OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Ostatní FanFiction » Humusáčka zo Slizolinu - Prológ + 1. kapitola



Humusáčka zo Slizolinu - Prológ + 1. kapitolaReline Moranovej sa pred šiestimi rokmi stala veľmi zvláštna vec. Triediaci klobúk ju napriek tomu, že má muklovský pôvod, zaradí do Slizolinu. V prvom momente je šťastná, no potom zistí krutú pravdu - jej vlastní spolužiaci zo Slizolinu ju nenávidia. Našťastie sa jej už v prvom ročníku vo vlaku ujala taktiež muklovského pôvodu Lily Evansová, ktorá ju ako jediná nezavrhla pre to, že je v nenávidenej koľaji. James Potter a Sirius Black na to však majú iný názor a tak si už od prvého okamihu z Liny uťahujú. Všetko sa to ešte viac skomplikuje, keď zistí, že Black si ju vyhliadol ako novú obeť svojho záujmu.

Killy vám prináša svoju prvú ff na Harrho Pottera!

Medzi deťmi to zašumelo. Profesorka McGonnagalová im práve povedala, že sa začína triedenie do štyroch Rokfortských fakúlt. Prvá z nich bola Chrabromil. Lina si len matne pamätala, čo jej o nich Lily Evansová a Severus Snape vo vlaku hovorili. Vyznačuje sa statočnosťou a chrabrosťou, nezáleží na tom, či si muklovského pôvodu.

Do Chrabromilu sa dostane každý skrachovanec, čo si o sebe veľa myslí. Ja by som chcel byť v Slizoline. Len tí majú veľkú budúcnosť.“

Potom tu bol Bystrohlav. Študenti z tejto koľaje majú najlepšie výsledky skúšok na škole. Lina vedela, že tam sa rozhodne nedostane. Nikdy nemala dobré známky.

Stavím sa, že keby som nemal na to ísť do Slizolinu, Bystrohlav by ma prijal s najväčšou radosťou. No, ako hovorím, Slizolin je najlepší. Zakladateľ koľaje sa volal Salazar Slizolin a vedel sa rozprávať s hadmi.“

Jednou z možností bol Bifľomor. Všetci tvrdili, že je to najslabšia koľaj zo všetkých, idú tam tie najväčšie polená.

Úbohý Bifľomorčania. Oháňajú sa tým, že majú „veľké srdcia“. Pche! Tí to nikdy nikam nedotiahnu. Sú zbabelí, hlúpi a navyše nemajú ani čistokrvných predkov. Úbožiaci!“

A nakoniec Slizolin. Ako veľmi tam chcela ísť! Ten chlapec, Snape, jej hovoril, že je to najlepšia koľaj všetkých čias. Každý tam chcel ísť, dokonca aj tá milá Lily Evansová s ryšavými vlasmi. Lina sa ho teda opýtala, podľa čoho sa vyberajú ľudia do Slizolinu.

Len čistokrvní. Mám šťastie, že moja matka sa volala Princová a je to jedna z najváženejších čistokrvných rodín vo Veľkej Británii. Môj otec je mukel, úplný úbožiak. Tí, čo majú muklovských rodičov, sa tam stopercnetne nedostanú, nemajú šancu! Je to škoda, Lily, prial by som si, aby si tam šla so mnou. A ty čo? Máš na to, aby si bola v Slizoline?“

 

Profesorka McGonagallová začala podľa poradia vyvolávať žiakov a Relina si až teraz uvedomila, že polovica detí z jej skupiny chýba. Premeškala prvých desať žiakov. Sú pri písmene „L“.

„Frank Longbottom!“ povedala profesorka. Nízky bacuľatý chlapec si sadol na stoličku a položil si na hlavu klobúk. Bol mu veľký, zakryl mu oči aj nos. Chvíľu bolo ticho.

„Chrabromil!“ vykríkol klobúk. Veľkou sieňou sa ozval potlesk.

„Roger Luther!“ a opäť si jeden zo žiakov sadol na stoličku. „Slizolin!“

„Saramandra Mathewová!“ „Bifľomor!“

„Relina Moranová!“ zakričala profesorka McGonnagalová. Lina stŕpla, neuvedomila si, že už je na rade. Roztrasene urobila krok dopredu. Cítila, ako na ňu všetci hľadia, spolu so Severusom Snapom a Lily, ktorá už sedela za stolom Chrabromilu. Skončí tak, ako ona? Jej rodičia sú muklovia. Snape jej povedal, že takí nemajú šancu dostať sa niekedy do Slizlinu. A čo ak skončí ešte horšie ako Lily? Čo ak bude v Bifľomore? Ani v najmenšom sa necítila príjemná k ľuďom – bola známa svojou prchkou povahou a neustálymi kyslými poznámkami. Nasadila si klobúk na hlavu, zošuchol sa jej až po bradu. Odrazu začula, ako ku nej prehovára tichý hlások.

Hm... Tak kam že ťa to dám? Bifľomor nie. Žeby Chrabromil? Hm... Ani to nie. Tak potom Bystrohlav? Možno... A čo taký Slizolin?

Chcem byť v Slizoline! vykríkla v myšlienkach. Klobúk sa zarazil. Lina si spokojne uvedomila, že ju očividne aj on počuje a premýšľa nad jej túžbou dostať sa do vysnívanej koľaje.

Hm, neviem, neviem. Nemyslím si, že patríš práve do Slizolinu. Veru. S takou krvou...

Chcem byť v Slizoline! pomyslela si opäť nahnevane.

Tak dobre. Síce nemáš čistú krv, no som si istý, že by si ťa Salazar vážil aj tak. S takýmito schopnosťami a budúcnosťou...

„Slizolin!“ vykríkol klobúk nahlas. Stôl napravo tlieskal najviac zo všetkých, a tak Lina zamierila tam. Mala pravdu, na hábitoch svojich nových spolužiakoch zbadala strieborného hada na zelenom podklade. Sadla si vedľa plavovlasého dievčaťa. Bolo tiež prváčkou a Lina mala pocit, že sa volala Narcissa.

„Ahoj,“ pozdravilo ju to dievča. Lina sa na ňu usmiala.

„Ahoj,“ odzdravila zdvorilo.

„Máš čistokrvných predkov?“ vyštekla na ňu.

„Eh...ja,“ habkala, „Nie, moji rodičia sú muklovia.“ Ešte to ani nedopovedala a už vedela, že urobila chybu. Všetci, ktorí ju počuli, sa na ňu pohŕdavo pozreli a nakrčili nosom, akoby im niečo smrdelo. Alebo niekto.

„Ako je potom možné, že si v Slizoline?!“ chcel vedieť jeden zo starších žiakov so svetlými vlasmi a oceľovými očami.

„No... Klobúk mi povedal, že by si ma Salazar Slizolin vážil pre moje schopnosti. Netuším, čo tým myslel...“

„Táto škola ide dolu vodou! To je nehorázne! Ako medzi nás mohli posadiť teba?“ a div si neodpľulo to svetlovlasé dievča.

„Oh, tak už ste sa s ňou stihli zoznámiť?“ ozvalo sa za Linou. Potom si vedľa nej sadol chlapec, ktorého stretla vo vlaku. Volal sa Severus Snape a práve teraz si ju premeriaval rovnako pohŕdavým pohľadom, ako všetci okolo nej.

„Áno. A ty si čo, jej priateľ?“ odvrkla dievčina s hrubými viečkami a kučeravými tmavými vlasmi. Relina mala na chvíľu pocit, že sa jej Snape zastane, no neurobil to.

„Ja? Prosím ťa! Je to humusáčka!“ Lina cítila, ako sa jej do očí nahrnuli slzy. Za tých pár týždňov, čo bola v čarodejníckom svete, už stihla zistiť, čo to slovo znamená. Dopekla, veď si v Slizoline! Ak by si mala plakať nad tým, že ti niekto povedal humusáčka, klobúk by ťa ihneď poslal do Bifľomoru!

„Zavri si ústa, Snape. Pokiaľ viem, ani ty nie si čistokrvný. Čože to tvoj otec robí? Údržbára?“ opýtala sa ho posmešne. Vydýchla si keď začula, ako sa zopár ľudí okolo nej zachichotalo. Snape ju vraždil svojím chladným pohľadom.

„Ach, Cissy. Dvaja humusáci a to za jediný rok!“ vzdychlo si to kučeravé dievča. Bolo staršie ako „Cissy“, mohlo byť už aj v piatom ročníku.

„Myslím si, že sme nemali ísť do Rokfortu a mali sme sa učiť doma, Bella. Veď aj otec to tak chcel. Odkedy je riaditeľom Dumbledore, škola ide naozaj dole vodou,“ prisvedčila. Obidve očami zablúdili ku Line, ktorá ich rozhovor zvedavo počúvala. Mysleli si, že ihneď uhne pohľadom, no vzdorovito si ich premerala.

„Možno som humusáčka, no keby som nemala na to byť niekto, pochybujem, že by som sedela za týmto stolom,“ povedala chladne. Všimla si, že sa mnohí slizolinčania zatvárili prekvapene, keď sama seba nazvala humusáčkou.

„Snívaj ďalej. Ten klobúk má čosi okolo tisícročia a aj on sa môže pomýliť,“ odsekla Bellatrix. Prvýkrát si Lina pomyslela, že predsa len nebol až taký dobrý nápad žiadať od triediaceho klobúka, aby bola v Slizoline. No potom zahnala takéto myšlienky. Ona je predsa Relina, ktorá vždy na škole patrila medzi obdivované a talentované. Tak v čom je problém?!

Aha, zabudla som. Som humusáčka.

 

 

O šesť rokov neskôr:

Lina mlčky sedela v pohodlnom koženom kresle v kúte klubovne. Zamyslene pozerala do svojej učebnice transfigurácie a premýšľala, či má vôbec zmysel učiť sa to. Vedela, že transfiguráciu tak ľahko na MLOK-och nespraví. Popravde bola v šiestom ročníku nadmieru prekvapená keď zistila, že VČÚ spravila na P (prekonáva očakávania). Dokonca aj McGonagallová sa tvárila, akoby mala druhé Vianoce.

Cissy, ktorá sedela na veľkej pohovke z dračej kože so svojimi kamarátkami, sa obzrela. Lina sa, samozrejme, učila tú hlúpu transfiguráciu. Ospravedlnila sa a vybrala sa za ňou. Ako vždy sedela úplne v rohu klubovne. Sadla si oproti nej.

„Chceš urobiť MLOK-a z transfigurácie, však? Neviem, prečo sa to učíš. Veď sme iba dnes prišli! Na učenie bude ešte dosť času,“ poúčala ju. Relina k nej zdvihla zrak. Potom sa pozrela za Narcissu a uvedomila si, že jej kamarátky ich pozorujú. Nemohla si nevšimnúť ich pohŕdavé pohľady, ktoré na ňu pri tom hádzali.

„V transigurácii plávam, vieš to. Iba si opakujem učivo z minulého ročníka. Prečo si tu so mnou? Cissy, vidia ťa. Ak chceš, porozprávame sa potom v spálňach,“ odpovedala jej šeptom. Cissy sa obzrela a aj ona uvidela, ako na nich hľadia. „Prečo sa s nimi vôbec rozprávaš? Sú to sliepky,“ dodala Lina.

„Viem, že sú, no... Neber ma zle, mám ťa rada, Lina, ale... Vieš, ty si...“

„Humusáčka,“ doplnila ju. Narcissa sa razom zatvárila, akoby zjedla kyslý citrón. „A oni majú, narozdiel odo mňa, čistú krv. Viem, viem, musíš byť len v slušnej spoločnosti.“ Cissy si nešťastne vzdychla. Na Linine výčitky už bola zvyknutá, no vedela, že ich nemyslela vážne. Nemala to Narcissy za zlé, iba sa jej sťažovala.

„Vieš, že ma Malfoy požiadal o ruku. A on je smrťožrút. A keď už budem jeho manželkou, musím stáť po jeho boku a stať sa... stať sa...“ zdalo sa, že to ani nevie dopovedať.

„Smrťožrútom. Narcissa, stále si myslím, že robíš zle. Čo na tom, že má čistú krv? Je zlý, venuje sa čiernej mágii. Tak, ako Snape. Mala by si sa od neho držať čo najďalej.“

„Nemôžem. Moja matka by neprežila, keby som sa spriečila jej rozkazom. Už dosť, že Andromeda utiekla z domu a vydala sa za toho mukla Teda Tonksa. Vieš, aké mám šťastie? Chudák Bellatrix sa vydala za toho odporného starého Lestrangeho. Lucius je milý. Aspoň nemá nad tridsať,“ dodala skleslo. Ani ona sa nechcela vydať za Luciusa, no čo môže robiť? Musí zachovať ich líniu čistej krvi.

Z opačného konca klubovne bolo počuť, ako ich slizolinčanky ohovárajú a odfrkujú si. Sem tam Lina začula čosi ako „špina“ a „ďalší zradca krvi“.

„Cissy, mala by si ísť. Ešte o tebe povedia, že sa podobáš na Siriusa Blacka viac, ako si pôvodne mysleli a tvoja matka sa o tom dopočuje,“ šepla Lina. Narcissa zamračene prikývla a vstala.

Cissy, aj keď bola podstatne milšia a ľudskejšia, ako jej sestra Bellatrix, tiež opovrhovala čarodejníkmi z muklovských rodín. Lina mala to šťastie, že jej v prvom ročníku zachránila život pred vlkolakom.

 

 

…................

 

 

Keďže viem, že české výrazy sú iné, prikladám vysvetlivky:

 

Rokfort – Bradavice

(Richard) Chrabromil – (Godric) Nebelvír

(Brunhilda) Bystrohlav – (Rowena) Havraspár

(Brigita) Bifľomor – (Helga) Mrzimor

(Salazar) Slizolin – (Salazar) Zmijozel

Záškodníci – Pobertové

Paroháč – Dvanácterák

Tichošľap – Tichošlápek

Námesačník – Náměsečník

Červochvost – Červíček

Slughorn – Křiklan

Dumbledore – Brumbál

Rokwille – Prasinky

Flitwick – Kratiknot

Metlobal – Famfrpál

Triafači – Střelci

Strážca – Brankář

Stíhač – Chytač

Zlatá strela – Zlatonka

Dorážačka – Potlouk

Prehadzovačka – Camrál

MLOK (Mimoriadna legálna odborná kategória) - OVCE (Ohavně vyčerpávající celočarodějné exameny).

VČÚ (Vynikajúca čarodejnícka úroveň) - NKÚ (Náležitá kouzelnická úroveň)

Transfigurácie - Přeměňování

Elixíry - Lektvary 

Humusáčka - Mudlovská šmejdka

 

Pokiaľ som na niečo zabudla, dopíšem to v nasledujúcich kapitolách. :)

Tak teda? Mám dopredu napísaných zopár kapitoliek (až po Halloween, teraz je začiatok školského roka), čiže pridávanie bude zatiaľ pravidelné. Podľa toho, či ma neopustí múza. :):) Žiadam vás o názor, keďže je toto moja prvá fanfiction na HP. Viem, že sa Rowllingovej nevyrovnám, to ani z ďaleka nie, no neodolala som... :)

Killy

 


Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Humusáčka zo Slizolinu - Prológ + 1. kapitola:

9. SaDiablo přispěvatel
28.09.2012 [18:03]

SaDiabloKilly, tak jsem tady! Emoticon

Začalo to dobře, máš mou poklonu, já bych nemohla psát kapitolovku na HP, určitě bych něco popletla. Emoticon Ty názvy mi už nepřijdou tak vtipné, celkem se bojím, abych si to do dalších kapitol pamatovala... Ale to bude v pohodě, líbilo se mi to. Celou dobu mě bavilo, že Snape byl Snape, nikdy Severus. Už odmalička jí přišel jako slizoun (slizolin). Emoticon Jsem zvědavá, co bude dál.

Zatím. Emoticon

8. Psycho.ninush
20.08.2012 [14:02]

Najlepsia piviedka aku som citala Emoticon

7. Naty44 přispěvatel
17.07.2012 [19:56]

Naty44Husté...sa nezdáš..myslela som že poviedky nečítam (iba oreginály) ale idem na ďalšiu časť :P

6. KacenQa přispěvatel
15.07.2012 [21:10]

KacenQaSkvělý Emoticon Emoticon Emoticon sice slovenské povídky nečtu, ale jelikož už neznám žádnou českou na HP, kterou bych nečetla, tak jsem to otevřela... a je to super Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon jdu na další kapitolu Emoticon Emoticon Emoticon

5. Lennie
04.06.2012 [20:02]

Aj keď som zo Slovenska, HP som čítala po česky, aj videla po česky, takže verím, že sa občas tiež budem strácať (ale len v hlúpostiach typu Flitwick alebo Rokville :D), ale to nič. Začína to super, ja strašne milujem také podobne tvrdé povahy ako Relina, ktoré si nič nepripúšťajú.
Emoticon Verím, že až sa dostaneme ku pasážiam so Záškodníkmi, Lina ich pošle všetkých niekam. Emoticon Emoticon
Ináč, len taká malá poznámka- nie je to smrťožrúd ale smrťožrút. Emoticon
Teším sa na pokračovanie. Emoticon Emoticon Emoticon

4. Myll přispěvatel
03.06.2012 [17:00]

MyllTak jsem si to přečetla a... Emoticon Emoticon Ten začátek byl úplně zlatý, i když přiznávám, že za ty vysvětlivky jsem byla ráda, a když už jsme u toho, nejsem si jistá jestli jsem si to správně vyvodila, ale mám pocit, že humusáčka bude Mudlovská šmejdka, MLOK bude OVCE (Ohavně vyčerpávající celočarodějné exameny). VČÚ - NKÚ (Náležitá kouzelnická úroveň) a podle profesorky transfigurácie asi přeměňování. No ale zpátky k povídce, nejsem zvyklá číst slovenské povídky a je to pro mě obvykle tak trochu náročné, ale tahle povídka se mi kupodivu četla úplně skvěle a ty rozdíly mezi slovenštinou a češtinou jsem vnímala jen matně... Emoticon No prostě a jednoduše ode mně máš rozhodně palec nahoru ( Emoticon Emoticon ) a budu se těšit na pokračování... Emoticon

3. Ronnie přispěvatel
02.06.2012 [22:12]

RonnieNo, na ty slovenské názvy si začínám zvykat... Nevím, ale máš takovou strašně příjenmou slovenštinu a dobře se mi to četlo. Navíc to vypadá fakt dobře a už se nemůžu dočkat pokračování... Emoticon Emoticon

2. crusty přispěvatel
02.06.2012 [19:49]

crustyZačína to pekne... Len autorke odkazujem, že smrtijed je český názov pre smrťožrútov... Emoticon

1. Aliska přispěvatel
02.06.2012 [16:45]

AliskaDokonalý! Ježiši, to je úžasný! Pravda, dokud jsem si nepřečetla vysvětlivky, měla jsem nepatrné potíže vymyslet, co je teda Slizolin, Bystrohlav atd. , ale obsah bomba!

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!