Ryan sa dostal do väzenia. Do premeny mu ostáva len jeden deň a bojí sa, že by sa mohol premeniť tu.
16.12.2012 (07:00) • Becca • Povídky » Na pokračování • komentováno 2× • zobrazeno 646×
Sklonil som hlavu a nastúpil do policajného auta. Zatvoril som za sebou dvere s pootvoreným okienkom a vzdychol som si. Policajt sa na mňa pozrel a zamračil sa.
„Deje sa niečo, pán policajt?“ spýtal som sa podráždene. Bol som dosť rozčúlený z toho, čo sa stalo v lese a teraz ma ešte aj zatknú za rýchlosť.
„Nie, nič sa nedeje.“ Policajt odo mňa odtrhol svoj hlboký pohľad a nasadol za volant. Naštartoval motor auta a vyrazili sme. Keď sa auto pohlo, mierne to s nami zakolísalo. Pozeral som sa von otvoreným oknom a sledoval ľudí na ulici. Každý sa niekde ponáhľal. Napadlo mi, čo sa stane deň splnu, či to, čo som sa dnes dozvedel v lese, je naozaj pravda.
Z môjho rozmýšľania ma prebudil hlas policajta „Pane, už sme tu. Dúfam, že budete rozumný a ja nebudem musieť použiť násilie“. Prikývol som hlavou, otvoril si dvere na aute a vystúpil som von. Zatvoril som dvere auta a čakal som, kým za mnou príde vysoký muž v uniforme. Nervózne som stál pri modro bielom aute, až kým ku mne neprišiel očakávaný muž.
„Tak poďte“ zavelil policajt a ja som ho nasledoval bielym chodníkom až do budovy mestskej väznice. Bolo tam plno ľudí, tak isto ako aj tento muž, odetí v zelenej uniforme.
Policajt ma zaviedol do mojej väznice a hlbokým hlasom mi oznámil „Budete tu celý týždeň.“ A odišiel.
No super! Ak je pravda to, čo mi ten chlapík hovoril, tak sa premením tu a myslím, že to bude dosť nápadne. Keď som si uvedomil, že tu budem celý večer sedieť a pozerať sa do troch stien, po chrbte mi prešiel mráz. Sedel som na tvrdej, drevenej posteli, ktorá bola zakrytá špinavou roztrhanou dekou. Ľahol som si a pomaly som zavrel oči.
„Páči sa ti tu?“ Otvoril som oči a uvidel som ženu, ktorá nado mnou stála.
„No to určite! Najradšej by som s tadiaľto utiekol,“ povedal som jej a policajtka sa pousmiala.
„Myslím si, že to asi každý...“ usmiala sa policajtka a odišla. Bolo to divn,é že len tak odišla, ale bolo mi to jedno. Otočil som sa k stene a zatvoril som si oči. Snažil som sa zaspať, ale nešlo to. Stále mi po rozume behali slová toho chlapa. „Máš to v krvi... Budeš ako tvoj otec... Potrebuješ pomoc... Nebudeš sa vedieť ovládať...“
Nechcel som mu veriť, ale jeho slová boli veľmi presvedčivé. Pokúšal som sa ich dostať z pamäti, no nešlo to. Ani som si neuvedomil, ako som postupne zaspal. Slová, ktoré mi predtým blúdili v mysli, sa stratili a zaspal som.
„Dobré ráno,“ pozdravila ma policajtka, ktorá sa so mnou včera večer rozprávala.
„Nie je dobré,“ zamračil som sa a poriadne sa natiahol.
„Tá posteľ je hrozná, však?“ zasmiala sa policajtka.
„Tá je, viac než hrozná!“ zasmial som sa a opláchol si tvár v nechutne žltom umývadle. S mokrou tvárou som podišiel k hrdzavým mrežiam.
„Neviete ma odtiaľto dostať?“ opýtal som sa.
„Nie. Vlastne viem, ale nemôžem,“ povedala zamyslene policajtka.
„Ja potrebujem do zajtrajška odísť, pretože sa stane niečo hrozné! Teda, aspoň myslím...“ povedal som neisto a pozeral sa rovno do jej očí, no ona sa na mňa len zvláštne pozrela.
„Čo si ľudia nevymyslia, aby sa mohli dostať von z väzenia.“ Policajtka pokrútila hlavou a odišla.
Sadol som si na posteľ a zadíval som sa na stenu oproti mne. Boli na nej slová, ktorým som veľmi nerozumel. Pristúpil som bližšie, pretože som chcel zistiť, čo to tam je.
Na stene boli podpisy a slová, ktorým som vôbec nerozumel, pretože boli v inom jazyku. Chcel som tam aj ja niečo napísať, no nemal som nič. Pozrel som sa na zem, či tam nenájdem nejaký kamienok. Vedľa postele bol pohodený malý šedý kamienok. Zobral som ho do ruky a začal som vyrezávať do steny moje meno. Išlo to strašne ťažko, ale chcel som tu byť podpísaný. Tlačil som kamienok najviac ako to šlo, aby to bolo vidno, no nešlo to tak ľahko.
Večer som bol zvedavý, čo sa bude zajtra diať a či sa to naozaj stane. Najradšej by som to chcel mať za sebou už dnes, ale musel som počkať na zajtra.
Z premýšľania ma prerušilo vŕzganie mreže, ktorou policajti pohli. Dúfal som, že ma pustia domov, no nestalo sa to. Dnu pustili neznámeho chlapa s putami na rukách. Posadili ho na posteľ vedľa mňa a odpútali ho. Policajt sa na mňa pozrel a pomaly vyšiel von.
„Prečo si tu?“ spýtal som sa potichu chlapa vedľa mňa.
„Neviem,“ povedal arogantne chlap a ľahol si. „Možno, že si ani pamätať nechcem,“ dodal nakoniec a otočil sa k stene. Chcel som sa s ním ešte trochu porozprávať, no on nie.
Autor: Becca (Shrnutí povídek), v rubrice: Povídky » Na pokračování
Diskuse pro článek Odpútaný - 2. kapitola:
Táto kapitola bola taká... nezaujímava. Nič som sa z nej nedozvedela, vlastne, akoby som ostala na tom istom. Proste zrazu začína veriť tomu, čo mu ten chlap v lese povedal.
To, ako sa s ním rozprávala policajtka a ty si stále na konci vety napísala: zasmiala sa policajtka. Povedala policajtka, bolo to dosť rušivé pre mňa. Neviem... mohla si to vynechať. Veď kto iný by to povedal?
No a ešte jedna vec. Neviem, či som zabudla alebo sa to v texte nespomínalo. Má chlapec aspoň mamu? A koľko má rokov? Pretože nie som si istá, do akého väzenia by ho len tak zavreli na týždeň. Hoc, samozrejme, všetko je na tebe.
Som ale zvedavá, kedy to naberie obrátky a niečo sa stane.
*Číslovky píš v texte slovom, nie číslicou. Výnimku tvorí vyjadrenie času (napr. 8:00) alebo letopočtov (napr. 1987).
*Pozor na čiarky v osloveniach a v súvetiach, občas ti chýbali čiarky aj pred základnými spojkami (čo, ale, aby, že).
*Každá priama reč sa musí končiť nejakým interpunkčným znamienkom, úvodzovky na to nestačia.
*Pozor na písanie priamej reči. Pripájam vzor, ktorý by si si mala pozorne preštudovať:
1. Ak za priamou vetou nasleduje uvádzacia veta (teda povedal, vykríkol, opýtal sa, odpovedal, podotkol, vydýchol, zamrmlal, pozdravil, zdesil sa, súhlasil…), ktorá priamo nadväzuje na priamu vetu, vedľajšia veta sa VŽDY začína malým písmenkom a priama veta môže končiť čiarkou, výkričníkom, alebo otáznikom, po prípade ešte tromi bodkami. NIKDY nesmie končiť bodkou!
„Kde si bola tak dlho?“ spýtala sa s obavami v hlase.
2. Ak za priamou vetou nenasleduje uvádzacia veta, teda ide o vetu, ktorá opisuje: buď našu činnosť, alebo činnosť niekoho iného. V takomto prípade sa priama veta končí bodkou, výkričníkom, alebo otáznikom, či tromi bodkami. Vedľajšia veta sa VŽDY začína veľkým písmenom a priama veta NIKDY nesmie končiť čiarkou!
„Si to ty?" A vytreštil na mňa oči.
„Ideš?" Otočila som sa.
3. Ak medzi priame vety vkladáme vedľajšiu vetu, môžeme tak urobiť dvomi spôsobmi:
a) „Hej," povedal a pozrel sa na mňa, „kde si bola?"
b) „Petra," povedal a pozrel sa na mňa. „Kde si bola?"
Přidat komentář:
- English Gentleman - 1. kapitola
- Smrťák 3 (1. část)
- Setkání v lese
- The Killing Past (Prolog)
- Smrťák 2 - Kylův život za tajnými dveřmi 1/2
- Zdrávas Maria
- Smrťák 2 (1. část)
- Smrťák 1/2
- Who He Really Is
- Priznanie
...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře
Kdo je tu z členů? Klikni!