OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Drabble » Výnimočná Milagros



Výnimočná MilagrosRobím dobrovoľnú animátorku na detských táboroch a posledný týždeň pred samotnou realizáciou všetkých príprav som dosť v strese a cítila som na sebe veľký tlak. Ale jednu noc sa mi sníval sen o dievčatku s Downovým syndrómom a zobudila som sa s obrovským pokojom, že všetko bude v poriadku. Tento sen bol pre mňa veľkou inšpiráciou na napísanie tohto príbehu. Do budúcna plánujem príbeh na pokračovanie s touto tematikou.

Cali robila vedúcu na detských táboroch už dlhé roky. Tento rok však medzi seba prijali výnimočnú Milagros, ktorá vyzerala úplne rovnako ako iné deti s downovým syndrómom. Cali sa prechádzala okolo detí a pozorovala Mili aj s jej mladšou sestrou. Z času na čas sa Dharma k Mili ozvala, ale inak sedela celkom sama a dokonca aj so sebou viedla bohatý rozhovor o farbách a veľkostiach materiálov pred sebou.

Cali sa na kus reči zastavila pri každom. Z rozhovoru s Mili však mala strach, ktorý jej pomohla prekonať Dharma: „Mili sa rada rozpráva. Nemusíš sa jej báť, neuhryzne ťa. Má rada kvety. Stále chodíme zbierať bylinky a varí nám z nich čaj.“

Vedúca teda prikývla a podišla k Milagros bližšie.

„Ahoj, Mili, ja som Cali."

Dievčatko si ju najprv vôbec nevšímalo. Venovalo sa maľovaniu. Cali si nebola istá, či má zostať alebo odísť, či sa ďalej pýtať alebo nie, a tak zostala ticho a čakala. 

Po troch minútach, Mili zdvihla oči. „Máme podobné mená. Cali, Mili," prevaľovala na ťažkom jazyku. 

„Áno, obidve máme v mene na konci -li." 

„Ten bude pre teba,“ kývla Mili na papier.

„Ah, ďakujem.“ Znova mala rozpaky, ale schovala ich za obchôdzku pri ďalších deťoch.

Cali nakoniec žasla nad Milagrosiným obrázkom, ktorý sa rozhodla zavesiť na chodbu. Milagros chytila Cali za ruku a spoločne vyšli na chodbu. Len bola akási zvláštna. Vedúca už nevidela deti pobiehajúce sem a tam, ale rastliny v kvetináčoch, ktoré vyrástli do výšok stromov. Cez okno prúdil spev vtákov z neďalekého lesa a niektorí odvážlivci sa dokonca rozhodli usadiť na konároch vnútri a dívať sa, čo sa deje okolo. Cali chvíľu trvalo, než pochopila, že toto je svet malého dievčatka, ktoré ju pozvalo, aby sa stala jeho súčasťou. A hoc to bol Downov syndróm krutá hra prírody, Mili bola jej najväčším zázrakom.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Výnimočná Milagros:

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!