OurStories.cz ~ naše povídky - O webu » Soutěže » II. Spisovatelská soutěž Our Stories - Hodnocení Nikol18



II. Spisovatelská soutěž Our Stories - Hodnocení Nikol18Hodnocení - Nikol18 - admin

Chtěla bych všem autorům vzkázat, aby si z hodnocení spíše vzali ponaučení a pokusili se chybám a nepřesnostem vyvarovat a nebrali to tak, že jim chci vzít iluzi o psaní.


 

1. kategorie - FANTASY

 

1. Castella - Mediátorka

Od této povídky jsem popravdě čekala hodně. Už ten název mě k tomu nalákal. Ale když jsem začala číst, tak jsem se šíleně zhrozila. Horším začátkem jsi to už zabít nemohla. Hodně jsem se přemáhala, abych četla dál. Ty nespisovná slova, byť je to psaní v první osobě, by měli být pouze v přímé řeči, takhle ve vnitřním monologu to nevypadá zrovna pěkně.

Když jsem se konečně prokousla až skoro na konec druhé stránky tak jsem se začetla. Konečně. Příběh mě vtáhnul a zaujal.

Musím s lítostí konstatovat, že jsi to opět zkazila zbytečně uspěchaným koncem. Začátek jsi zabila nudností a konec zase rychlostí. Kdybys to trochu upravila, tak by to vypadalo mnohem lépe.

Nejhorší je, co jsi mohla na začátku udělat, tak to, že jsi představila hlavní představitelku. To je to opravdu nejhorší, co můžeš knize nebo povídce udělat. Tím ji zabiješ a odsoudíš dřív, než se to vůbec rozjede.

Téma je zvolené opravdu dobře. Námět je skvělý, ale zpracování naprosto bídné. Kdybys přepsala začátek, upravila to a zapracovala na tom, tak by to mohla být opravdu skvělá kapitálová povídka. Jen to upravit a promyslet. Sama bych byla ráda, kdybys ji přepracovala a začala vydávat jako kapitolovku.

Ke gramatické stránce bych měla také výtky. Chybuješ v i/y v přídavných jménech. Nepočítám časté překlepy, které kazí celkový dojem a čárky taky nejsou tvoje příliš silná stránka.

Body : 3/10


 

2. EleonorBrandst – Cesty osudu jsou nevyzpytatelné

K této povídky nemám skoro žádné výtky. Námět se mi zamlouval, děj byl poutavý a pěkně na sebe navazoval.

Pěkně jsi popsala, čím se zabývá a jak se k tomu dostala.

I tvůj styl psaní je něčím neobvyklý. V jisté pasáži jsem se bála, že ten úžasný začátek zakopeš dialogem, ale po pár větičkách jsi mě vyvedla z omylu, za což jsem ti neskonale vděčná.

Body : 9/10


 

3. happines – Ztracená hvězda

Mám silný dojem, že je to inspirováno filmem Hvězdný prach. Což se mi moc nelíbí. Ani styl, jakým to bylo napsáno. Stále jsem se nemohla zbavit dojmu, že se dívám na přepis tohoto filmu a knihy.

Nemám z toho dobrý pocit. Existuje tolik originálních nápadů, občas i převzatých, ale ne tak okatě. Tohle však bylo příliš.

Nesklidíš ode mě příliš dobrou kritiku. Styl kterým to bylo napsáno byl svým způsobem dobrý, ale kazil to ten neoriginální nápad a přehršele používání tří teček a špatné skloňování ji/jí a ni/ní.

Body: 3/10


 

4. May – Temnota nadcházejícího dne

Typicky uspěchaný dej, který na sebe příliš dobře nenavazoval. Ze začátku se nic nedělo a na konci se toho dělo strašně moc. Snažila jsi se po nudném začátku, který jsi zbytečně protahovala a byl pouhým výčtem věcí, které hlavní představitelka dělala, navázat ně nějaký akčnější děj, který jsi zabila nápady a naprosto udusala akcí.

V některých pasážích jsem cítila prvky Stmívání, jak ze strany začátku, tak ve škole až po ples. Dokonce jsi tam i nacpala jeden nepatrný prvek z Upířích deníků.

Nelíbilo se mi, jak jsi rychle ukončila část se smrtí její kamarádky, kterou jsi pak ani nevysvětlila. Nebo se o to ani nepokusila. Příliš rychlé a nechtěla jsi se tím zalamovat, abys to zase zabila nudnou částí před plesem.

Pak neuvěřitelně rychlý spád a šíleně zrychlený proces poznávání sebe sama po přeměně až po část, kdy si to normálně nakráčela k upírovi a pak skok do budoucnosti s dítětem.

Ne. Ne. Ne. Neoriginální nápad. Děj nudný a pak jako bych ho četla z rychlíku. Prvky něčeho, co už někdo použil zkřížené s chybami v čárkách, shodou přísudku s podmětem až po špatné skloňování zájmen.

Body: 1/10


 

5. Patt – Estel

Možná nejsem zplnomocněná osoba, která by měla k tvé naprosto dokonalé povídce napsat hodnocení, protože to snad ani nejde.

Ještě nikdy jsem neviděla tak dokonale napsané dílo. Styl kterým jsi jej napsala je bravurný a jemný zároveň, slova tvoří souhru tak dokonalou, že rozpojit je, by znamenalo rozbití celého příběhu a jeho kouzelného nádechu  Tak nádherně si hraješ se slovy, že to vypadá, jakoby každá věta byla rýmem pro tu další.

Dokonalé dílo, které nabylo své dokonalosti básní, která člověka zasáhla u srdce tak silně, že se nedokázal od tvého díla odtrhnout. Stejně jako já. S prominutím, jsem hltala každičké slovo, každičkou další větu a odstavec a litovala, že již končí.

Naprosto jsi mě svým dílem okouzlila.

Body: 10/10


 

6. Sophia – Duša

První, co mě od čtení odradilo, bylo to, jak strašně dlouhé máš odstavce. Zbytečně dlouhé, ve kterých se člověk naprosto ztrácí.

Příběh byl nudný, téměř nic neříkající a ztrácející se v dlouhých odstavcích a zbytečných slov.

I přímá řeč by měla být každá na novém řádku.

Příliš jsi mě neuchvátila. Dej byl z počátku nudný, pak rychlý skok někam do budoucnosti. Zpočátku jsem si myslela, že žije v době před třemi sty lety a pak skok do současnosti, kde je plazmová televize a nakonec další dlouhý krok o padesát let. Vůbec jsi tam nevysvětlila, v jaké době se nacházel, co měl udělat. Prostě to pro mě ztrácí veškerý smyl. A konec byl šíleně uspěchaný.

Body: 0/10


 

7. tapta – Svetlo v temnote!

Námět tvé povídky byl moc zajímavý, ale jako celek se mi to zdálo uspěchaná, ale i strašně zdlouhavé zároveň.

Začátek byl nudný. Chodila jsi doslova kolem horké kaše. Zbytečně jsi se tam zaobírala nenávistí k rodičům, kterou jsi potom nijak nerozvinula. Jen když zemřeli, tak se za to nenáviděla, ale možná by to vypadalo lépe, kdybys ty zbytečné narážky na rodiče vypustila a více se ponořila do příběhu, do děje, který byl zajímavý, ale naprosto ubitý nudnými částmi a zbytečnými skoky v textu.

Postava, která měla zabít hlavní představitelku byla zajímavá. Kdo to ve skutečnosti je. Jaké jsou jeho „schopnosti“ a podobné, ale moc jsi to nerozvinula. A zbytečně skákala v ději až ke smrti, kterou jsi zbytečně prodlužovala.

A aby tvůj příběh dostal nádech, tak jsi tam zapojila lásku, která se k příběhu příliš nehodila.

A ani styl nebyl příliš dobře zvolený. Zbytečné skoky. Stačilo jenom zpracovat více na příběhu a mohl z toho být opravdu dobrý kousek.

Body: 2/10


 

8. WWewa - Znaky osudů

 

Tak tahle povídka ve mne zanechala velmi hluboký dojem. Nechala jsem si ji na konec, protože byla skoro nejdelší a lituju toho, ale jak se říká, to nejlepší na konec, ne?

 

Opravdu jsi mě tím uchvátila. Takhle dobrou povídku jsem už dlouho nečetla. Nedokázala jsem se od ní odtrhnout. Musela jsme číst a číst, dokud jsem se nedostala na konec, kde mi bylo líto, že to nepokračuje, tohle bych mohla číst ještě mnohem dál.

Avšak, ty jsi věděla, kde se má skončit. Což je na tom to nejlepší.

Příběh jako takový je velmi úchvatný a nápad opravdu originální. Vždy se mluví o souznění duší, ale ty jsi to popsala tak krásně, že jsem cítila její pocity stejně jako ona. Tu ztracenost a nutkání, které ji táhlo někam pryč, k místu, které jí bylo souzeno.

Tvé popsání jejích pocitů bylo opravdu skvělé. Nevím, co bych více na to mohla říci.

Z gramatické stránky bych se zaměřila na čárky ve větách a občas mi neseděl slovosled vět. Jinak to bylo úchvatné. Opravdu.

Body: 10/10



 

 

2. kategorie - REAL LIFE


1. Poisson – Konec Popelčina snu

Představy o tom jaká bude povídka s tímto názvem, se naprosto rozcházely s tvým dílem. Ohromilo mne, jak jsi skvěle dokázala popsat krutost domácího násilí v tak krátkém rozsahu. Krátce, přesto velmi výstižně. Zpočátku jsem měla menší problém se zorientovat v množství postav, které se objevily v první polovině stránky, ale následným dějem jsem chápala, kdo jsou ty postavy a jaká je jich role v této povídce.

Vybrat si za téma domácí násilí je opravdu odvážný krok, protože většina z nás ví, že je to tabu, o kterém nechtějí mluvit ani ženy, co tím trpí. Což bylo vidět i na Claire. Bojovala sama se sebou a trpěla to jen kvůli tomu, aby svému synovi zajistila to, co ona sama neměla.

Tvůj styl psaní je uchvacující.  Kdokoliv čte neví, co ho čeká dál. Co se bude dít. Vůbec nedokáže předpovídat následný děj. A mně osobně vyrazil dech konec. Obsah k tomu směřoval, ale nedokázala jsem si představit, že by to tak opravdu skončilo. Nejsem zastánce smrti. Avšak jen málo násilníků se napraví.

Možná ten konec kazil pohled povídky. Jenže jak víme, nic nekončí jako v pohádce.

Obsah byl velmi originální. Perfektně si zvládla dané téma a ukázala jsi skutečnost, která se často ukrývá za zavřenými dveřmi a lidé raději zavřou oči a jdou dál.

Chyby jsou jen minimální. Hlavně si dávej pozor na oslovení. Oslovení jedné osoby – Vám, Váš – se vždy píše velké písmeno. Jen oslovení hromadně se píše malé. Zaměř se i  na zájmeno ji/jí. Dobré je pomůcka tu a té.

Body: 8/10


 

2. Aniska – Rajské ovoce

Čekala jsem od téhle povídky něco úplně jiného, ale po přečtení jsem uznala, že to zase tak špatné nebylo. Nelíbil se mi však ten začátek, kde jsi popisovala hlavní postavu. Možná to tak mělo být, abys uvedla do děje a nemusela to tak okatě vysvětlovat v ději, ale myslím si, že by to bylo tak lepší. Člověk věděl předem, o čem budeš psát. Někdy je lepší začít tajemněji a odkrývat to během děje, aby byl čtenář překvapen.

I když mě děj místy překvapil, celou podstatu jsi zkazila začátkem.

Stavěla jsi Lukášovu samotářskou povahu příliš na obdiv a tím jsi ho spíše stavěla do pozice, že to o sobě záměrně prohlašuje. Lidé samotářské povahy tohle o sobě nikdy netvrdí.

Popsání jeho pocitů, prožitků a překvapení jsi oproti všemu zvládla naprosto bravurně. Chvílemi se mi zdálo, že takového člověka znáš a máš jej za přítele. Protože jinak bys to zřejmě takhle nenapsala.

V koncové části, kde Lukášova kamarádka přijde na návštěvu a on se jí svěřuje, tam jsem očekávala něco jiného. On se moc nebránil vysvětlení. Mohl by více bojovat, i když ta dívka byla jeho nejlepší kamarádka.

Z koncové části jsem byla mírně v šoku, ne z toho, co bylo v poslední části, ale jako celek. Tu část jsem si musela třikrát přečíst, abych vůbec pochopila, co se tam děje. A osobně mi to připadalo velmi přehnané. Zkazilo to celý dojem z povídky. Díky tomu jsem musela nějaké body ubrat.

Nebýt přehnaného začátku a konce, byla by to skvělá povídka. Bohužel právě tím, jsi ji naprosto zabila.

A ke gramatické stránce. Ve slovech ti chyběli písmenka, časté překlepy. Nemluvím o zájmenech ji/jí a svojí/svoji. Možná by nebylo špatné se podívat na koncepty správného psaní přímé řeči. I za toto jsem musela odečíst body.

Body: 5/10


 

3. Carrie – Protože znám svou cenu

Celou povídku jsem čekala, co se stane. Vůbec jsem nereagovala na odstavec, kde se hlavní představitelka bavila se svým kamarádem. Nepřikládala jsem tomu nějaký význam, ale na konci mi došlo, že zřejmě ano.

Povídka byla svým způsobem zajímavá a vlastně spěla k takovému konci. Nevím, co si o tom mám myslet. Mám z ní hodně smíšené pocity.

Když se zamyslím nad dějem a srovnám ho se skutečným životem, opravdu to tak bývá. Člověk přijede někam jinam za účelem splnění svého snu, ale dopadne úplně jinak.

Přesto si mě povídka svým způsobem získala.

Ke stylu psaní bych ti vytkla, což se mi vůbec nelíbilo, opakování jedné věty ve dvou odstavcích následujících velmi brzy po sobě. “Musela jsem uznat…“ je věta, která bije do očí, a když ji použiješ v odstavci následujícím, i nepozorný čtenář si toho všimne.

Napsáno je to velmi poutavě, až na nudný začátek, a čtenář čeká až do úplného závěru na pointu příběhu, která v tomto případě, po pouhém jednom přečtení není zjevná. O čemž si myslím, že by takhle povídka měla vypadat.

Z celkového pohledu se mi povídka zdá ze začátku velmi pomalá a příliš se zaměřuješ na děj v letadle, který bys mohla nahradit rozvinutím děje přímo v místě konání povídky. Kdybys let více okleštila nebo ho prostě vyřadila a zaměřila se na dějovou linii v Londýně, možná by to vypadalo lépe a čtenář by se chytil už od začátku.

Z hlediska gramatiky si dej pozor na psaní mě/mně.

Body: 6/10


 

4. Casandra – Mít sílu

S každou následujíc stránkou jsem čekala, co se stane, jestli tam řekne něco, co by mě mohlo navézt na to, co se bude dít. Jenže s každou další větou, každým dalším odstavcem jsem přestala doufat.

Čekala jsem víc. Mnohem víc. Je to možná podle vlastní zkušenosti, ale v málo případech, to dopadá tak, jak jsi to napsala.

Tohle nebylo o skutečném životě, spíš pokus o to, bohužel vygradovaný pouhou fikcí, která se děje pouze v knihách.

Celý ten styl byl utahaný. Věty zbytečně popisující nudný děj, o cestě, nakupování, uklízení. Zbytečně dlouhé. Na tohle by stačily tak dvě strany. Nápad možná dobrý, ale svým stylem jsi ho zabila. Uspávala jsi mě tím a u konce jsem jenom zakroutila hlavou.

Z gramatické stránky jsem se zděsila. Naprosto špatně píšeš přímou řeč. Chybuješ v ni/ní, ji/jí. Zapomínáš na písmenka ve slovech, překlepy, nesmyslné háčky, tam kde nemají být a ve wordu se ti tyhle primitivní chyby podtrhnou. Stačilo si to po sobě znovu přečíst.

Body: 3/10


 

5. Gaul – Zúfalstvo

Tahle povídka mě dostala na kolena. Nedokázala jsem se od ní odtrhnout, ale přesto, že jsem ji přečetla téměř na jeden zátah, jsem v ní našla některé věci, které se mi moc nelíbili.

Příběh byl zajímavý, to nemůžu popřít, ale místy jsem se naprosto ztrácela v ději. Nebylo to tím, že je to slovensky. Slovenština mi nedělá problém. Musela jsem se na druhé přečtení vracet, abych zjistila, co jsem náhodou přeskočila. Spíš to bylo tím, že jsi skákala ty.

Sice krásně vykreslené, úžasné slovní spojení. Soustředila jsem se na to a to právě mě odvádělo od děje.

Vadily mi moc dlouhé odstavce, které byly místy tak dlouhé, že mě to na druhé přečtení velmi nudilo, i když byl dej poutavý. V některých těch dlouhých odstavcích jsi měla přímo řeč a kdybys ji dala na nový řádek, vypadalo by to esteticky velmi hezky.

I přes tyto chyby se mi povídka líbila. Příběh byl temný a svým způsobem i skutečný, že si člověk připadal, že je přímo v ději. I když konec byl překvapivý.

Body: 6/10


 

6. Roxy – Porušené sliby

Tak tahle povídka mě naprosto chytla za srdce. Byla úžasná. Jedním slovek dokonalá. Zaujala mě nejvíce ze všech.

Příběh byl velmi dobře postavený a i postavy měly své vlastní charisma, které vyzařovalo z jejich monologů a dialogů. Tvoje bravurně postavené věty dokonale dokreslovaly děj.

Přesto mi na tom vadilo tvé přílišné používání teček. Tři tečky používej vždy s mírou a celkový pohled na text to tak trochu kazí.

Celý děj byl prodchnut jakousi jiskrou, kterou jsem u ostatních povídek postrádala. Vystřídalo se za čtení tolik emocí, že to ani snad nebylo možné. Tohle jsem si představovala. Krásný příběh, který měl svá plus, ale i mínus. Lásku, nenávist, nevraživost, vysvětlení, přátelství, ale hlavně to něco, co je ve světě důležité. Porozumění.

Konec mě rozesmutnil, ale možná to k tomu spělo. Přesto se mi to moc líbilo. Nejhezčí povídka.

Ke gramatické stránce bych měla pár připomínek. Kromě teček bych zmínila ještě čárky, občas v nich chybuješ. K přímé řeči bych měla menší výtku, občas jsem se v ní ztrácela, a netušila jsem, kdo mluví.

A pozor na jméno Filip. To je české jméno a tvůj děj se odehrává v Americe, kde se píše Philip.

Body: 9/10



 


3. kategorie - POKRAČOVÁNÍ VAŠÍ OBLÍBENÉ KNIHY ČI FILMU


1. MirrorGirl454 – Forbidden love

Nevím. Námět který jsi si vybrala je naprostá klasika a už staletí žijeme s tím, jak tato tragédie probíhala a hlavně jak skončila.

Sice bylo dovoleno převzít si postavy z oblíbené knihy nebo filmu a napsat si děj tak jak chcete, ale u této klasiky se mi to nepozdává jako příliš dobrý výběr.

Romeo a Julie je téma, které rozplakává tisíce a tisíce čtenářů, ale i diváků, kteří viděli jeho filmové zpracování, ale vzít je, přepsat příběh podle sebe a napsat konec s menší obměnou stejně jako je původní se mi nezdá jako dobrý nápad.

Mám toto dílo zažité a obdivuji ho z pera jeho autora. Chápu, že jsi se snažila, ale takhle poničit a možná i zhanobit tuto tragédii, která je tak stará, se mi opravdu nelíbí.

Styl jakým jsi to napsala byl hezký, ale námět a příběh byl ne příliš dobře vybrán.

Body: 2/10


 

2. Poisson – Když růže uvadá…

No páni. Moje srdce plesalo při čtení tvé povídky. Ani netušíš, jakou jsi mi udělala radost, že jsi si vybrala právě toto téma. Tento film naprosto zbožňuji a pokaždé se u něho rozpláču a ty jsi v něm pokračovala tak, jak bych si přála, aby to bylo.

Bylo mi jasné, že kdyby to oba přežili, tak jejich život by nebyl tak krásný a úžasný jak by si představovali.

Ty jsi dokázala vyjádřit a popsat to, jak by to skutečně skončilo. Jak by oni žili.

Tušila jsem už od začátku, že to dopadne úplně jinak, než si představovali. Možná bylo dobře, jak ta tragédie skončila, ale vidět její pokračování mě utvrdilo v tom, že takhle to mělo být a kdyby to tak nebylo, tak by to stejně dopadlo špatně.

Tvůj styl psaní se mi velmi zamlouvá. Pokaždé když se začtu do nějakého tvého díla, uvědomím si, že nečtu nějakou amatérskou tvorbu, ale tvorbu skutečného spisovatele. Opravdu to tak je.

Přeji ti mnoho štěstí v tvém dalším psaní.

Body: 10/10



 

 

1. FANTASY

  1. Patt - Estel, WWewa - Znaky osudů
  2. EleanorBrandst - Cesty osudu jsou nevyzpytatelné
  3. Castella - Mediátorka, happines - Ztracená hvězda

2. REAL LIFE

  1. Roxy - Porušené sliby
  2. Poisson - Konec Popelčina snu
  3. Carrie - Protože znám svou cenu  a Gaul - Zúfalstvo

3. POKRAČOVÁNÍ VAŠÍ OBLÍBENÉ KNIHY NEBO FILMU

  1. Poisson - Když růže uvadá...
  2. MirrorGirl454 – Forbidden love


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek II. Spisovatelská soutěž Our Stories - Hodnocení Nikol18:

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!