OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Ostatní FanFiction » Streams of blood - 3. kapitola



Juliettin běžný den naruší dopis od pana P. Seznámíte se s jejím vyděláváním peněz.

 

Bylo ráno jako každé jiné. Seběhla jsem ze schodů, položila na pult stříbrňák a posnídala. Už tři měsíce to tak chodí. Jediné, co se mění, je kvalita pokoje a jídla, která se spolu s úrovní přátelství s hospodským zvyšuje. Je čím dál lepší. Včera mi dal dokonce na večeři pečínku. Dojedla jsem vajíčka, dopila mošt a už jsem chtěla odejít, ale Herdegrác mě zastavil. Byl to dobrý hospodský, ale hrozný sklerotik.

„Čakaj, bol tu ten... No ten, čo ťa sral pred tromi mesiacmi. Taký vysoký... Doniesol ti dopis," řekl se špatným Hollanským přízvukem. Hollanština ovšem moc nekladla důraz na přízvuk, tak jsme si rozuměli. Podal mi obálku.

Moje nabídka stále platí. Stále přijímáme bojovníky. Stavím se za vámi,

P.

Takovéto dopisy posílá od té doby, co jsem jeho nabídku odmítla. Peněz mám dost. Od švadleny za občasnou výpomoc zlaťák měsíčně a z mých kšeftů tak deset zlaťáků měsíčně. Žiju si jako v bavlnce a nemám zájem pracovat pro nějaké tajné organizace. Já jsem na druhé straně. Ne na straně zločinu, ale rozhodně na straně zla. Papír jsem zmuchlala a hodila do ohně, plápolajícího v krbu. Oblékla jsem si nový kabát na míru a vyšla z Hořkého štěstí. Venku byly mrazy. Občas jsem vzala nějaké moje staré oblečení a donesla ho malým dětem, spícím pod mostem. Občas jsem si  pro ně vyprosila porci kaše navíc. Neměly jednoduchý život. Mířila jsem směrem k radnici, ale po chvíli jsem zabočila od řeky a mířila do vzdálenějších, odlehlejších částí města. Někde tam má dům mistr Holenor. Vrchní rádce Kachny. Je to neskutečně vztahovačný náfuka, ale dává mi ty nejvýsnosnější zakázky. Někdy i za osm zlaťáků. Po cestě jsem potkala Julii Dufellovou. Je to milá, malá holka žijící na ulici. Dala jsem jí stříbrňák. Děti si mě oblíbily. Až na ty starší, kteří pomoc opravdu nechtějí. Je to pro ně potupa. Docela to chápu, ale oni se namočili do sraček, tak by měli přijmout následky. Ani misku s kaší si ode mě nevezmou. Tupci.

Došla jsem až k šedým ulicím na konci města. Nevěděla jsem přesně kde nyní přebývá Holenor. Často se přemisťoval, ale vždy jsme měli sraz před hnusnou, polorozpadlou továrnou. Ani nevím, co se tu vyrábělo. Koneckonců to mohla klidně být i velkoprádelna. Zastavila jsem se, zapálila se cigaretu a poskakovala, aby mi nebyla zima...

***

„Tak čo?" zeptal se Herdegrác, když jsem vešla do pajzlu. Bylo kolem deváté. Zábava byla již v plném proudu. Přišla jsem k putlu, naklonila se k němu.

„Dostanu dvanáct zlatých za likvidaci obchodníka s látkami Rufuse. To je ten, co bydlí u radnice," zašeptala jsem.

„Tý jo. Tak to je niečo."

„Hm... To je. Bude to snadný a mám vystaráno na tři měsíce." Posadila jsem se na židli.

„Nalij mi nějakej chlast," řekla jsem a hodila na odrbané dřevo pár měďáků. Herdegrác mi nalil světle hnědou tekutinu do vysoké sklenice a já ji na ex vypila. Byl to hnus, ale co bych za osm měďáků chtěla. Pravej, delikátní chlast, schovaný za pultem stál stříbrňák a jelikož jsem si teď na pár týdnů dala pauzu od sekání rukou a hlav a měla příjmy jen z občasného šití, tak jsem na něj prostě neměla. Ale teď nějaký zakázky vezmu a bude klid. Budu si moci dopřát ty nejlepší uvolňováky na světě. Dopila jsem a zalezla do pokoje. Dnes jsem na dlouhé vysedávání neměla náladu, ani energii.

 



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Streams of blood - 3. kapitola:

2.
Smazat | Upravit | 10.07.2012 [20:50]

Aha.. už jsem se našla :D Supr. Emoticon

1.
Smazat | Upravit | 10.07.2012 [20:49]

Nooo... nevím... nějak jsem se v tom ztratila :D

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!