OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Mentalist - 3. kapitola



Mentalist - 3. kapitolaDalší pokračování napsané v rychlosti v němž se Taylor vydá vstříc svým kýženým odpovědím, ale také jisté smrti, což ale ovšem sám netuší.
Snad potěší vás jenž se obtěžujete se čtením mého prvotního díla. :D
Nechť se líbí. :)

Kapitola 3.

Ach, jak těžký osud to potkal Taylora Whitea, to by jaktěživ nikdo nevěřil, co ho čeká, ale už vůbec ne to, čemu se nemohl vyhnout.

Sám to bohužel také nevěděl. I když ve stavu, ve kterém se zrovna nacházel, by se mu jen těžko dalo odepřít, že by mohl.

Ve stavu tak přezdívajíc „zombijícím“ se člověk stává ochromeným a také labilním, jako loutka v hercově sbírce. Poslouchajíc každý rozkaz, jenž dostane od svého pána (v tomto případě to byla sama Ushia), bez ohledu na to aniž by věděl, co vlastně dělá, nebo co se s ním děje.

Když procházeli temnou prašnou cestou. Mimochodem pedantsky umetenou s pouhým nádechem poprašku všudypřítomného bílého písečku, jenž v nenadálém vichru působil kolem malé vějířky.

Ushia kráčela po potemnělé cestě zalité překrásným měsíčním světlem, jež mělo tendenci razit si cestu mezi korunami stromů.

„Jaká to hra osudu,“ přemýšlela Ushia nahlas, poněvadž nepokládala za nutné své myšlenky skrývat před nikým, ačkoliv na tomto místě by to bylo zhola nemožné. A to právě pro tuto chvíli záhadná dívka shledala jako tah proti ní samotné.

Ani se nemusela ohlížet, aby se ujistila zda-li jí její věrný, pod vlivem omamného kouzla podvedený nevědomec následuje. Myslela na to, co že to velké strážkyni vlastně poví na svou obhajobu. Vždyť byl den jako každý jiný, kdy měla konat své svorné povinnosti.

Jenže ne nadarmo se říká, že náhoda je blbec a to se jí v tuto chvíli potvrdilo více než by kdy očekávala.

Byla v tu chvíli myšlenkami pryč, když se najednou její sok zastavil a zíral před sebe s hlavou mírně nahnutou do strany a s prázdným výrazem.

„No tak!“ spílala na svou poslušnou krysu, která jak se zdálo, se co nevidět probudí z hlubin jejího vlivu. Když v tom si uvědomila, že stojí přímo před určeným cílem. Musela se pozastavit a mlčky obdivovat tu nesmírnou krásu jež se jí zjevila před očima.

„Kde to jsme?“ zasípal Taylor pořád ještě v polospánku.

Před nimi se rozkládala malá mýtina, u které ústilo veškeré osvětlení jenž je doprovázelo celou cestu až sem. Byl tu mírný svah, který z ostrého úhlu pohledu dával vyniknout přenádhernému malému stavení, které Taylorovi nejvíce ze všeho připomínalo malý chrám se zdobenými podpěrnými sloupy a jakoby na stráži do čtyř stran rozestavěnými malými věžičkami, které kolem dokola obestírali v lehkém obětí kamení chrliči, jenž se zdáli být lidskému oku živější, než-li by si sám chtěl připustit. Vše bylo zapuštěno do země, jakoby se ten, kdo kryptu postavil chtěl ujistit, aby ji náhodou nezbortilo zemětřesení.

„No výborně, už jsi vzhůru. Jsem ráda že tě mohu uvítat ve svatyni samotné Draguel. Sic předtím než vstoupíme na posvátné místo, musím tě ještě zasvětit do zákonů a pravidel, jenž se na toto místo vztahují. Věřím, že ti mohou být velice užitečné, ačkoli si osobně myslím, že si svůj holý život už nezachráníš.“

Vzduch a vůbec celé okolí se zachvělo, jakmile prošli něčím, co snad měla být branka, jenž byla tak pokryta zanedbaným břečťanem a plevelem, že ji za ni bylo vskutku těžko považovat.

Taylor s Ushiou vstoupili do zahrady, která byla rozlohou nevelká co jí jen malá mýtina dovolovala. I přesto to byl impozantní pohled na místo, které v sobě opravdu nějaké to pradávné kouzlo skrývalo.Totiž, celý vzhled utvrzovaly rozlámané náhrobky, jenž byly po zaplevelené zahradě rozesety a jenž budily hrůzu při pomyšlení na to, co leží pod nimi.

„Tak tohle se mi líbí čím dál míň... Poslyš, jak se vlastně jmenuješ? Bolí mě tak hlava, že se nemůžu na nic rozpomenout,“ prohlásil Taylor s vyvýšeným tónem, který v sobě nesl trochu stachu a obav ze všeho co se mu za posledních pár hodin stalo.

„Jsem Ushia. Nedoufala jsem, že ti kouzlo i krátkodobou paměť zastře. Ale k věci. Řekla jsem ti, že musíš dodržovat jistá pravidla, abys mohl vstoupit.

Pozorně mě poslouchej. Tak za prvé: až teď dojdeme dolů, ne omlouvám se, až se pokusíme projít dolů do svatyně, stráž zaujme svou čestnou pozici. Dál se dostaneš jedině se mnou, tudíž bych být tebou ani na útěk nemyslela.

Za druhé: až sestoupíme s doprovodem za zadkem, dojdeme k úzké dlouhé chodbičce podél níž se táhne mnoho dveří. Do žádných z nich nevstupuj bez povolení, či jen z náhlého popudu zvědavosti. Je ti to jasné?“ Po těch slovech ho zpražila přísným pohledem, aby dala jednoznačně najevo, že si z něj nedělá legraci.

„Ale...“ pokusil se o kapitulaci Taylor s hlavouplnou vířících otázek.

„Nepřerušuj mě!“ okřikla ho Ushia a pohlédla mu zpříma do jeho šedých očí, jejichž zorničky byly roztáhlé v nenadálém údivu. Nejspíš by byl nevěřil, že může mít takováto dívka mít tolik páry pod pokličkou. Asi toho o ní nevěděl tolik, jak si zprvu myslel. Měl dobrý odhad na lidi. Dokázal většinou už z prvního dojmu vytušit, s kým že má tu čest.

„Za třetí,“ pokračovala, jako by se nic nestalo.

„Já s tebou už dál jít nemohu, svou cestu se svými odpovědi si musíš projít sám. Koneckonců sis to tak přál, ne? Jinak co se týče čtvrtého a posledního pravidla, jež bych ti doporučila.

Nikdy a opakuji znovu: nikdy na ni nezírej až tě strážce dovede až ke tvým dveřím, budeš odkázán jen sám na sebe. Nebudu tam já, abych tě varovala a držela nad tebou ochranou ruku, můžeš být vlastně vděčný, že jsi dosud mezi živými. Nebude tam ani tvá starší sestra, která by tě podržela a vyměnila ti plínky až dojde na nejhorší.“

Taylor si až teď uvědomil, co že to má vlastně udělat a raději si pod pojmem: To nejhorší raději nic nepředstavoval.

Ushia trpělivě vyčkávala, až se junior vzchopí, aby nechala první jeho krok vstříc jisté smrti na něm a jen doufala, že za svou nerozvážnost nebude nějak potrestána.

Ve zlomku sekundy se odehrály dvě věci najednou.

Ve vteřině Ushia viděla, jak se Taylor s rozechvělýma nohama pomaloučku ale jistě rozešel směrem ke svatyni. V té samé chvíli se vzduchem mihlo něco temného a tak rychlého, co bylo možno vidět až po nonšalantně provedeném pohybu a s lehkým přistáním na zem kousek před nimi.

Na střeše krypty nyní trůnily už pouze tři kamení strážci...



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Mentalist - 3. kapitola:

10. cvisel přispěvatel
18.02.2012 [23:52]

cviselMoji čtenáři, zítra se do toho pustím a je mi velice líto, že jste čekali tak dlouho. Také doufám, že se vám bude páčit. Emoticon

9. lysithea20 přispěvatel
05.02.2012 [15:41]

lysithea20Mne sa to zatiaľ celkom páči, máš naozaj dobrý štýl písania, síce trochu ťažký na pochopenie, ale zato taký starobylý. Príbeh sa mi zatiaľ tiež páči, rozhodne má čosi do seba. Súhlasím ale s ostatnými, že by si mohol písať dlhšie a trochu energickejšie kapitoly. A tiež, nesmieš písať vystresovaný o polnoci, keď už sa ti oči zatvárajú a nohy ťa už vedú iba do postele...ako napísala TalenntativeKing, potom sa to maximálne podpíše na poviedke...radšej si daj načas...my zatiaľ predsa neumreme, neboj sa... Emoticon Emoticon Emoticon
Každopádne sa už veľmi teším na ďalšiu kapitolku...ale neponáhľaj sa. Emoticon Emoticon Emoticon

8. MillieFarglot admin
23.12.2011 [22:49]

MillieFarglotNa poviedku som sa chystala už dosť dlho a konečne som si našla čas na prečítanie. Poviem k tomu len toľko, že ako nápad nemusí byť zlý, len na spracovaní by sa zišlo popracovať. Niektoré odseky ma doslova nudili, niekde na začiatku som dokonca preskakovala aj priamu reč, lebo to vôbec nebolo podstatné.
Dúfala som, že tam nebude nič fantasy a bude to niečo podobné ako seriál Mentalista. No som zvedavá, čo bude ďalej. Emoticon
Inak, štýl písania nemáš zlý, ale ako bolo spomenuté nižšie, niektoré vety nedávali zmysel.
Som zvedavá, ako to bude pokračovať, preto sa teším na ďalšiu časť. Emoticon
Emoticon Emoticon

7. roma
20.12.2011 [1:05]

Souhlasím s radami a komentáři tvých věrných čtenářů a nebudu proto opakovat vše, co už Ti napsali. Chci vypíchnout to pro mne nejpodstatnější, a to, že cokoliv člověk dělá, měl by dělat v klidu, s rozmyslem a s láskou. Tvoříš příběh, ten se Ti musí v hlavě nejdřív urodit a uzrát, pak ho musíš náležitě zpracovat a tento proces není možné uspěchat jen proto, že chceš někomu co nejrychleji vyhovět (i když to jsi zřejmě hlavně Ty sám, kdo na sebe spěchá). Vyhov svému příběhu, dej si čas a nepiš ve stresu, toho je kolem Tebe dost i tak. My si rádi na pokračování počkáme. Emoticon

6. cvisel přispěvatel
18.12.2011 [22:51]

cviselDobře tedy slibuji že napíši pokračování a pokusím se o co nejlepší výsledek. Emoticon

5.
Smazat | Upravit | 18.12.2011 [15:15]

Ohó, za to já jsem spokojená... Prolog mi trval dlouho, bylo to dlouhé, někdy vyčerpávající a ani nechci počítat kolik otevření mě to stálo... Ale ten zbytek už mě vtáhl... Ano, občas používáš velmi zrychlený styl, ale jako milovník všeho tajemna, jsem nadšena a nemohu se dočkat dalších dílů... Je to strohé, dobře popsané, až na zrychlené pasáže propracované a co se týče charakteru postav - smekám... Nevím jestli je to schválně, ale opravdu se ti daří... U mě plný počet bodů, takž pokud to někdy v budoucnu hodláš osázet hojně exkrementy, již nikdy víc tvou tvorbu nebudu číst...
Dobrá práce, jen víc klídku... Emoticon

4. cvisel přispěvatel
18.12.2011 [12:21]

cviselTak až dojdu toto pondělí udělám si volno a zkusím vás nezklamat.
Jinak děkuji za komentáře, opravdu pomáhají člověka nakopnout. Emoticon

3. TalenntativeKing přispěvatel
18.12.2011 [12:04]

TalenntativeKingJedenu radu pro tebe mám a to, že nikdy, ale opravdu nikdy nepiš pod tlakem, narychlo nebo vynuceně. Pokud nemáš čas, tak ho prostě nemáš, to radši ať si všichni počkají, než abys v noci, narychlo, po dni plném učení a stresu něco patlal. To je kravina a maximálně se to podepíše na psaní.

Nemyslím, že děj jsi zase tolik pokazil, spíš mi občas vadila zvolená slova, protože někdy věty poněkud nedávají smysl. Např: "Když procházeli temnou prašnou cestou." To přece není ani pořádná věta, přijde mi, jako by jsi k tomu zapomněl ještě něco napsat. Taky jsem si všimla, nejspíš někdy přepisuješ větu, ale nějaké původní slovo ti tam zůstane, viz: "může mít takováto dívka mít tolik páry..."

Radši si to po sobě vždycky minimálně dvakrát přečti. O volnu si odpočiň a teprve, až budeš mít tu správnou chuť do psaní, se do toho pusť. Myslím, že Mentalist ještě budoucnost má, takže jsem zvědavá na další díl, ale musíš do toho psaní taky něco dát, ne jen narychlo něco sesmolit, ať to máš za sebou.

2. cvisel přispěvatel
17.12.2011 [21:26]

cviselJá se moc omlouvám, jak já říkám. Já dřív píšu než něco vymyslím. A v tu noc jsem se učil zároveň do rána takže jsem ze sebe nic jiného nevymáčkl Emoticon Jsem moc pod tlakem teď ale o volnu které následuje snad něco vymyslím, buď tedy vypracuji nějaký nový příběh, nebo zkusím zachránit co se dá, do teď mi i samotnému přijde že jsem to moc všechno uspěchal a přijde mi to moc fantasmagorické.
Uvažoval jsem o vdechnutí života nějaké minulé události.
Achjo mrzí mě to ani nevíš jak, ale upřímě, jestli tě to zklamalo tak mi to nevydej a mohla by jsi mi napsat nějakou radu.

1.
Smazat | Upravit | 17.12.2011 [18:54]

*Neukončuj věty smajlíky. (perex)
*Pozor na čárky!

Na to, jak si mě prologem uchvátil, jsi mě bohužel zklamal následujícími kapitolami. Prolog jsi měl krásně propracovaný a věděl jsi, kam přesně míříš, ale následující kapitoly se mi zdají, že si nejsi jist, jestli máš jít tam, kam chceš, kam by tahle povídka měla měřovala. I když jsem se snažila hodně soustředit, myšlenky mi od děje utíkaly a nebyly tam pevně zakotvené na větách jako u prologu.
Snad se za to na mě nebudeš zlobit, ale začátek byl opravdu mnohem lepší, i délka mi vyhovovala. Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!