OurStories.cz ~ naše povídky - O webu » Recenze » Krásná loupežnice



Krásná loupežniceNeodolatelní silniční lapkové, tajné řády, proradní snoubenci, kouzlo převleku za muže, francouzská revoluce, spiklenci a odvážní mladíci, zapálení pro svobodu.
A proti tomu všemu jediná dívka, krásná a neohrožená...

Krásná loupežnice od autorky Cellie Rees. Historický román.

Oficiální text:

Jsme v Anglii, píše se rok 1783. Když krásná a zámožná slečna Žofi nesedí modelem malíři portrétů, oblékne mužský plášť a širák s pérem a přepadává dostavníky - a ještě k tomu za denního světla! V dobách, kdy je politická situace mezi Anglií a Francií napjatá na nejvyšší míru, se však cestující neobávají jen zločinných loupežníku. Všude se to hemží špehy a stává se, že někdo jen něco neopatrně prohlásí, a vzápětí se po něm slehne zem.

Žofi ukořistí brašnu patřící jednomu z nejmocnějších a nejnebezpečnějších mužů celé země. Nemusí tajit jen vlastní totožnost, ale chránit i svého otce...



Znáte to. Doma máte všechno přečtené a nuda útočí. Seberete se a pro zábavu zamíříte do knihovny. Probíráte se svými oblíbenými žánry a pak, přesně v tu chvíli, uvidíte knížku, která vás zaujme.

Takhle nějak to bylo. Ležela na stole mezi knihami půjčenými z jiné knihovny. Spojení slov v titulu "Krásná loupežnice" a podtitulu "Bojovala o život, loupila z lásky" slibovalo historii, trochu té akce a taky spoustu romantiky. Knížku jsem si půjčila a přečetla ji jedním dechem.

O dva roky později (2012) jsem byla náhodou v knihkupectví a loupežnici tam zahlédla mezi knihami za babku. Ochotně jsem obětovala 60,- Kč a celá šťastná spěchala na nádraží, kde jsem knihu nedočkavě otevřele a hned začala číst.




Hlavní hrdinka knížky je krásná, chytrá a odvážná sedmnáctiletá dcera sira Middletona Žofi Middleton. Jejím zjevným koníčkem bude nejspíš loupení, jinak si totiž nedokážu vysvětlit, jak ji mohlo napadnout převléct se za muže a okrádat. Nicméně, tohle tajemství prozradí kniha.

Slečnu Žofi jsem si jako hrdinku nijak extra neoblíbila, ale zároveň proti ní nic nemám.

Dalším, pro mě hrdinou, je loupežník Kapitán Greenwood. Podle popisu ne zrovna nejmladší, ale zato tajemný a charismatický bývalý člen armády. Mezi ním a Žofi to nejednou jiskří, a já jsem si dlouhou dobu přála, aby zrovna oni dva skončili spolu, i když by to pro Žofi znamenalo ztrátu veškerého majetku. Nicméně Greenwood je také inteligentní a už od začátku věděl, že pro Žofi není ten pravý. Ten pravý totiž čeká někde jinde. Greenwood se stal mou nejoblíbenější postavou z celé knihy. Jeho charakter je zkrátka neodolatelný, stejně jako jeho šarm.

Čímž se dostáváme k poslednímu hrdinovi. Je jím francouzský kapitán Théodore Léon. Ze začátku se chová k Žofi s chladnou zdvořilostí. Přece jen, Angličanka ve Francii v této době není nic bezpečného. V průběhu knihy si k sobě ale začnou budovat vztah. Není to jiskření jako mezi Žofi a Greenwoodem, ale své kouzlo to má. S nenápadností se do sebe postupně zamilovávají. Mé srdíčko plesá, protože jsem se konečně dočkala romantiky.



Příběh je zasazený do období velké francouzské revoluce, díky čemuž mě moc bavil. Všechno, co bylo slíbeno, akce, romantika a historie, kniha obsahovala.

Ze začátku jsem měla pocit, že mě kniha nebude bavit, ale když jsem se prokousala začátkem, který se odehrával na anglickém venkově, kniha dostala spád a najednou se četla sama.

Taktéž mě potěšilo, že v knize byly zmíněny historické informace způsobem, kterým do děje zapadaly. A nejen informace ale i osobnosti a události. Jsou zde navíc skvěle popsány vztahy tehdejší doby.

Nechybí Dysart ani Robespierre, gilotina nebo Výbor pro veřejné blaho, Deklarace práv člověka a občana  a dobytí Bastily.

Jediné, co musím vytknout, je fakt, že ačkoli se část knihy točila kolem záchrany Žofiina otce, v závěru o něm nebyla žádná zmínka. Až na tuto skutečnost mě knížka mile překvapila a musím říct, že jsem ji dost podcenila.

Pokud jste fanoušky velké francouzské revoluce, mohu jedině doporučit.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Krásná loupežnice:

2. Ronnie přispěvatel
30.04.2014 [21:27]

Ronniekiki1: Doporučuji. Mám ji přečtenou už několikrát a stále mě baví. Emoticon

1. kiki1 přispěvatel
30.04.2014 [18:40]

kiki1Podle té recenze ta knížka vypadá zajímavě. Asi si ji taky přečtu. Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!