobeně se po svojí společnici podívala.

Isobel zakroutila hlavou. „To si nemyslím. Byly jsme opatrné. Podle mě hledá něco o jejím životě. Chce jí nabídnout svoji pomoc, aby se mohla vyrovnat s minulostí.“

„To netuší, že minulost je přítomností,“ ušklíbla se. „Překvapuje mě, jak je na ní Damon závislý.“

„Dokáže ho přimět udělat, co chceme,“ usmála se.

„Je po tobě,“ prohlásila Katherine.

„Nebo po tobě,“ lehce pokrčila rameny Isobel. Obě se rozesmály.

„Tak či tak, Is, hodí se ji mít na naší straně. Teď. Až si uvědomí, že má i vlastnosti jako tvoje starší dcera, budeme mít problém. A Kate je nebezpečnější než Elena.“

„Jak to myslíš?“ nechápavě se zamračila.

„Protože je po nás,“ zopakovala Katherine, „a zároveň stejně loajální a milující jako Elena. Ví, co má udělat správně, aby ochránila ty, které miluje. A jakmile se jí to nepovede, můžeme očekávat pokus o protiútok. A ona bude vědět, jak nás dvě má oslabit.“

„Myslíš, že by-“

Starší z upírek však zakroutila hlavou a nenechala Isobel dokončit větu: „Ne, to si nemyslím. Ví, že nás potřebuje. Ví, že bychom nečekaly s odplatou, kdyby se podřekla. Nezradí nás. Není toho schopna.“

***

Když jsem konečně přiměla svoje víčka, aby se rozlepila a propustila mě tak ze spánku, pochopila jsem, že padlo rozhodnutí.

Už to takhle dál prostě nešlo.

Nemohla jsem se každé ráno probudit a zjistit, že mě zase čeká den plný zapírání a výmluv, protože nemůžu říct, co si doopravdy myslím a proč to tak má být.

Prostě jsem nechtěla být zbabělá.

I kdyby mě to stálo život. Odejít s tím, že ví, co se na ně chystá, je jen a jen správné.

Byla jsem ochotná zariskovat. Dát životy mojí rodiny a přátel v sázku.

Katherine si jednou přijde pro to, co jí patří. A bylo by horší, kdyby na to nebyl nikdo připravený.

A ode mě by to nebylo fér.

Odhodila jsem přikrývku stranou a konečně se rozhodla jednat.

 

 


Opět Vám ohromně děkuju. =) Jste vážně skvělí! =)



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Dvě strany téže mince - 19. kapitola - Osudová chyba:

11. RosalieHale3 přispěvatel
06.10.2011 [7:45]

RosalieHale3Vážně, vážně se moc omlouvám, že jsem to začala číst tak pozdě. Vážně toho hrozně moc lituji. Ale přečetla jsem dnes ráno jen čtyři díly, měla bych pracovat na něčem, čemu se říká "rychlá, ale neodfláknutá četba". :-D Bude to hodně těžký. :-D
Tahle kapitola byla dokonalá a je škoda, že musím do školy a nemůžu číst dál. Pak jdu k zubaři a vrátit knížku do knihovny, ale přísahám, že pak budu číst dál. :-)

10. Nerea
27.08.2011 [20:54]

Jen tak dál, píšeš pořád naprosto skvěle, těším se na další dílek a ani nechci vědět jak se bude Damon tvářit, protože to bude brutál. Asi bubeš muset vyhlásit evakuaci Mystic Falls nebo ti je Damon všechny vyvraždí. Emoticon

9. lai
27.08.2011 [19:44]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

8. Veubella
26.08.2011 [17:16]

je to fantastické, úžasné a dokonalé! Emoticon
Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

7. Naty
25.08.2011 [13:18]

Fluffy, WAU, ty teda jedeš. Rychle přidáváš dílky a ještě uděláš skvělý trailer. Ty musíš mít snad 10 rukou a moře času, jsi skvělá, alespoň nemusíme moc dlouho čekat nadaloší díl. Emoticon

Kapitola se mi moc líbila, ostatně jako vždycky. Byla nabitá emocemi, zářila všemožnými plány, jak plány Kate, Damona, ale i Isobel a Katherine. Emoticon

První odstaveček mi připomínal předzvěst, Katie popisovala svoje pocity, chtěla s tím prostě skončit a nechtěla s tím nic mít. Taky by mě asi moc nebavilo furt něco předstírat, dávat si pozor na pusu i před tím nejlepším kamarádem. Vůbec se nedivím, že z toho byla "na prášky". Ale ona se rozhodla bojovat, to je moje holka! Emoticon

Damon pěkně špehuje ve stínu domů a čeká na naši milou Katie... Překvapilo mě, že Katie šla hledat pomoc u Bonnie, ale je to celkem logické. Vždyť jedině čarodějka bude mít různé fígle na upíry, zvlášť na Katherine. Katie chce porazit Katherine, což bude fuška, ale ona je holka šikovná a fikaná. Emoticon

Pak tu máme část, kdy se spolu ti dva konečně setkali a zase byli jako dřív. Zprvu se Katie omlouvala, i když pořádně nechápu za co. Řekla, co si myslí a podle mě nebyla daleko od pravdy. Katie je smířená s tím, že bude mít konkurenci. Katherine si pro Damona přijde a on si vybere ji, i když je Katie jeho nej. kamarádka. V té části měla Katie dobře mířené otázky. Proč nenávidí Stefana, proč vlastně Katherine miloval, když věděl, že si s ním vždycky jenom zahrávala, že vždycky byl první Stefan. A hlavně čím ji chce pak přesvědčit, aby si vybrala jeho... V tom Damon odhalil něco, čeho se bál. Zase se jí otevřel, svěřil se jí s obavami, které má.
Katie rozumím. Chce mu říct pravdu, ale bojí se, co s ní přijde. Ztratila by nejlepšího přítele, a proto musí lhát. Nebo aspoň si myslí, že tohle je nejlepší způsob, jak z toho ven. Emoticon

Líbí se mi ty části, kde jsou Isobel s Katherine spolu a vymýšlí spolu ďábelský plán. Je to zase úplně něco jiného než řešení problémů mezi Damonem a Katie. Je to řešení strategie, budoucnosti, city tam moc nepatří... Líbí se mi to, i když jsou obě mrchy, jedna lepší než druhá. Isobel je schopná obětovat vlastní dceru kvůli Kath, už to je hrůza. Ony se k sobě ale hodí, i když pořád nevím, co je tak vehementně spojuje. Emoticon Ta část se mi fakt moc líbila, ty jejich plány, to že je po nich atd., prostě lahoda.
Emoticon

A ten poslední odstaveček byla zase předzvěst. Kate už to prostě neunesla a musela jednat, city na ni dolehly... Emoticon

Skvěle jsi nás, Fluffy, nažhavila na další kapitolku, kterou budu netrpělivě vyhlížet. Emoticon
Snad ti nevadí mé rekapitulování jednotlivých částí, to jsem už prostě já. Emoticon
Kapitolka se ti moc povedla, jako vždycky, měla jsi tam city, napětí, všechno... Jsi moc velká šikula, zlato, a já ti moc fandím! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

6. patulka13 přispěvatel
24.08.2011 [23:16]

patulka13konečně! jsem ráda, že jsi kapitolu přidala tak brzo... prosím, prosím, rychle další! Emoticon Emoticon Emoticon jo a je to opravdu úžasný.. jsem zvědavá, jak to nakonec dopadne... Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

5. Killy přispěvatel
24.08.2011 [20:52]

KillyOh.... len dúfam, že tentokrát to zo seba naozaj dostane... Ale. Ako ťa poznám, tak to budeš zdržiavať čo najdlhšie, takže ťa dopredu varujem, že v tom prípade si ťa osobne vyhľadám a... Emoticon Prinútim ťa to prepísať. Emoticon A kedy bude ďalšia kapčaaa??? Emoticon Emoticon Emoticon

24.08.2011 [20:10]

NikkiR Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

24.08.2011 [19:23]

petronelkaÓóó jsi vážně skvělá. Zachránila jsi mě - zrovna jsem se totiž užírala nudou a přemýšlela, co budu dělat, když mám všechny svoje rozečtené povídky přečtené až do posledního vydaného dílku a najednou koukám a nevěřím vlastním očím - další dílek Mincí Emoticon - měla jsem chuť skákat minimálně dva metry vysoko, ale potom by mě asi bolela pěkně hlava, protože tak vysoké stropy nemáme a já bych se asi pěkně praštila.

No nic, ale teď k povídce. Mám čím dál větší strach z toho, s jakou vyrukuje Kat, je to nehorázná mrcha a já z ní nemám vůbec dobrý pocit. Taky tak nějak nechápu Isobel - jak může být ochotná obětovat vlastní dceru? To si říká matka? Obětuje ji, jen aby ona sama mohla žít? Je to další mrcha, jenom pořád zvědažuju, jestli stejná jako Kat nebo o trošku menší, ale nemůžu se rozhodnout.
Taky jsem hrozně zvědavá na to, co hodla Katie udělat. Že by se rozhodla konečně vyjít s pravdou ven? Přestat zapírat a říct všem o Kat a o tom, že není zavřená v hrobce? To by ji mohlo stát život, ale zase by všechny připravila na příchod té naší mrchy. Což by úplně zkazilo její nástup na scénu.
A v neposlední řadě mi leze krkem Damon! On je takový blbec! Jo, řekla/napsala jsem to. Normálně ho považuju za miláčka, ale co se týče Katie, tak mi příjde pěkně natvrdlý. Proč prostě nepřestane s tím, že chce osvobodit Kat a nezůstane s Katie? Vždyť sám tvrdí, že ona je pro něj nejlepší kamarádka, jediný člověk, co mu rozumí, že bez ní nemůže žít? Nechce se s ní hádat, to popichování si sice odpustit nemůže, ale to ani Katie, no tak proč? Proč si prostě nepřizná, že Katie už není jenom kamarádka, ale že ji prostě miluje? Hmm?

Ach, jsem tak plná emocí a dojmů z téhle kapitoly, že bych se dokázala rozepsat snad ještě víc, ale asi by tě to v půlce přestalo bavit, tak pro jistotu tenhle komentář ukončím (opět s prosbou o zaslání info o další kapitolce, předem opět díky, jsi zlato) se závěrečným hodnocením: ve škole by nešla dát lepší známka než je 1*, ale ani to by nevystihovalo, jak dokonalá tahle kapitola byla. Mohla bych básnit nad tím, jak moc se ti povedla, ale to bych se už rozepisovala opět víc, než je zdrávo.
Takže asi tak: už se moc těším na další dílek Emoticon Emoticon

2. incompertus
24.08.2011 [18:14]

výborně! těšim se na další,a ni nevíš jak! schválnějak to přijmou...jak to přijme Damon...

 1 2   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!