OurStories.cz ~ naše povídky - O webu » Recenze » Nočný tieň



Nočný tieňMagický svet, ktorý vo svojom románe vytvorila americká autorka Andrea Cremerová, je krásny, ale aj nebezpečný. Má nemenné, prísne zákony a život sa odnepamäti riadi podľa nich. Dobro a zlo však zvádzajú nikdy sa nekončiaci boj.
Ale čo ak sa svet Strážcov, bájnych bytostí, napoly ľudí, napoly vlkov, prepletie s osudmi obyčajných ľudí?

Pozor! Recenzia obsahuje spoilery!


Oficiálny popis 1. knihy:

Keď sedemnásťročná stredoškoláčka Calla nájde v horách ťažko zraneného chlapca, ešte netuší, ako dramaticky sa zmení jej doterajší život, odohrávajúci sa vo dvoch podobách – zvieracej a ľudskej. Mladého dobrodruha Shaya zachráni pred istou smrťou a poruší tak zákony vlastného spoločenstva. Shay je nielen výzvou pre jej srdce zadané nádejnému budúcemu vodcovi spriatelenej svorky vlkolakov, ale aj veľkou záhadou. Ako jediný človek sa z neznámych dôvodov teší privilegovanému postaveniu a ochrane oboch svoriek, čo sa majú v krátkom čase spojiť sobášom Cally a Rena. Iba najbližšia priateľka Bryn a brat Ansel aj vďaka vzájomne sa rozvíjajúcemu ľúbostnému vzťahu šípia, čo sa odohráva v Callinom vnútri a prečo sa jej postoj k prísnym zásadám Ochrancov a Strážcov začína meniť. Callina napínavá výprava do zakázanej jaskyne, kde sa skrýva jeden z kľúčov poznania jej vlastnej minulosti, a krvavý rituál ako súčasť nadchádzajúceho sobášneho obradu prinášajú rozuzlenie, čo odstráni všetky pochybnosti. Calla si musí vybrať...




Priznám sa, že nikdy som nemala v pláne písať recenziu (nie dobroveľne), ale táto knižná séria si to rozhodne zaslúži! Nakoľko som už prečítala dosť fantasy kníh, tak táto je aj napriek tomu, že sa v nej nachádzajú vlkolaci, dosť originálna. Autorka tu nielenže vložila rôzne bytosti (Straážci, Ochrancovia, Stopári) do nášho sveta, zároveň s ním vytvorila aj nový a úplne iný svet. No a z neho už do jednotlivých kníh vstupovali nové a nové postavy. 


Táto séria je okrem iného podľa mňa výnimočná aj tým, že autorka sa nezaoberá výhradne hlavnou postavou, no priam dokonalo rozvíja množstvo ďalších, úplne odlišných postáv a vzťahy medzi nimi. Z nepriateľov dokáže urobiť priateľov a z priateľov dokonca aj členov rodiny.

Ďalšie plus je podľa mňa aj to, že autorka zbytočne nezačína nejakými omáčkami, ale hneď čitateľa vrhne do stredu diania a preto tam o akciu a napätie nie je núdza. 


noghtshade


Základ knihy je dosť jasný. Ide o Callinu voľbu medzi srdcom a povinnosťami. Avšak medzitým sa vyberáme do rôznych častí mesta Vail, ktoré zo sebou prinášajú rôzne nástrahy pre našich hrdinov.

Ľúbostný život má hlavná hrdinka viac-menej podobný ako vo všetkým moderných románoch. Jedná sa o milostný trojuholník. 

Calla, ako mladá alfa-samica svorky NIghtshadovcov sa má, keď dovŕši osemnásť rokov, vydať za alfa-samca svorky Banovcov, Reniera Larocha. Tým by mala vzniknú nová, tretia svorka. 

V prvej knihe sú prípravy na ich sobáš v plnom prúde. Avšak všetko, čo obe svorky chystali do Calliných piatich rokov náhle naruší príchod mladého Shaya Dorana, ktorý sa ocitne oproti medveďovi a nemá najmenšiu šancu. vtedy Calla prvý krát porušila zákon. Vyliečila obyčajného človeka a zachránila ho pred smrťou. 

Akoby to nestačilo, čoskoro sa nielen ona, ale aj ostatní členovia oboch svoriek dozvedajú, že Shay je veľmi dôležitý a že po ňom už dlho pátrajú Stopári. 

perex calla

Stopári. Ľudia, ktorých vymyslela autorka, sú vlastne dosť podobný lovcom. Na začiatku je síce ťažké rozlíšiť, kto je dobrý a kto zlý, no oni chcú dozveisť Shaya k pravde. On je totižto potomok. 

Všetko ale komplikuje jeho prehlbujúce sa puto s Callou a to, že sa dozvedá o novom netušiac, že aj on v ňom má svoju úlohu. Spolu sa snažia zistiť, prečo je Shay dôležitý pre obe strany. To ich zavedie do Haldiskej jaskyne, kde sú vystvaení smrti. 

Obrovský magický pavúk zraní Callu a tá zomiera. jediné, čo ju zachráni je Shayova obeta. Chlapec netuší, do čoho ide, ale prijme od nej možnosť stať sa Strážcom a svojou, neskôr strážcovskou krvou, ju vylieči. Ale jeho premena spúšťa ďalšie problémy.


Nakoľko som vám nechcela veľa prezradiť, aby ste si túto knihu aj prečítali, môžem prezradť, že na konci cele série nás nejeden hrdina opustí a to nezanechá ani jedno oko bez slzy.


Je to moja prvá recenzia tu, tak dúfam, že sa páčila. Siahne niekto po knihe alebo ste ju už čítali?


P. S.: Upútavka na finálny diel tejto série: Bloodrose (Krvavá ruža)




Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Nočný tieň:

3. Aruallaf přispěvatel
30.07.2013 [12:24]

AruallafČetla jsem ji :) Je to úžasná série a popré v historii jsem nevěděla, s kým chci, aby skončila. Vždycky jsem to přála tomu druhému, v tomhle případě Shayovi. Ale ve třetím díle jsem změnila názor a jak jsem dopadla... Emoticon Emoticon Emoticon

2. martinexa přispěvatel
30.07.2013 [11:27]

martinexaČetla jsem jen první díl, celkem průměr, ale tak nechám se překvapit mám stažené další dva tak uvidíme.

1. LaurelGee přispěvatel
29.07.2013 [21:01]

LaurelGeeTúto sériu mám rada, aj keď koniec poslednej knihy je podľa mňa strašný. Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!