OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Ako chutí "Veľké jablko"? 1. časť



Ako chutí Veľké jablko? 1. časťAhojte. :) Mám tu pre Vás story na pokračovanie, o babe, ktorej sa splní sen - bývať v New Yorku. Otvorte článok a objavte jej zážitky vo "Veľkom jablku". Prajem pekné čítanie.
Pre info, toto nie je môj sen. Moje srdce patrí Spojenému kráľovstvu. :D

,Už dnes, už dnes sa mi splní môj sen.' Napísala som si do svojho denníčka výraznou červenou farbou. Sedela som v lietadle a bola hlboká noc, väčšinou všetci navôkol spali, ale ja nie. Nemohla som, bola som až veľmi zvedavá, aké to bude. Aký bude New York. 

V detstve som mala jednu knihu, dala mi ju nejaká neznáma teta, ktorú som videla prvý a poslednýkrát. Bola to hrubá, veľká kniha o všetkých mestách sveta. Všade som ju so sebou nosila a vždy, keď som si ju prezerala, zastala som na stranách o New Yorku, zaujal ma svojimi mrakodrapmi a tou zelenou paňou, ktorá drží nejakú pochodeň. Čím som bola staršia, tým som si začala zisťovať viac a viac informácii o NY. A toto mesto ma neprestávalo očarovať. O pár rokov neskôr som už poznala všetky avenue a street na Manhattane a naspať vedela trasy newyorkského metra. Jednoducho som bola New Yorkom posadnutá. 

Pred štyrmi rokmi som si našla popri škole prácu, aby som si zarobila na letenku. Samozrejme, platili veľmi málo, ale všetko som si to odložila, len na letenku a nejaké to vreckové. Rodičov som začala presviedčať už minulé leto, aby mi sem dovolili ísť. Povolili, až keď som mala letenku kúpenú, čo bol, samozrejme, risk. Ale zabralo to. 

 

JFK. Juhovýchodný Queens. Bolo 3:34 pm miestneho času. S mojim obrovským kufrom som sa predrala pomedzi ľudí, ktorí čakali v hale s ceduľkami a skúmali každého, kto prešiel okolo. Zastala som si do radu na taxík. 

Som tu! kričalo všetko vo vnútri a ja som sa len usmievala na všetkých ľudí vôkol. Všetci na mňa pozerali ako na blázna, ale mne to bolo jedno. 

Indický taxikár vystúpil, zobral môj kufor a hodil ho do kufra, ako keby v ňom nič nebolo. 

„Kde to bude?" 

Desiata avenue a dvadsiata druhá street." 

Taxikár prikývol a šliapol na plyn tak prudko, že ma hodilo o plexisklo, ktoré rozdeľovalo taxík. Suma na taxametre naskakovala ako divá. Zastavila sa na šesťdesiatych štyroch dolároch. Dala som mu presne, no on sa dožadoval po sprepitnom. Schmatla som kufor a odišla. Počula som len pár nadávok - asi v jeho rodnej reči. 

Zazvonila som na zvonček s menom Aaron. Mal to byť byt, ktorý som si dohodla vopred na nete. Bol veľmi lacný a bol na Manhattane. 

Kto je?" ozval sa jemný ženský hlások.

Dobrý, ja som tu na ten inzerát na nete. Voľné miesto pre jednu babu."

Idem otvoriť, nefunguje zvonček." 

Poobzerala som si okolie. Nebolo najvľúdnejšie, ale človek predsa nemôže mať všetko. Otvorili sa dvere, v ktorých stála maličká blondínka oblečená od hlavy k päte v ružovom, ktorá sa mi predstavila ako Rose. Ponúkla sa, že mi zoberie kufor, ale myslím, že by to nezvládla. Spolu sme vošli do bytu, ktorý bol veľmi stiesnený. Rose mi ukázala izbu s maličkým okienkom a dvoma posteľami. 

Tak tu bývaš ty a Adelaide. Ja spím s Eli a Alex vedľa v obývačke. Všetci sú preč, potom ti ich predstavím." 

Počkať, my tu bývame piati?" zhrozene sa na ňu pozrela.

Ach, zlatko, čo si čakala? Toto je Manhattan, maličký ostrovček, na ktorom by chcel bývať každý. Treba sa vedieť uskromniť. Takže, tu máš kľúče a ja padám, mám konkurz," usmiala sa a odišla. 

Ostala som tu sama sedieť na svojej špinavej posteli a premýšľať, či to bol predsa len dobrý nápad.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Ako chutí "Veľké jablko"? 1. časť:

4. Mims přispěvatel
22.08.2012 [22:53]

MimsNikdy som s tým nemala problém, keď som to písala rovno na stránke. Teraz to nejako tie dolné nepíše :D a dík

3. LiliDarknight webmaster
22.08.2012 [22:37]

LiliDarknightÁno, máš to tak, lebo som ti to opravila. To bolo len upozornenie do budúcna. Emoticon

2. Mims přispěvatel
22.08.2012 [21:09]

MimsMyslím, že to tak mám

1. LiliDarknight webmaster
22.08.2012 [20:55]

LiliDarknight*Prvé úvodzovky sa píšu dole.

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!