OurStories.cz ~ naše povídky - O webu » Recenze » Stojí za přečtení!



Třicet povídek, které opravdu stojí za přečtení.
Varování: Většinou HP!
Poznámka: Vše co není HP je označeno na konci dané recenze. (1)

Aktualizace: 28. 9. 2012

(Povídky nejsou nijak řazeny! Jsou vypsány v pořadí v jakém jsem je četla.)

~ 1. Kapitolová - Hrdinný Smrtijed - SarkaS - Tahle povídka je vlastně první kterou jsem na téma HP čtla. Dokázala si mě získat a už jen dychtivě čekám na její volné pokračování s názven Nová generace. (Přečtu až bude dokončená.)

~ 2. Kapitolová - Profesor Morous - Casiopea - Jestli mě Hrdinný smrtijed učaroval, tak tohle mě zbavil logického myšlení. Rozum se vytratil, zůstaly jen city a pocity. A tahle povídka je jimi doslova nabitá.

~ 3. Kapitolová - Poslední nepřítel - Casiopea - Opět skvělá povídka od mé oblíbené autorky Casie. Ráda bych to s něčím srovnala, ale není s čím. Nebyl to pokus pokořit předchozí povídku ani nic podobného. Krásný příběh, s krásným začátkém, prostředkem i koncem.

~ 4. Kapitolová - Amor Errol - Casiopea - No jo, definitivně přiznávám, že jsem na téhle autorce závislá. Tahle povídka je oproti dvěma dalším, které jsem četla, spíš nabitá humorem, a to pěkně žhavým. Nevím, kde to Casie bere, ale ty hlášky se vám dostanou pod kůži.

~ 5. Kapitolová - Hon na nymfu - AkashaTheKitty - Celkem pěkné pětikapitolové čtení před spaním. Pokud chcete něco kratšího na odreágování, vřele doporučuji...

~ 6. Jednorázová - Šalamounek - Blesk - Krátká jednorázovka. Je taková... hodně tam toho chybí a dalo by se z toho vytěžit víc. Ovšem pokud chcete něco jednoduchého, něco co vám nezabere moc času, doporučuju.

~ 7. Kapitolová - Šalamounek II. - Blesk - Volné pokračování šalamounka. Kraťoučká šestikapitolová záležitost. Ze začátku je tam pár sarkasticky vtipných situací, ale zbytek... Kdyby tohle udělala nějaká holka, kterou znám, osobně bych já urvala hlavu! Pak to, díky Bohu, začíná nabírat správný směr. Objevuje se humor a konec je dokonalý. (HP)

~ 8. Kapitolová - The Vampire Magazines  - Aranel van de´Corvin - Na tuhle povídku jsem narazila náhodou na těchto stránkách, když se ji jistá velice "inteligentní" slovenská pisatelka pokoušela zveřejnit česky a pod svým jménem. Vyhledala jsem si původní stránku a ejhle! Povídku jsem přečetla jedním dechem! Vtipná, romantická a správňácky ujetá. Doporučuju! (TVD)

~ 9. Jednodílná - Na konci světa - Darnedchild - Můj oblíbený pár Snarmione. Krásný příběh plný zmatků okolo lásky a samozřejmě s troškou vtipu. Řeknu vám, křenila jsem se jako idiot od začátku do konce. Je to slovensky, což by neměla být překážka. Určitě doporučuju!

~ 10. Kapitolová - Spolubydlící - AngelicDevil1 - Uááá... Teď jsem to dočetla a jsem ještě plná dojmů a pocitů a cloumá to se mnou... Povídka je přeložená z AJ do ČJ. Pár je Dramione. Tohle byla jednoznačně jedna ze špičkových povídek. Tohle si prostě přečíst musíte! Pro přečtení povídky je nutná registrace na stránkách, ale myslím, že když jsem to podstoupila já, zvládnete to i vy. ;-)

~ 11. Jednorázová - Na procházce při měsíčku - Frox - Krásná slaďárna s tunou cukru a všeho co je jen trošku sladké. Lenka a Severus. Žádná láska, jen přání jedné malé holky. První polovinu jsem prosmála a druhou se mi draly slzy do očí.

~ 12. Jednorázová - Výkřik do tmy - Wixie - Podle názvu jsem čekala něc trošku jiného, než to co jsem v povídce našla. Nakonec se z toho vyklubala jedna velká romantika ale ne přeslazená. Finálnímu odhalení předchází hádka, ale vše dopadne lépe než dobře.

~ 13. Jednorázová - Přátelství je někdy víc než láska - Wixie - Svým způsobem název k povídce sedí, ale musíte se na to dívat ze strany Hermiony. Úžasně zamotané. O co jde mi došlo ještě před polovinou, ale Hermiona to prostě nepochopila. Úžasně romantické a zamotané. To jak se řídil podle jijích rad a jí to pořád nedcházelo... dokonce ani na konci, ale chvála bohu za Inteligenci.

~ 14. Jednorázová - O něčem sním... - Wixie - Každý z nás má sen. Dokonce i postavičky na papíře. Hermiona ztrápená rozvodem a raněná exmanželem Ronaldem na straně jedné a na té druhé Severus víc než ochotný jí pomoct a zachránit ji. Samozřejmě že jsou snem jeden pro druhého. Povede se to?

~ 15. Jednorázová - Společnice-o rok později - Wixie - Kraťoučké a miloučké. Ze začátku malinko zmatené. Asi půl minutky mi trvalo než jsem se zorientovala v začátku povídky. Jinak celkově pěkné čtení s vtipnou zápletkou.

~ 16. Jednorázová - Úskalí odposlouchávání - Valady - Kraťoučké a hodně vtipné. Jak to asi může dopadnout, když se ze sborovny, kolem které prochází Minerva McGonagallová, ozývají zvuky typu: "Oh, Severusi, prosím, nepřestávej! Bože, teď nepřestávej!"?

~ 17. Jednorázová - Dopisy - Slytherinloverbookworm - Několik dopisů slečny Grangerové pro profesora Severuse Snapea.

~ 18. Kapitolová - Za zradu se pyká - Caph - Vymyslet něco takhle moc zamotaného chce velikou dávku odvahy. Draco je po celou povídku vážně úžasný. Jen u konce se změní na toho starého bastarda co se stará tak maximálně o sebe. A pak... se všechno vysvětlí. Je to úžasná povídka a geniálně promyšlená. Doporučuju.

~ 19. Kapitolová - Naposledy v Bradavicích - danca11 - Děj byl plynulý, vše šlapalo jak mělo. Severuse bych nejradši nakopala do pr... tam kam nesvítí sluníčko, ale jelikož ho mYluju (xD) kopání se nakoná. Ten název se k tomu moc nehodí. Jistě, autorka píše o posledním roku v bradavicích, ale tak nějak mi to k tomu nesedělo. Na konci šlo vidět, že autorka ztratila inspiraci. Takže název a malinko ten konec je jedinou mojí výtkou. Doporučuju!

~ 20. Kapitolová - Humusáčka zo Slizolinu - Killy - Jak jsem mohla zapomenout? Tuhle povídku jsem zařadila do sekce tzv. podlavicového čtení. Kdo nechápe význam mojí sekce, dotazy do komentů. Tak a k povídce. Zatím hodně pěkný příběh. Uvidíme jak se to vyvrbí dál. Plusem je, že povídka je psána nádhernou slovenštinou, která je úžasně čtivá! "Killy, jen tak dál!"

~ 21. Kapitolová - Oheň a růže + Oheň a růže II - Abby a Domina - Wau! To bylo... Páni. Povídka jse naprosto úžasná a to i přesto, že absolutně nechápu proč  se jmenuje ta, jak se jmenuje. To je ale fuk. Bylo to, omlouvám se, musím to rozdýchat. Tak mě napadá, měli byste si to přečíst. Je o tom, co způsobí jeden zpackaný lektvar. Už jen představa ženy v mužském a muže v ženském těle je hodně zábavná. Zvlášť, když se jedná o Severuse a Hermionu. Oba budou prožívat to, co by měl prožívat ten druhý. Ale víc neřeknu. Snad jen, povídka končí dobře. Není to ani SE ani HE. Autorky zkrátka vytvořily pomyslný kompromis, který nevyvrací volné pokračování, do kterého se jdu hned začíst.

Volné pokračování bylo samozřejmě pěkné, ale už ne na takové úrovni jako první řada. Ubylo šíleností a přibyly lásky. Hezké ale jednička je lepší.

~ 22. Jednorázová - Ne zcela vyčerpávající průvodce o klišé v příbězích Snapea a Hermiony - Electryone - Nejdříve mi to přišlo jako totální blbost, ale začetla jsem se a z téhle blbosti se vyklubala hodně pravdivá parodie. Doporučuji přečíst. 12+

~ 23. Kapitolová - Lily Potterová - rossie - Už jsem  to měla sepsané a někde jsem to založila... Než to zase najdu... Ale zatím můžu říct, že se mi to líbilo :-).

~ 24. Kapitolová - Nová generace - SarkaS - Ještě není dokončená... Pracuje se na duševním připravování :D.

~ 25. Kapitolová - Co se ti líbí, máš mít v užívání - Debble - Uáá. Naprostá bomba! Tohle... Do povídky byly precizně vpleteny verše z Fausta, Zimní pohádky a dalších skvělých "šejkspíráků". Autorka si zaslouží potlesk za to jak se dokázala vyrovnat s velikým časovým rozsahem povídky... V celé povídce jsem ani jednou nenarazila na něco ve stylu: O rok později... Zápletky byly hezky promyšlené a tupost jak Hermiony tak Snapea v některých ohledech neznala mezí (ať žije láska...), stejně jako inteligence (kdyby Debble udělala ze Severuse blbečka asi bych to nepřežila xD).

~ 26. Jednorázová - Lásku od nenávisti jen malý krůček dělí - Olga - Ne! Už dost! Jestli si to ještě jendou přečtu, nikdy nedokončím svoje povídky. Málem jsem se udusila smíchy. Začátek je lehce nudný ale pak se to rozjede a z povídky, vlastně spíš parodie, vyzařuje úžasný nadhled. Autorka vše bere s takovou lehkostí a její rozhovor v koupelně se Severusem! Bože to bylo něco xD. Kdo chce umřít na smích, tohle nesmíte vynechat...

~ 27. Kapitolová - Srdce bez společníka - Michmak  - Povídka celkově je hlavně o sbližování Severuse a Hermiony v její mysli, kde je díky kletbě Luciuse Malfoye uvězněná. Velice romantická a někdy i vtipná záležitost. Na konci po větě "Žila šťastně až do smrti." jsem si pomyslela (ta myšlenka měla pohrdavý a výsměšný podtón),že už tam chybí jen něco ve smyslu "A měli společně kupu dětí.". A pak jsem si všimla, že mě ještě čeká epilog, takže mě napadlo, že se možná kupa dětí vážně konat bude. Nakonec jsem si ale i slušně pobrečela. S epilogem je povídka zakončená tak, jak jsem si to přála. Smutný ale zároveň šťastný konec dojme každého. Přímo vražedná kombinace! Autorovi/ autorce gratuluji. Vlastně hlavně díky epilogu se tato povídka dostala na vrchol mého žebříčku.

~ 28. Jednorázová - Můj způsob, jak naštvat profesora Snapea - Sarah - Parodie. Povedená a dokonalá. Takhle jsem se už dluho nesmála. Naprosto originální a vůbec... jestli si to nepřečtete, přijdete o bolest břicha ze smíchu. :D

~ 29. Jednorázová - Milována jsi už byla, Lily - SaDiablo - Drabblátko. Absolutně nepopiratelně boží kousek literatury... Tohle přečíst musíte!

~ 30. Jednorázová - (Ne) podařený experiment - Samantha.C - Jéé. Mám hodně výhrad. Uspěchané, často jsem viděla naprosto nelogické detaily. Např. Proč se Hermiona nezamkla? A pochybuji, že by se se Snapeem vyspala v domě, kde ji nazvali děvkou. Taky si myslím, že jí měl Severus zabalit věci a vytáhnout ji klidně i za vlasy, hlavně aby bili pryč... A že by zrovna Harry Hermioně řekl že je kurva? Možná se pletu, ale tohle mi k němu nesedí. Podle mě by jí to neřekl ani kdyby byl sebe víc vzteklý. Až na tohle a ještě pár drobností je to ale hezký příběh.

A nakonec, jako správný sobec (hrozná vlastnost, ale ruku na srdce, má ji každý) vás odkážu na Být smrtijedem a Špatnou stranu. :P

Mějte se krásně a nezapomeňte, že i když mnozí každý den trpíme v tom ústavu pro děti a dorost zvaném škola, já tady jsem pořád a stále přináším další a další povídky (i když je to den ode dne těžší... zasmolená škola :D)...

Ronnie


Následující díl »


Sdílet Sdílet




Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!