OurStories.cz ~ naše povídky - O webu » Soutěže » II. Spisovatelská soutěž Our Stories - Hodnocení Kahanka



II. Spisovatelská soutěž Our Stories - Hodnocení KahankaHodnocení - Kahanka - admin

1. kategorie - FANTASY

 

1. Castella - Mediátorka

Trochu jsem pořád čekala, jak se to vysvětlí, ale ty ses rozhodla, že nám jeho vražedkyni nepředstavíš a neulevíš nám tím, že by byla potrestána. No nevadí. Bavila jsem se, je to napsané zábavně a líbilo se mi to. Nicméně tady vidím velkou podobnost s Ghost Whisperer, kde hlavní hrdinka je taky mediátorka, jak jsi to nazvala, a taktéž pomáhá stejným způsobem duším, takže pro mě nic nového. Takový příjemný románek ze záhrobí no. Musím tě ale pochválit za gramatiku, protože jsem tam nenašla chyby ani v přímé řeči, ani v čárkách, ani nijak velké pravopisné chyby, občas nějaký ten překlep, ale jinak nic. Konečně někdo, kdo to napsal zodpovědně.

Body : 7/10


 

2. EleonorBrandst – Cesty osudu jsou nevyzpytatelné

Začátek mi připadal takový rozpačitý, ale potom mě příběh vtáhl a ke konci jsem litovala, že to není povídka na pokračování. Takže v tomto ohledu se mi líbila. Teď k chybám a celkovému stylu. Jak už jsem napsala, ten začátek se mi zdál podivný. V prvních asi pěti odstavcích jsi měla přečarodějováno. Asi to není až tak fatální chyba, ale mě to tam docela vadilo a celkově ten začátek mi připadal trochu kostrbatý. Někde jsi měla nesmysly, když jsi tam měla navíc nějaké slovíčko nebo jsi měla špatný slovosled. Pak jsem ti našla jednu chybu v přímé řeči. A to je asi tak všechno.

Body : 6/10


 

3. happines – Ztracená hvězda

Docela zajímavý příběh, musím říct, že jsem se místy i docela bavila. Ta Nettie musí být hodně příjemný člověk:D Líbilo se mi, že jsi z upíra udělala nechutnou holohlavou příšeru s červenýma očima a ne nadpozemsky krásnou bytost, které bychom nejraději nabídli vlastní tepnu na stříbrném podnose. Jinak k tomu nic moc nemám. Příběh je to dobrý, ale zas až tak moc mě nenadchl. Ale pobavila jsem se a pěkně se četl. Celkový dojem je dobrý. Ke gramatice už mám ale celkem výhrady. Dost jsi ignorovala čárky ve větách a nebo jsi je cpala tam, kde být vůbec nemusely. Taky pozor na psaní přímé řeči. Je třeba rozlišovat, kdy uknčit přímou řeč čárkou a pokračovat malým písmenem. Někdy to přímo volalo po čárce. Pokud reaguje postava na tu přímou řeč, např. "Nepůjdu tam," řekla jsem si. , tak to má vypadat takhle a ne jinak. A taky jsi často zaměňovala zájmena ji a jí. A dokonce jsem ti tam našla hrubku v i/y!:DJo a ještě jsi někde měla dvě mezery místo jedné, ale tak to považuju za překlepy:)

Body: 6/10


 

4. May – Temnota nadcházejícího dne

Popravdě nevím, co si mám o této povídce myslet. Jak už jsi sama na začátku napsala, opravdu je to přitažené za vlasy. Podařil se ti tady zcela nemožný úkol vměstnat děj, který by vydal na několika kapitolovou povídku do pěti stran a výsledek, no, nebyl zrovna ideální. Mě osobně to připadalo jako hodně podivná směska Twilight a Vampire Diaries. Možná, že podobnost je zcela náhodná, ale přece jen, ten začátek má podobný průběh jako ve Stmívání, jen jsi hlavního hrdinu pojmenovala zkomoleninou jména z Vampire Diaries. Taky to mělo všechno strašně rychlý spád a působilo to na mě hrozně zmateně. V jedné chvíli teprve přijela a o pár řádků dál už měla skvělé kamarády a kousek dál už byla na plese a najednou je zní vlkodlak. Ke konci už jsem se trochu ztrácela v tom, kdo koho vlastně zabil a taky jsem nechápala, proč ji Diego vlastně přeměnil, ale tak možná je to jen moje nechápavost:D Jinak je to dobrý nápad, ale jak už jsem napsala, spíš na pokračování než takhle jednorázově. Co se týče gramatiky nemám moc výhrad, jen občas ti sem tam chyběla čárka, ale jinak to bylo v pořádku.

Body: 5/10


 

5. Patt – Estel

Ze začátku mě to moc nebavilo, ale postupně jsem se do příběhu dostávala a konec jsem zhltla jako malinu. Ta báseň na začátku se mi líbila. Je to dobrý nápad. Navnadilo mě to na to, abych si to přečetla. Zpočátku jsem nechápala, proč se to jmenuje Estel, když ona se tak nejmenuje, ale na konci jsi to vysvětlila. Krásný příběh o lásce a naději. Já osobně mám ráda příběhy z prostředí elfů a podobných bytostí. Napsala jsi to hezkým jazykem, celé to mělo takový vznešený nádech a jen ta slova vyjadřovala tu lehkost a půvab elfů. Gramatice nemám moc co vytknout, až na pár maličkostí, jako je opět to nešťastné nerozlišování ji a jí.
Takže příběh se mi líbil.

Body: 8/10


 

6. Sophia – Duša

Nejprve začnu gramatickou stránkou, ke které nemám, a asi ani nemůžu mít, výhrady, jelikož neznám slovenský pravopis. Takže z této stránky dobrý. Co se týče obsahu a celkově příběhu, ten mě moc nezaujal. Přijde mi, že toto téma je už hodně ohrané a není to nic překvapujícího. Popravdě jsem už na začátku tušila, co se stane na konci. Nejenom, že v tom vidím podobnost s Lovci duchů - přiznávám, že tato podobnost může být zcela náhodná a možná to tak přijde jen mě, protože to sleduju. Každopádně smlouva s ďáblem je ohraná. A ten konec taky nic moc překvapivého. Trošičku tragický konec na způsob Romea a Julie. Nic, co by svět neznal. Ale tak bylo to hezky napsané a lehko se to četlo.

Body: 5/10


 

7. tapta – Svetlo v temnote!

Jůů to bylo tak smutné. Skoro jsem aj plakala a do poslední chvíle jsem doufala, že jejich nehynoucí láska ho zachrání ze spárů temnoty a pak budou žít šťastně až do smrti. Ale nevadí. Takhle je to mnohem lepší. Opravdu mě to docela vzalo. Nevím, snad je to tím ročním obdobím:D Moc se mi to líbilo. Je to něco nového, teda alespoň pro mě, a to je to, co se tady v té soutěži cení. Jenom doufám, že jsi nečerpala z vlastní zkušenosti, protože tak tragický život bych nepřála nikomu. Ke gramatice, jakožto Čech, asi nemůžu mít výhrady, ale snažila jsem se dívat alespoň po čárkách ve větách a tam jsem nic podezřelého nezpozorovala.
Takže můj celkový dojem je, že to bylo super a hodnotím tě nejvíce body a tímto jsi druhý člověk, kterému jsem zatím udělila tolik bodů:D

Body: 10/10


 

8. WWewa - Znaky osudů

Takovéto příběhy mě vždy nutí přemýšlet, jestli autor čerpá z vlastní zkušenosti nebo ne, protože mám pocit, že něco tak hezkého se nedá vymyslet. Máš to moc hezky napsané a celý ten nápad o tom, že každý máme na světě někoho, kdo k nám patří a my ho celý svůj život hledáme, se mi líbí, sice podobné myšlenky už dávno byly, ale ty jsi to, alespoň pro mě, uvedla zase v jiné podobě, která mě nadchla. Zkrátka se mi to líbilo, nenudila jsem se a neměla jsem pocit, že hned vím, jak to skončí, teda rozhodně jsem nečekala, že její druhá polovička bude žena:) Po horách zamilovaných dívek a jejich vysněných princů je to velice příjemná změna. Co se týče gramatiky mám výtku k přímé řeči a taky k čárkám ve větách, občas mi neseděl slovosled, ale to se vsákne.

Body: 9/10



 

 

2. kategorie - REAL LIFE


1. Poisson – Konec Popelčina snu

Začnu tím, co se mi líbilo. Příběh mě upoutal a líbilo se mi i zpracování. Hodně se mi líbilo, jak jsi celý příběh zakončila. Žádný happy end, kdy by Claire zachránil princ na bílém koni. Celkově jako k příběhu, k tomu nemám žádné výhrady. Co se ale týče chyb, tam už tak shovívavá nebudu. Nemůžu tvrdit, že sis to po sobě nepřečetla, ale určitě to nebylo až tak pozorně. Měla jsi tam hodně chyb z nepozornosti. Pravopis mi připadal v pořádku. V první řadě mi vadilo, že používáš špatný tvar zájmena ji. Častokrát jsi ho zaměnila za jí. Dál ti občas chybělo písmenko. A dvakrát jsi použila špatnou předložku.

Body: 7/10


 

2. Aniska – Rajské ovoce

Konečně povídka, která mě svým koncem naprosto překvapila. Konečně něco, u čeho jsem hned na začátku netušila, jak to skončí. Tento příběh se mi moc líbil. Krásně jsi popsala pocity člověka, který neví, kam patří, neví, co má se sebou dělat, co je zač. Kdybych podle přezdívky nepoznala, že si dívka, asi bych si myslela, že si nějaký mladý zmatený muž vylévá srdce:D Krásně jsi to popsala. A ještě lepší atmosféru tomu dodal ten "jazyk ulice", kterýms to napsala. Líbila se mi i postava Asie, která ho, jestli jsem to správně pochopila, vlastně milovala, ale věděla, že s ním nikdy nemůže být. Příběh takřka srdcervoucí, který mě naprosto vtáhl a já jsem to celé zhltla i s navijákem. Taky mě potěšilo, že jsem tam nenašla vlastně žádné chyby. Až na nespisovné výrazy, které jsem ale nemohla brát v potaz, jelikož jsou nedílnou součástí příběhu. Moc hezké. Myslím, že ten můj plný počet bodů si, alespoň podle mě, zasloužíš.

Body: 10/10


 

3. Carrie – Protože znám svou cenu

No, bylo to...zvláštní. Podle nadpisu bych rozhodně čekala jiný konec. Nejsem si jistá, jestli Kate opravdu znala svou cenu. Taky by mě zajímalo, co to musela vyplnit za formulář a jaké schopnosti by asi tak musela mít pro tuhle práci:D Příběh je to zajímavý, ale nemohla jsem se zbavit vtíravé myšlenky, která mi celou dobu v hlavě našeptávala" Gossip girl Gossip girl. Možná je to jen dojem, nevím. No, každopádně se mi to celkem líbilo. Na konci jem ji tak trochu litovala, ale dost jsem se divila, že je to práce, která by ji bavila, jak tam sama řekla. Docela velký zvrat v její kariéře:D Měla jsi tam pár hrubek v i/y a taky mě/mně. No ale jinak v pohodě.

Body: 6/10


 

4. Casandra – Mít sílu

Z tvojí povídky nemám moc dobrý dojem. Vlastně jsem se docela nudila. Obyčejný příběh podaný naprosto obyčejným způsobem. Tak trošku mi to přišlo jako výčet informací, co zrovna dělá. Bylo to podané takovým tím školáckým slohem. Já  tady mám hodnotit originalitu a popravdě v tom nic originálního nevidím. Samozřejmě mám ráda všechny šťastné konce a pokud jsi snad čerpala z vlastní zkušenosti tak to jsem ráda ještě víc, ale jinak mě to vůbec nezaujalo. Bylo to prostě takové nemastné neslané, možná až ten konec ve mě vyvolal něco, co by se mohlo vzdáleně podobat jakémusi slabému zachvění, ale vážně jen podobat.Taky tam bylo hodně chyb. Hlavně v přímé řeči. Taky ti někde chyběly čárky a opět to nešťastné nerozlišování ji/jí, ni/ní atd. Nechci, aby to teď vypadalo, že tě chci potopit a odradit od psaní, to v žádném případě, jen jsem od soutěžní povídky čekala něco víc.

Body: 5/10


 

5. Gaul – Zúfalstvo

Z tohohle mám smíšené pocity. Na jednu stranu se mi to líbilo jako nápad, protože já mám ráda všechny detektivky s hororovým nádechem, ale na druhou stranu se mi to nelíbilo z toho důvodu, že se to špatně četlo. Ne proto, že je to slovensky, s tím já problém nemám, ale proto, že tam bylo hodně chyb v čárkách v souvětí. Neznám váš pravopis, ale něco mi našeptává, že ty čárky zas tak odlišné nebudou. Taky se ti objevoval špatný slovosled. Prostě mi to drhlo a neměla jsem z toho takový požitek. Většinu času jsem byla zmatená a nějak jsme nestíhala děj. Zdálo se mi, že to někde skákalo a ztácela jsem se. Ale jinak to bylo zajímavé. Konec byl překvapivý a tak to má u detektivek být.

Body: 6/10


 

6. Roxy – Porušené sliby

Ze začátku jsme se celkem nudila, měla jsem z toho dojem, že je to zas jedna z těch povídek "láska-přátelství", která končí tím, jak se všichni šťastně dají dohromady, ale ne. Překvapilo mě to. Ten konec mě nechal zírat s otevřenou pusou a celé to najednou vypadalo uplně jinak. Docela tragický konec. Skoro jsem plakala. Hodně se mi líbila ta báseň, u ní jsem konečně ožila. Celkový dojem mi ale kazila přemíra tří teček, jednak to vypadá, jako bys měla strašně roztržité myšlenky a bylo to celé rozkouskované a navíc to na mě působilo hrozně neesteticky. I když v oblasti tří teček mi to nikdy nebylo moc jasné a nejsem na ně odborník. Jen se mi nelíbilo, že byly skoro za každou větou. Taky mělas občas chyby v přímé řeči. Jinak dobrý.

Body: 7/10



 


3. kategorie - POKRAČOVÁNÍ VAŠÍ OBLÍBENÉ KNIHY ČI FILMU


1. MirrorGirl454 – Forbidden Love

Bylo to mnohem smutnější než skutečný Romeo a Julie. Na konci jsem skoro plakala. Myslím, že kdyby jsi tohle navrhla Shakespearovi, byl by ještě slavnější. Tím samozřejmě nechci shazovat jeho dokonalé dílo:) Ten začátek s tím obrazem si mi taky moc líbil. Tvůj příběh mě dokonale vtáhl a já jsem prožívala Jůliin osud skoro jako by to byl můj vlastní. Přichystala jsi jí krutý osud, ale našla jsi pro ni útěchu v podobě jejího milého Romea. Nakonec bylo ještě dobře, že umřela, kdo ví, jaká muka by zakusila s tím jejím snoubencem:D Víc nemám co dodat. Takřka mi to vyrazilo dech. Opravdu moc pěkné. Ke gramatice se nijak vyjadřovat nebudu.

Body: 10/10


 

2. Poisson – Když růže uvadá…

Tady má někdo rád Titanic. Ano, Leo jako Jack byl idolem i mých dívčích let, ale teď k tvojí povídce. Já jsem ji četla, četla a najednou jsem zjistila, že jsem na konci. Tak dobře se mi četla. Máš ji hrozně pěkně napsanou. Hezky to plyne, nikde žádné nesrovnalosti. Líbilo se mi to, ale mrzelo mě, že ty dva osud přece jenom rozdělil, i když teď to udělala Rose a ne ledová voda. Hezký nápad. Neměla jsi chyby, až na jedno vynechané slovo a malé písmeno na začátku věty! Povídka mě svým dějem a zejména tím, jak jsi to napsala, dokonale vtáhle do té doby. Trochu jsem se pobavila na tom, že Titanic byl parník, ale to spíš z toho důvodu, že já si pod slovem parník představím malou loďku, co pluje u nás po Baťáku:D

Body: 8/10



 

 

1. FANTASY

  1. tapta - Svetlo v temnote!
  2. WWewa - Znaky osudů
  3. Patt - Estel

2. REAL LIFE

  1. Aniska - Rajské ovoce
  2. Poisson - Konec Popelčina snu, Roxy - Porušené sliby
  3. Carrie - Protože znám svou cenu, Gaul - Zúfalstvo

3. POKRAČOVÁNÍ VAŠÍ OBLÍBENÉ KNIHY NEBO FILMU

  1. MirrorGirl454 – Forbidden Love
  2. Poisson - Když růže uvadá...


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek II. Spisovatelská soutěž Our Stories - Hodnocení Kahanka:

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!