OurStories.cz ~ naše povídky - O webu » Soutěže » Spisovatelská soutěž - Informace



Spisovatelská soutěž - InformaceNová velká soutěž. Chcete ukázat své schopnosti a získat nějaké rady, jak psát lépe? Chcete zjistit, v čem děláte chyby? Toto je přesně pro Vás.

Na úvod

Rozhodli jsme se uspořádat Spisovatelskou soutěž. Jak už název napovídá, bude se jednat o vaše pisatelské schopnosti.

Každý napíše jednorázovou povídka na jakékoliv nezávislé téma. Povídka nebude moci být Fanfiction, ať už na Twilight, Harry Potter, či nějakkou jinou knihu či film, bude pocházet z vaší hlavu, aby to bylo fér. Klidně si tam upíry dejte, klidně si tam dejte trpaslíky, ale nekopírujte někoho nápad.

Příklady - Byla jednou jedna dívka, která se zamilovala do upíra vegetariána, který byl hodný.

V Kraji žil malý hobit, kterému byla svěřena moc zabránit zlu, aby zničilo dobro.

- To nebereme.

V jednom odlehlém kraji světa žila jedna dívka toužící po dobrodružství, tak se ho vydala hledat. (Další pokračování může být o čemkoliv, akorát to nesmí nic kopírovat.)

Starý chlápek, který už od dětství jel v drogách, se najednou kvůli své dceři probudil a pokouší se žít normální život, ale jelikož je šéfem podsvětí jednoho města, moc mu to nejde.

- Nezávislé téma, ale zase aby se to nepodobalo opět něčemu. Například kdybych od mé druhé ukázky odebrala šefa podsvětí, bude se to podobat filmu Wresler, tedy ještě bych musela vyměnit drogy za wrestling.

Shrnuto – Za úkol je napsat jednorázovku, která bude nezávislá. Zcela z vaší hlavy.

 

Co je celým smyslem projektu?

Celým smyslem projektu je zlepšit vaše dovednosti. Protože …

Bude 10 porotců. Tito porotci budou mít velice těžký úkol, který není pro každého. - Porotci budou muset nestranně hodnotit povídky.

Celý systém hodnocení je takový – Každý porotce si přečte každou povídku, napíše k ní kritiku (bude narážet na vše, co se mu líbit nebude – gramatika, způsob psaní, nápad …) a oboduje (body budou od 0-50 – 0 nejméně – 50 nejvíce). Logicky se porotce nebude moci zúčastnit.

 

Hodnotit musí nestraně nebrat si žádné servítky, protože přesně tohle je smyslem projektu. Poukázat na chyby ve vašich dílech.

 

Kdo bude hodnotit? A jak?

 

Co musí povídka splňovat?

Povídka musí být dlouhá alespoň tři stránky ve Wordu či OpenOffice (v OpenOffice to jsou necelé tři strany). Ale myslím, že bude toto omezení stejně irelevantní, protože jelikož to nebude na ničem založené, budete potřebovat více stran. Maximální délka nebude udána, protože to je čistě na vás, čím delší tím lepší – budete se moci více ukázat. Ale opět nedoporučuju udělat to dlouhé na několik kapitol kapitolovky. Ale klidně přes dvacet stran.

Než to pošlete, 1 000 000krát si to přečtěte. Nikdo vám nebude nic opravovat a hodnotit se bude i provedení a gramatika – nebudu vám tady psát, čemu se máte vyvarovat, protože bych vám akorát poradila a my neměli, co kritizovat. - Je to prostě čistě na vašem psaní. A na tom jak se ostatním líbí váš styl, protože ne vždy si vybereme ten správný, nejdůležitější je, jak se to čte a líbí ostatním.


Co musí účastník splňovat?

Účastník musí být na těchto stránkách alespoň člen (do předmětu napíšete zdejší přezdívku) a musí mít uvedený v profilu email – nejlépe i icq, ale nemusíte si ho kvůli tomu zakládat.

Nesmí být porotce.

Povídku může zveřejnit jinde až po zveřejnění zde, aby se nemohlo pochybovat o pravosti autora.

Autorem musíte být samozřejmě vy, pokud to bude zkopírované, budete vyloučeni a bude vám dána blokace stránky. Navíc pokud to zkopírujete, dostane se vám větší kritiky než-li od nás.


Průběh

Uveřejníme datum odkdy se to má posílat. Vy si to po sobě hodněkrát přečtete a pošlete na příšlušný email, pod jistým tvarem (!), nejdříve si přečtete návod, jak přesně to poslat.

Na odesílání bude čas – 2 měsíc. Pro někoho možná moc, ale napíšete své velké dílo, je to vlastně na vás, ale když to odfláknete, kritika bude tvrdší. Navíc chceme hodně účastníků, takže to roztrubujte do světa, aby to mělo reklamu.

Po dvou měsících budou mít porotci další měsíc na hodnocení, aby to neuspěchali a měli na přečtení povídek čas.

Vítězná povídka bude ta, která bude nejlépe hodnocena. Možná se stane, že se dvě umístí na prvním místě, budou prostě dvě umělkyně – možná více.

Výsledky budou uvedeny někdy v čtvrtém měsíci od začátku projektu. Zveřejněny budou všechny a v intervalech podle množství povídek.

Aby jste si byli jisti, že vaše povídka došla, budou se v tomto článku aktualizovat a dopisovat účastníci, jejichž povídky už došly.


Možná vás zajímá, jestli budou nějaké hmotné ceny, ale ti, kteří píší pro radost, určitě chápou, že žádná věc nemůže vaši lásku ke psaní nahradit. Mnozí lidé, kteří začali s psaním, říkají, že díky tomu se znovu narodili, patřím mezi ně i já. Hmotná cena není, v porovnání s uznáním ostatních, nic.


Posílání

Nemusíte nikam psát, že se zúčastňujete, prostě pokud nám dojde váš email, jste účastník. My vám dáme odpovědí vědět, jestli nám to přišlo. Nebudeme to nijak kontrolovat. Jednoduše vám to zkritizujeme.

Email: spisovatelska-soutez@seznam.cz

Na tento email budete posílat svá díla.

Návod: (!) Do předmětu napíšete vaší přezdívku a povídku přiložíte jako přílohu. K povídce nepřidávejte videa a obrázek dejte do textu (pokud to nepůjde, dejte tam alespoň adresu). Email posílejte pouze jeden. Pokud někdo odešle chybně, může to poslat znovu opravemé, ale dotazy nepište na email, nýbrž pod tento článek do diskuze.

Hlavně nezapomínejte dát vaší povídce jméno! Napište ho buď do emailu nebo nahoru do textu.

Mé icq pro upřesnění pro Vás: 388 528 709 (jakékoliv dotazy či rady)

 

Zahájení soutěže je počínaje dneškem do 30. října, pozdější povídky nepříjiíáme. Datum jsme prodloužily o měsíc, protože v září začíná škola, což znamená méně času a v říjnu už bude snad více času a budete mít více času na promyšlení.

S radostí uvítáme vaše díla.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Spisovatelská soutěž - Informace:

90. AlesaCullen
02.09.2010 [8:58]

Ahoj,chci se zeptat,jestli něco takového nechystáte znova. Díky

89. AgataEritra
08.08.2010 [22:50]

Tohle je loňská soutěž... Už je po ní... Už nic posílat nemusíš..

88. AlesaCullen
08.08.2010 [22:46]

Ahoj,chci se zeptat,do kdy to můžu poslat?

30.10.2009 [17:45]

TemperaJežiš, to sa tu tie poviedky budú uverejňovať?? Emoticon

86. JoHarvelle přispěvatel
30.10.2009 [15:34]

JoHarvelleThGiLiWt: Ano, ale tak spíše 1. listopadu tady všechny budou. Zveřejňovány budou postupně, ale do jednoho článku se shrnou všechy odkazy. A za měsíc snad bude kritika.

30.10.2009 [15:19]

Chcela by som sa opýtať, kedy sa budú dať prečítať všetky poviedky. Ja som to pochopila tak, že 31.10 niekedy večer sa všetky poviedky ukážu pre každého a o mesiac nato k nim budú kritiky. Je to tak alebo sa mýlim?

84. TracyHale
29.10.2009 [13:41]

tak povídku jsem teď poslala :)
snad dojde :)

83. JoHarvelle přispěvatel
28.10.2009 [14:48]

JoHarvellekerilia: Teď byl celkem obnovený, ty jsi tam už dávno. (Tedy dávno ne, ale už delší dobu.)
angbella: Dobře, ale 2. už to nebudeme brát.

82. angbella
28.10.2009 [14:39]

strašně se omlouvám, ale nemohla bych to poslat v neděli? Asi tak za 3 min odjíždím mimo republiku a měla bych se vrátit v neděli. Ještě bych tam chtěla pořádně zkontrolovat pravopis atd...
Mocky se omlouvám, ale nešlo by to přece jen pls,pls,pls?Emoticon

81. Pavla777 přispěvatel
28.10.2009 [11:55]

Pavla777ahojky, jsem zvědavá na váš názor jako tady všichni asi, ale já tu povídku (knížku) dala přečíst pár lidem, ale nikdo ji nedočet a to je jenom na 60stránek ve wordu a jiné knížky mají přes 100 stránek. byla jsem z toho smutná, ale teď už to neřeším.Emoticon

 1 2 3 4 5 6 7 8 9   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!